11

20 4 0
                                    

"What is your surprise, sayang?" Noah memeluk pinggang airin dari belakang. Terkejut airin sehingga ikan yang dipegangnya terjatuh semula ke dalam sink.

"Awak! Suka terkejutkan rin!" Airin menepuk tangan noah dipinggangnya. Suara tawa noah semakin menjengkelkannya. Suka sangat usik dia. Nasib baik pegang ikan tadi, kalau pegang pisau ke kuali ke tak ke k.o dah noah.

"Cepatlah sayang~ apa yang surprise tu?" Gesa noah. Dia meletakkan dagunya ke bahu airin. Lenguh sebenarnya sebab airin ni pendek sangat. Sakit tengkuk dia. Tapi tak apalah, demi menempel dengan airin!

"Kejap. Rin nak siang ikan ni"

"Okay"

"Tak nak lepaskan rin ke?"soal airin. Susah la dia nak buat kerja kalau si noah tu asyik menempel je. Susah nak bergerak! Dia tu dah la jenis tak duduk diam. Sekejap pegang pinggang sekejap tangan noah bermain di perutnya. kalau gatal noah tu datang hah mula la nak merenyam je kerja!

"Tak nak. Rindu" pasrah la airin. Nasib kau dapat laki gatal plus mengada

Selesai saja menyimpan ikan di dalam peti ais, airin menarik noah ke ruang tamu. Sampul berwarna putih dihulur kepada noah bersama sengihan lebar.

"Apa ni?"

"Ish buka la! Tengok sendiri." Noah tersengih kecil. Comel je tengok muka berang airin.

"Tiket percutian ke terengganu?"

"Haah. Bos airin bagi. Dia kata hadiah untuk airin plus bonus sebab novel airin yang baru tu laris. Dia kata, ni kira hadiah honeymoon gitew. Awak nak tak?"

Noah meneguk liur melihat wajah airin. Mata airin berkelip - kelip sambil tersenyum comel betul - betul menggoda keimanan noah yang senipis nipis nipis kulit bawang ni.

"Boleh, sayang. Boleh la kita cepatkan sikit proses nak dapat anak. Ak- eh aduh! Sayang!"

"Hah padan muka! Gatal lagi! Kalau awak gatal merenyam lagi, rin tak nak cakap dengan awak!" Airin berdiri lalu mengibas rambut panjangnya ke wajah noah. Haish merah tau dak muka dia ni. Noah ni gatal!

"Hek elelelele merajuk ke sayang?" usik noah bersama sengihan nakal. Suka betul usik airin. Mana tidaknya, setiap kali airin rasa malu mesti pipi gadis itu bertukar merah. Comel tau tak!? Eiiiii bini siapalah ni?!

"Ish diamlah. Tumbuk kang!"

"Tangan kecik. Ada hati nak tumbuk kita yang sado ni"

"Ish noah qayyum! Diam laaaa!!" Noah ketawa kuat. Ni baru di kl sayang. Kau tunggu di terengganu nanti. Hehehehehehehehe.

●●●

"Macam mana kau boleh ada dekat sini?" Hayyad dan damien memandang isya dengan riak keliru. Gadis itu pula hanya menayang sengihan. Macam la dengan sengih dia tu boleh jawab soalan-soalan hayyad dan damien?

"Hayyad tanya tu, kak isya" ujar damien

"Eh ermmm, sebenarnya saya ni utusan dari ayah saya. Datang untuk melamar encik hayyad untuk menjadi suami saya. Saya harap encik hayyad setuju"

Hayyad menjeling isya. Damien sudah bantai gelakkan hayyad. Apa yang lawak pun  tak tahulah.

