Mereka sudah sampai di rumah Sungyoung yang mana majlis itu dilangsungkan di situ.
" Young? "
" Aerin.. " Sungyoung tersenyum melihat Aerin yang hadir pada majlis hari ini.
" Cantiknya kau.. "
" Gomawo..hmmm.. "
" Aerin, aku takutlah.. "
" Hm? Don't worry. Aku faham, kau akan tempuh dunia baru. Tapi ini yang kau dengan Yoshi dah lama rancang kan? "
" Betul, tapi aku nervous gila ni..macam mana kalau Yoshi berubah fikiran dia..aku takut.. "
" Young, kau tahu Yoshi tu macam mana kan? Selama dia dengan kau, aku rasa tak pernah lah dia tinggalkan kau. Sentiasa ada untuk kau dan sokong kau dalam apa keadaan sekalipun. "
" Relaks dan fikir positif je okay? "
Aerin memegang tangan Sungyoung, cuba untuk menenangkan kawannya itu setelah memberikan sedikit kata-kata motivasi kepadanya.\
Majlis perkahwinan sudah selesai. Sungyoung dan Yoshi sibuk dengan sesi bergambar setelah menjadi suami isteri. Kemudian, sesi bergambar disertai oleh keluarga dan seterusnya kawan-kawan terdekat.
" Yoshinori, chukahae!! "
Jihoon memeluk Yoshi, tumpang gembira dengan hari bahagianya hari ini.
" Gomawo, Jihoon ah.. " Yoshi membalas dengan senyuman.
" Yoshi, kau jaga kawan aku elok-elok. Kau sakitkan dia, hadap aku dulu. "
Aerin yang berdiri di samping Jihoon memberi peringatan kepada Yoshi. Sesungguhnya dia sayang akan kawannya itu.
" Ye Aerin..aku tahu. Kau tu, jangan garang-garang sangat dengan Jihoon. Kesian kawan aku ni. "
" Betul tu Aerin..lembutkan sifat luaran dan dalaman kau untuk dia. Setelah apa yang aku tengok, Jihoon boleh jaga kau..aku harap hubungan korang ni berkekalan lah. " Tambah Sungyoung pula.
" Sunshine dengar tu..dua orang ni dah suruh lembutkan sifat awak tu.. "
Jihoon merangkul tangan Aerin. Aerin pula hanya mendiamkan diri sambil struggle suruh Jihoon lepaskan tangannya.
" Takpe, balik nanti aku lembutkan sifat dia ni..kejap je. Kan sunshine? " Jihoon sudah tersengih, saja nak kenakan isterinya tu.
Aerin yang malas mahu melayan sifat gatal yang ditunjukkan terus mengajak Sungyoung tangkap gambar bersamanya.
" Err ha! Young..jom tangkap gambar. "
Aerin menarik tangan Jihoon, menyuruhnya untuk tolong tangkapkan gambar mereka.
" Jagiyaa~...tolong tangkapkan gambar kitaorang....gomawo~ "
" Tangkap elok-elok eh (。•̀ᴗ-)✧ "
Aerin saja menggodanya. Ditambah pula dengan kenyitan mata di hujung ayat.
Jihoon pula kaku dengan panggilan namanya itu. Nak saja dia terkam, tapi fuh ada orang. Jadi bersabar adalah cara yang terbaik.
" Eyy, kau tahan aku Yoshi.. "
Yoshi yang tertawa kecil menahan Jihoon daripada bertindak luar kawalan kerana dia tahu apa yang akan terjadi jika dia tidak ikut arahan kawannya itu.
Dengan itu, masing-masing mempunyai kehidupan sendiri setelah setahun berlalu.
Jaehyuk dan yeochinnya, Soomin masih dalam hubungan seperti biasa. Masing-masing sedang fokus menyambung pelajaran demi menunaikan hajat keluarga mereka, ' belajar dulu, barulah senang ada kerja, ada keluarga sendiri '.
YOU ARE READING
The Chosen One : Destiny (S2) | Treasure
Fiksi Penggemar|| Malay ff Treasure Jihoon ft. Yoshi || • Book 2 of The Chosen One : Life • Kalau nak tahu cerita ni, kena baca book 1 dulu..hehe <3 Diharapkan korang semua enjoy membacanya~ (≧▽≦)