[Media : William Singe→Love You Like Me.]
*
*
*
*
*
Pulang saja mereka dari sekolah, Luqe merebahkan badannya diatas sofa empuk itu. Akira disuruh Luqe untuk segera mandi dan berehat.Kerana kejadian pagi tadi di sekolah membuatkan Luqe menjadi protective terhadap isterinya.
"Abang janji sayang takkan tercedera lagi. Kalau sayang sakit, abang sendiri yang akan jaga sayang. Abang nak sayang rehat, jangan bebankan badan tu untuk masak harini."
Tegas nada Luqe memberi arahan. Akira hanya menurut tanpa sepatah kata. Selepas selesai mandi dan solat zohor, badannya terus direbahkan di atas katil. Dia terus lelap.
Luqe akan masuk bilik dan menjaga Akira. Dia meletakkan tapak tangannya ke dahi Akira.
'Panas...' Luqe turun ke bawah dan mengambil kain lap yang bersih. Dia membuka pili air dan membiarkan air membasahi kain lap itu sebelum kain lap itu diperah.
Dia menaiki tangga dan memasuki bilik Akira. Kain lap yang sudah diperah itu dilipat dan diletakkan atas dahi wanita itu.
'Sleep well, sweetie.' Luqe bingkas bangun dan meninggalkan Akira yang terbaring lemah atas katil.
******
Did he have all?
All, all that you wanted
For you to go and
Break your promise
I wanna know, every secrets you've been hiding
I wanna know, just how long have you been lying?
Bunyi ringtone telefon lagu "Love You Like Me" dari penyanyi Amerika,
William Singe, menyapa di telinga Kaz. Dia meraba poket seluar untuk mencari telefonnya. Dia melihat nama yang tentera di panggilan telefon.
Ryan Noob is calling...
Kau nak apa, setan?!' Kaz tidak membalas panggilan telefon abangnya.
Dia kemudian menerima mesej dari abangnya. Dia membalas laju mesej-mesej itu.
'Itupun nak kena mesej ke?' Kaz menutup telefon dan menuruni tangga ke meja makan.Puan Serena menoleh memandang anak bongsunya itu. Dia membuat isyarat tangan menyuruh Kaz untuk segera ke meja makan.
Selepas membasuh tangan, dia menarik kerusi dan melepaskan punggung di atas kerusi. Selepas bacaan doa, mereka sekeluarga menjamu selera.
"Kaz buat apa kat atas tadi?" Tanya Puan Serena sambil menyuapkan nasi ke dalam mulutnya. Dia mengunyah perlahan.
YOU ARE READING
Bibliophile's Secret Admirer
RomanceBila budak baru cuba berkenalan dengan gadis introvert, jadi janggal lah perbualan mereka. LUQE ARIEF- budak baru di Smk Permata Indah mula jatuh cinta pandang pertama dengan gadis pendiam kelas, Akira Mika. Cliche, kan? AKIRA MIKA- gadis pendiam di...