"Serius la. Kau datang ni dah kenapa?"soal hayyad lagi

"Saya serius la. Kelmarin, papa saya cabar saya untuk melamar encik hayyad. Maafla sebenarnya saya tercerita sikit pasal encik hayyad dekat mama dengan papa saya. Salah awak la, siapa suruh handsome sangat. Ter-excited kita"

Tanpa rasa malu, isya bercerita. Nak malu apanya. Kalau malu nanti tak dapat. So, tahan malu dulu. Lepas nikah baru simpan rasa malu tu sikit. Tak kisah la perigi cari timba ke timba cari perigi ke, asalkan dia dapat encik hayyad ku sayang

"Kau ni memang tak ada rasa malu eh?"ujar hayyad sinis. Hayyad duduk di sofa nya dengan mata masih memandang isya. Gaya macam nak bunuh orang aje.

"Malu. Saya sebagai seorang wanita memang la ada rasa malu tapi dah nak buat macam mana. Nak tunggu awak datang melamar saya dulu, alamatnya tak kahwin la saya"

Isya membuat muka jengkel. Kaki nya turut berjalan ke sofa di depan hayyad. Punggungnya berlabuh di sofa yang berhadapan dengan hayyad.

Cara duduknya angkuh sekali dengan kakinya bersilang. Nak nak lagi dia memakai kasut tumit tinggi. Nampak dan terserlah pesonanya. Dia membaiki sedikit awning tudung bawalnya. Depan crush, haruslah sentiasa perfect!

"Siapa yang nak kahwin dengan kau?  kalau kau tak ada benda penting nak bincang, please get out from my office." Damien duduk di sebelah isya. Kepalanya digeleng melihat tingkah hayyad.

Haih, patutlah tak ada girlfriend.

"Soba soba, yad. Kau ni tak gentle lah. Dengan perempuan kot ni"ujar damien

"Perempuan tak perempuan. I don't care. So miss putri zarisya wardah bt dato' zaiqal, please leave"hayyad mempamer riak kosong. Suaranya juga senada, bagai hendak marah saja.

"Oh. Mai. Gosh. Awak ingat nama full saya la! Amboi, takkan dah belatih untuk akad kot? Awal nya. Saya suka saya suka" isya menepuk tangan suka. Rasa bahagia betul bila crush ingat nama full titew. Kau hader? Takde senyap. Kita tak sama level. HAKHAK

Hayyad mendengus kuat. Tangannya meraup wajahnya. Tertekan betul nak kena layan gadis tak semenggah ini. Macam mana la airin boleh berkawan dengan isya ni dan macam mana la airin boleh tahan nak melayan perangai minah ni. Kalau dia, sejam pon tak sanggup! Seksa betul nak layan budak hyper ni.

Dah la hyper, tak tahu malu, tak faham bahasa, perasan pulak tu! Argh tak aman hidup!

"Dah la kak isya. Kalau yad tak nak kak isya, damien kan ado. Damien nak kak isya" isya menjeling damien.

Eh tak padan dengan muda setahun dengan aku. Kau tu aku kenal dah lama. Sejak sekolah menengah lagi aku kenal kau. Air liur kau pun aku kenal bau macam mana. Memang idok la. Tapi kau sesuai jadi adik ipar aku, ehe.

"Damien, kalau damien tak nak kena lepuk dengan aku baik kau diam. Tangan ni dari tadi lagi gatal nak lepuk kau tau. Nampak macam dah lama sangat mengidam tangan aku"

"Alah kau kak. Aku gurau jo. Jangan kau pergi ngadu dekat kak rin sudah la. Kakak kesayangan aku tu"

"Kau ingat aku macam kau? Kaki ngadu" mereka berbalas kata. Hayyad pula tidak senang duduk tengok mereka berdua.

Boleh pula dua ketul tu bergaduh depan dia. Sekarang bukan lagi dia yang jadi topik utama. Entah apa yang dua ketul tu gaduhkan pun dia tak tahu. Hah, sudah la dia banyak kerja. Final exam lagi.

Hayyad menghela nafas kasar. Kakinya pantas bergerak ke pintu masuk. Pintu itu dibuka kasar, matanya tajam memerhati isya dan damien. Isha dan damien lantas memandang hayyad.

"Korang berdua. Ke. Lu. Ar! Sekarang!"

NOAH ZALISYAWhere stories live. Discover now