2

10 3 0
                                    

Tv  di  depannya  dipandang  kosong.  Ini  la  orang kata  tv  tengok  kita  bukan  kita  tengok  tv.  Sejak tadi  dia  hanya  duduk  di  atas  sofa  berhajat ingin  merehatkan  dirinya  sambil  menonton  neftlix tapi  malangnya  fikirannya  melayang  jauh  entah  ke negara  puncak  mana.

Fikirannya  hanya  memikirkan  perihal  seorang gadis   yang  asyik  bermain  di  minda  nya  sejak akhir - akhir  ini.  Entah  daya  tarikan  apa  yang gadis  itu  guna  sehinggakan  dia  menjadi  angau begini.  Telefonnya  dicapai,  setahunya  hayyad dan  damien  mengenali  gadis  itu.

Dia  tak  mampu  menunggu  lebih  lama. Dia perlu  cepat  bertindak  sebelum  terlambat

"Hello?"

"Damien"

"Apa benda kau kacau aku tengah malam buta ni,sengal?!"

"No,  sekarang  bukan  malam  buta.  Sekarang dah  jam  3.00 a.m.  jadi  dah  pagi buta"  jawab Noah. Tertawa  sinis  dia  bila  mendengar  amukan  adik  bongsunya  itu.  Marah  sangat.

"Cakap la cepat, kau nak apa?"

"Kau kenal airin Zalisya?"

"Kak airin? Kenal sangat. Akak famous tu"

"Nice, bagi maklumat tentang dia pada aku esok. Tepat jam 10 pagi"

"Eh makhluk! Kau call aku pagi buta ni semata-mata nak tanya tu je? Kalau nak tahu sangat, kau google je la nama dia. Senang! Dah bye"

Sebelum  sempat  noah  bertanya  lebih  lanjut, famien  pantas  memutuskan  panggilan.  Berkerut  dahi  noah. Google?  Famous  sangat  ke sampai  dalam  google  pon  ada nama  dia?

Kerana  keinginannya  yang  membuak-buak, nama  airin  pantas  dicari  dari  google.

Nama: Airin Zalisya Bt dato' zaid

Umur: 24 tahun

Pekerjaan:  merupakan  seorang  penulis  dan novelis  yang  terkemuka.  Selain  penulis,  beliau turut  membuka  sebuah  cafe  yang  sangat terkemuka.  Anak  daripada  ahli  perniagaan  ini turut  mengambil  pekerjaan  sebagai  guru  tadika separuh  hari  di  sebuah  tadika  swasta

Anugerah:  telah  mendapat  anugerah  penulis terbaik   dari  pelbagai   kategori  dan   juga  pernah mendapat  anugerah  pelajar  terbaik  sewaktu belajar  di  kylie's  University  di  England

Pasangan : tiada  setelah  putus  tunang  dengan seorang  da'i  yang   belajar  di  Mesir.

Keluarga:  merupakan  seorang  anak  daripada pasangan  dato'  Zaid  yang  merupakan  seorang pensyarah  di  UM  dan  ibunya  adalah  ahli perniagaan  yang  mempunyai  jenama  sendiri dalam  bidang  kosmetik.

Itu  sahaja  yang  dia  tahu  tentang  Airin.  Memang nama  Airin  ada  dalam  google  tapi  tidak  terlalu banyak.  Namun  dengan  maklumat  ini  dia dapat  tahu  yang  airin  pernah  bertunang.

Dengan  seorang  da'i  lagi!  Mestilah.  Gadis  baik seperti  airin  itu  pasti  la  mahu  mencari  seorang lelaki  yang  cukup  ilmu  agamanya  untuk membimbing  dia.

Belakang  tapak  tangannya  diletak  ke  atas  dahi sambil  badan  enak  berbaring  di  atas  sofa. Entah  kenapa,  saat  ini  dia  sangat  inginkan  airin  zalisya.  Melihat  wajah  polos  airin,  mata bundar  airin  bersama  bulu  mata  yang  lentik. Pipi  yang  sedikit  kemerah - merahan  dan hidung  yang  mancung  persis  seperti  orang arab.

NOAH ZALISYAWhere stories live. Discover now