11

29 5 0
                                    

" Terima kasih cik sebab selamatkan anak saya. Kalau tak, saya tak tahu la apa yang akan jadi nanti. Maaf ye. "

Ibu kepada budak itu, yang keliatan seusia dengan Aerin menunduk sebagai tanda maaf. Aerin juga berbuat sebegitu.

" Takpe Puan–eh akak? Ermm asalkan budak comel ni selamat. "

Aerin tersenyum ke arah budak perempuan tersebut. Kemudian, ibunya itu tersenyum melihat anaknya ada di sampingnya semula.

" Nini, cakap terima kasih dekat kakak."

Nini..nama yang sudah lama dia tidak dengar.

" Eonnie..thank you. " Budak kecil itu tersenyum comel lalu memberi lollipop kepadanya. Aerin mengambil dengan senyuman di bibirnya. Comel je kelakuan!

" Sama-sama, Nini. " Senyuman tidak lepas daripada bibirnya.

Kemudian mereka bersurai menuju ke arah tujuan masing-masing. Aerin segera pergi ke tempat mamanya berada, menunggu kedatangannya untuk dijemput pulang.


" Mama tunggu lama tau. Adik pergi mana? " Aerin tertawa kecil.

" Sorry~ mama tak rindu adik ke? " Aerin memuncungkan mulutnya lalu memeluk mamanya itu.

" Rinduu mama~ Mama sihat? " Mamanya gembira apabila anak perempuannya ada dalam pelukannya itu.

" Mama sihat. Adik tak jawab soalan mama lagi. " Mamanya melepaskan pelukan.

" Adik tolong budak kecik tadi. Eheee..adik berjaya tangkap orang jahat tau. " Mamanya terkejut.

" Ha? Yeke ni, dik~ "

" Iye. Takpe, nanti balik adik cerita..okay let's go balik!!! "

Aerin menarik mamanya masuk ke dalam kereta dan mula menuju ke rumah yang sudah lama dia rindui.


Di rumah,

Setelah berjumpa dengan keluarganya, Aerin kini ada di atas katilnya, terbaring kepenatan. Dia melihat kawasan sekeliling dalam biliknya. Ting! Satu pesanan mesej masuk.

Beomgyu

>Aerin~

>Ae to the r to the in!!!

>Dah sampai rumah ke?

Aerin tersenyum seorang diri apabila mengetahui Beomgyu yang memberi pesanan kepadanya.

Hi! Ye aku dah sampai..

Kenapa mesej? Baru balik kot, takkan dah rindu saya di sini 🌝

>EH

>Tak, aku nak tahu kau selamat sampai ke tak.

>Yeonjun hyung tak habis ii tanya aku, kau dah sampai ke belum.

>Penat la macam ni.

>😓

Takde orang yang dia nak buli, tu sebab lah cari aku.

Btw, jangan lah rindu aku. Korang boleh je kan balik sini nanti bila².

>TAHU

>TAPI SUSAH..

>KAU APA TAHU

>🙄

The Chosen One : Destiny (S2) | Treasure Where stories live. Discover now