23

15 2 0
                                    

Sisa  aiskrim  milo  ditelan  kasar.  Batang  aiskrim dijilat  sehingga  bersih  tanpa  meninggalkan sedikit  pun  kesan  aiskrim.

Airin  menjeling  gadis - gadis  yang  asyik memandang  ke  arah  noah.

Tadi  selesai  saja  membeli  aiskrim  di  kedai runcit,  dia  sendiri  mengajak  noah  untuk  ke pantai.  Alang - alang  waktu  petang  kan.  Boleh la  healing  sambil - sambil  dating  dengan  encik suami.

Ingat  nak  bersuka - ria  dengan  noah,  last - last sakit  hati  yang  dia  dapat.  Dasar  gatal  betul perempuan  zaman  sekarang.  Mata  tu  agaknya bulu  mata  dia  tu  berat  sangat  kot  asyik  duk kerling - kerling  suami  orang.

Terdesak  ke  apa?  Takkan  tak  nampak  lagi cincin  kat  jari  ni  ha.  Suami  aku  ni  siap  duk peluk  bahu  aku  lagi.

Buta  agaknya

"Love,  apa  yang  kau  duk  jeling - jeling  tu?  Tak cukup  ke  3  aiskrim  tu?  Nak  aku  pergi  beli  lagi ke?"  Soal  noah.

Pelik  betul  dia  melihat  tingkah airin.

Tadi  elok  je  gelak - gelak  lepas  dapat  aiskrim. Sekarang  ni  dah  macam  nak  bunuh  orang pulak.  Ni  kalau  usik  sikit  ni  confirm  kene ganyang ni.

So,  sebelum  kena  ganyang  lebih  baik  dia  susun  ayat  bagi  cantek  dulu  baru  boleh  tanya. Ni  bukan  takut  bini  ye.  Ni  namanya  sayang bini.

"Awak  tengok  la  tu!  Gatal  betul  mata  tu  duk usha  - usha  laki  orang.  Desperate  sangat  nak cari  jantan  ke  sampai  laki  orang  pun  nak  usha"  bebel  airin.

Noah  mengerling  gadis  yang  dimaksudkan airin.  Kemudian ,  senyumannya  terukir  lebar.  Ni kes  cemburu  ke  apa  ni.  Wah  cemburu? Maksudnya  airin  sudah  mula  sayangkan  dia  la kan?!

"Sayang  cemburu  ke?"  Tanya  noah.

Pipi  merah airin  ditekup  dengan  kedua  telapak  tangannya. Dah  merah  dah  pipi  gebu  budak  ni.  Mungkin sebab  panas  kut?

"Cemburu  apa  nya.  Rin  ni  dah  jadi  bini  awak dah  pun.  Dah  boleh  peluk  awak.  Perempuan  tu setakat  boleh  pandang  je.  Heleh  tak  sama level!"  Ujar  airin .  Bukan  main  mendabik  dada lagi  si  airin  ni.  Bangga  betul.

Noah  mengambil  tisu  dari  poketnya  lalu  kesan comot  di  tepi  bibir  airin  dilap  penuh  lembut. Satu  perubahan  kepada  dirinya  sejak berkahwin  dengan  airin.  Tisu  wajib  selalu  ada dalam  poket.  Airin  kata  senang  nanti  ada comot  kat  mana - mana,  tumpah  apa - apa  ke.

"Tengok  tu  tengok  tu.  Awak!  Dah  kenapa  dia datang  sini  ni?!"

Noah  memandang  wanita  yang  semakin menghampiri  mereka  itu.  Wajah  noah  serta merta  bertukar  datar.  Matanya  hanya memandang  wajah  bersih  isterinya.  Tak  mahu la  airin  makin  cemburu  nanti  kalau  dia  melihat perempuan  lain.

"Encik..."  suara  manja  gadis  itu  noah  abaikan. Airin  memandang  gadis  dihadapannya  sinis.

"Hye...awak,  boleh  kenal  tak?"

Sekali  lagi  noah  mengabaikan  gadis  itu.  Jari - jemari  airin  dimainkan.  Sesekali  dia  mengucup jari  runcing  airin.

"Awa-..."

"Kau  boleh  berambus  tak?  Aku  nak  dating dengan  bini  aku  pun  tak  tenang"  berang  noah. Matanya  tajam  memandang   gadis  itu.

NOAH ZALISYAWhere stories live. Discover now