24

9 3 0
                                    


"Ibu! Kenapa  tak  cakap  nak  datang?  Rin  tak ada  masak  pun  lagi  ni"

"Saja  nak  bagi  surprise  gitu. Ehh  ibu  ni  dari  tadi  lagi  duk  tahan. Toilet  mana  toilet?"

Airin  ketawa  kecil. Tangannya  bergerak menunjuk  arah  tandas  yang  berada  di  belakang.  Tengku  aina  bergegas  bergerak  ke sana.  Buah  tangan  yang  dibawa  diserahkan kepada  airin  pantas.

Tak tahan sangat tu

Airin  bergerak  ke  dapur  untuk  menyiapkan minum  kepada  tengku  aina . Alang - alang  kuih - muih  yang  dibawa  oleh  tengku  aina  turut dihidangkan

"Morning, senorita"

Senorita?

Airin  kaku.  Matanya  memandang  arash  yang elok  bersandar  di  dinding.  Bibirnya  bergetar malah  tangannya  juga  bergetar  ketakutan.

Apa  yang  arash  lakukan  di  sini?

"Rash..."

Senyuman  sinis  di  wajah  arash  semakin meresahkan  airin.  Sekarang  hanya  ada  dia, arash  dan  tengku  aina  saja  di  rumah  ini.  Noah sudah  berangkat  ke  tempat  kerjanya.

Ya Allah...

Arash  berjalan  mendekati  airin.  Tangan  airin disentuh  lembut  namun  pantas  airin  melarikan tangannya  dari  disentuh  arash.

"Ja-.. jangan  sentuh  aku la"  ujar  airin  perlahan. Ketakutannya  terhadap  arash  semakin  membesar.

Ingatan - ingatan  buruk  dahulu  kembali  terlayar.

"Aku  rindu  kau  la. Kau  tak  rindu  aku  ke?  Lama kita  tak  jumpa.  Last  jumpa  pun  masa  di   cafe  kau  tu"

"Rash...jangan dekat"

Arash  senyum  sinis.  Tangan  airin  ditangkap pantas .  Arash  menggenggam  tangan  airin  erat sehingga  rontaan  airin  pun  tak  mampu melepaska   genggaman  itu.

"Tak  nak.  Arash ja-jangan. Aku  tak  nak. Sakit! Rash  sakit!"

Arash  melepaskan  tangan  airin.  Wajahnya menayang  riak  terkejut. Terkejut  melihat  reaksi airin  kepadanya . Terkejut  mendengar  rintihan airin  yang  bagai  terseksa  itu.

"Ja-..jangan  sentuh  aku.  Tolong  rash... aku merayu"

"Airin..."

Sakit. Itu  yang  arash  rasa  bila  melihat  airin takut  untuk  dekat  dengannya.  Sakit  bila melihat  reaksi takut  airin  terhadapnya.

"Airin, arash... kenapa  ni?" Arash  memandang tengku  aina. Dia  menayang  senyuman  kecil kepada  tengku  aina.  Tidak  mahu  tengku  aina mengetahu  apa  yang  telah  terjadi.

Sempat  dia  memandang  airin.  Airin  juga perlahan - lahan  cuba  tersenyum.  Namun  reaksi takut  itu  masih  ada.

"Airin  ni  ha. Merajuk  dengan  rash.  Sampai  nak nangis  pula"  jawab  arash

Tengku  aina  menggeleng  kepala.

"Ada - ada  je  la  kamu  berdua  ni.  Ha  rin , tak payah  nak  merajuk  sangat.  Arash  ni  sanggup paksa  ibu  bawa  dia  ke  rumah  kamu  ni . Rindu sangat!  Ibu  nak  naik  bilik  jap  ye. Penat , nak rehat  kejap. Kamu  berdua  berbual  lah"

"I-...ibu..."

"Okay  ibu. Rest  well " tak  sempat  airin memanggiln tengku  aina,  laju  arash  mencantas bicara  airin

NOAH ZALISYAWhere stories live. Discover now