15

28 5 0
                                    

Sementara itu....

Sungyoung sudah sampai di location yang dihantar Minji. Sungyoung memandang persekitaran yang sunyi. Sungyoung mendail nombor telefon Minji.

" Minji ya~ Kau ada dekat mana? "

" Aku kena kunci dalam bilik infirmary. " Beritahu Minji dengan nada yang tertahan-tahan.

" Orait.. Kau tunggu situ.. Aku pergi selamatkan kau. " Pesan Sungyoung.

" Young aa~ Jangan end call.. " Pinta Minji.

" Arasseo~ " Sungyoung menyimpan telefonnya di dalam poket seluarnya. Dia terus sahaja menuju masuk ke dalam bangunan kosong itu.


Pada waktu senja itu...

" Ni infirmary... " Kata Sungyoung perlahan. Dia terus sahaja mengetuk pintu infirmary tersebut.

" Minji ya~ Kau kat dalam ke? " Tanya Sungyoung.

" Sungyoung aa! Sungyoung! Aku kat dalam! " Minji di dalam bilik infirmary tersebut bersuara.

" Kejap, aku bukakan pintu. " Kata Sungyoung sambil mencari barang yang boleh membuka tombol pintu.

Kebetulan, di papan kenyataan mempunyai klip kertas. Sungyoung mengambil klip kertas tersebut dan membuka kunci tombol pintu infirmary.

Beberapa minit kemudian...pintu tersebut dibuka. Dapat dilihat Minji yang mengecilkan dirinya di sudut bilik tersebut. Sungyoung meluru ke arah Minji.

" Minji ya~ Are you okay? " Tanya Sungyoung sambil menyelubungi tubuh Minji dengan hoodienya.

" Kita keluar dari tempat ni dulu.. " Kata Sungyoung sebelum dia membawa Minji keluar dari kawasan bangunan tersebut.


Malam itu...

Sungyoung dan Minji berada di taman permainan kawasan perumahan Sungyoung. Sungyoung memandang ke arah Minji yang hanya diam sahaja dari tadi.

" Aku call Ruto ek? Minta dia ambik kau dekat sini.. " Tanya Sungyoung lalu Minji memandang ke arah Sungyoung.

" Jangannn! "

" Buat masa sekarang ni, aku stay dengan kau dulu boleh? " Tanya Minji. Sungyoung memandang ke arah Minji.


" Kalau kau dah ready nak cerita, kau ceritalah. " Kata Sungyoung sambil menghulurkan sebuah mug air teh suam kepada Minji.

Minji yang sedang termenung memandang ke arah Sungyoung dan menyambut huluran mug air teh suam tersebut dan meneguk sedikit air tersebut.

" Kau tinggal sorang ke? " Tanya Minji.

" Haah, ni rumah mak ayah aku.. Sebelum ni, aku tinggal dengan oppa.. Rumah oppa pula tak jauh sangat dari rumah aku. Selang beberapa rumah je. " Beritahu Sungyoung dan Minji hanya mengangguk-angguk.

" Haih~ Tapi tulah, dia dah kahwin.. Takkan aku nak tinggal sebumbung dengan diorang? Nasib baik dulu, makcik aku halang aku daripada jual rumah ni.. " Sambung Sungyoung sebelum dia meneguk air tehnya.

" Young, malam ni aku nak tidur dengan kau boleh? " Pinta Minji.

" Boleh.. " Kata Sungyoung.

" Kita tidur ruang tamu ehh.. Kau duduk sini, aku pergi ambil selimut dengan bantal. " Sungyoung meletakkan mugnya di atas meja kopi sebelum dia masuk ke dalam bilik untuk mengambil selimut, bantal-bantal dan juga kain untuk melapik lantai. Minji hanya memandang Sungyoung yang sedang sibuk menyediakan tempat tidur mereka.

The Chosen One : Destiny (S2) | Treasure Where stories live. Discover now