Perpustakaan. Tempat kegemaran Luqe Arief membaca buku. Luqe sangat suka membaca dan telah menjadi hobinya sejak darjah 3. Kaki Luqe Arief melangkah memasuki ruang perpustakaan itu.
Bau sekeliling ruang perpustakaan menerjah masuk rongga hidung. Luqe berjalan kearah ruangan membaca adults dan mengambil buku kegemarannya di antara rak-rak buku tersebut.
"Nasib baik tak diambil oleh sesiapa lagi..." Luqe Arief mengukir senyuman nipis. Bola mata memandang tajuk buku tersebut.
Harry Potter: The Prison of Azkaban.
Luqe mula membaca. Ketika itu tidak ada ramai orang di perpustakaan.
It's a lot more peaceful knowing that there are not a lot of people,not wanting any noice that would bother.Telefon Luqe berbunyi menandakan ada notifikasi masuk. Luqe Arief menekan butang 'on' dan membuka aplikasi WhatsApp.
Rief Zairul added you to the group
'Rief,perlu ke add aku dalam group?! Aku tak sukalah ramai orang!',Luqe Arief mengomel sendiri dalam hati.
Luqe membalas ringkas mesej mereka.
Ya,sejak Luqe Arief menjadi murid baru di Smk Permata Indah, dia telah rasmi menjadi kawan Rief Zairul. Entah macam mana boleh jadi macam ni.
Luqe Arief sambung membaca buku. Jikalau layan sangat member-member whatsapp dia,rasanya buku yang hendak dibacanya tidak akan habis dibaca!
Selesai membaca separuh buku tersebut,seorang librarian bercakap melalui speaker, perpustakaan akan ditutup lagi lima minit dan menasihati semua orang untuk segera beredar. Luqe meletakkan buku itu di tempat asalnya sebelum kaki melangkah keluar dari perpustakaan itu.
******
Luqe Arief segera memasuki kelas. Rakan-rakannya memanggilnya dari tempat duduk belakang berdekatan dengan tingkap. Dia menghampiri mereka.
"Assalamualaikum." Luqe memberi salam dan dijawab oleh keempat-empat lelaki tersebut.
"Ha Luqe! Aku nak kenalkan kau dengan member-member aku!",Rief Zairul memulakan bicara dengan senyuman lebar. Dia menuding ke setiap orang kawan-kawannya.
"Ni Ashri. Sebelah dia Izak. And lastly, yang pakai cermin mata tu Ryan" Rief memperkenalkan kawan-kawannya.
"Aku tak payah bagitau nama aku sebab kau dah tau!" Rief membuat muka playful dia.
Seketika kemudian, guru matapelajaran masuk ke kelas dan pembelajaran dimulakan.
Please vote. Thank you. Have a nice day.
YOU ARE READING
Bibliophile's Secret Admirer
RomanceBila budak baru cuba berkenalan dengan gadis introvert, jadi janggal lah perbualan mereka. LUQE ARIEF- budak baru di Smk Permata Indah mula jatuh cinta pandang pertama dengan gadis pendiam kelas, Akira Mika. Cliche, kan? AKIRA MIKA- gadis pendiam di...