"Kah!Kah!Kah!" Arman ketawa terbahak-bahak sambil menekan perut.
Kalau boleh dia nak ketawa sambil bergolek dekat atas lantai. Dia syak Kyle cuba nak bunuh dia dengan gelak tak ingat dunia. Arman terbatuk kecil namun tawanya tetap masih belum reda.
Kyle menjeling Arman yang ketawa macam orang hilang pedoman. Namun tak lama kemudian, hujung bibirnya tersungging sedikit. Putung rokok ditangan di bawa ke bibir nipisnya. Putung rokok tersebut di sedut perlahan menyemarakkan bara api di hujung rokok.
"What the hell man ..." Arman mengesat air mata yang terbit di tubir mata.
Dia menarik nafas perlahan-lahan. Cuba di kawal perasaan tapi setiap kali dia teringat balik cerita Kyle, dia mesti nak sambung ketawa kembali.
"Dude ... Tell me. Did you or did you not touch her? Was it really yours?" soal Arman dengan ketawa yang masih bersisa.
Kyle menghembuskan asap putih itu perlahan-lahan melepasi bibir dan rongga hidungnya. Di jentik abu rokok ke dalam astray di atas meja.
Melihat gerak-geri Kyle yang seolah tidak kisah dan tiada jawapan untuk soalannya, Arman hanya mampu tersengih. Dia tak sepatutnya tanya soalan bodoh macam tu, dia tahu jawapannya.
Arman mencapai gelas kaca di atas meja.
Bibir gelas di bawa kebibirnya dan kemudian air kuning di dalam gelas itu di hirup perlahan.
"So betullah Jaden?" soalnya lagi.
Gelas diletakkan kembali di atas meja. Kepala dipalingkan kepada wanita seksi yang duduk disebelahnya. Tangannya yang direhatkan di bahu wanita tersebut membelai lembut rambut yang jatuh di bahu wanita itu.
"How should I know? kau ingat aku ada masa nak cek satu-satu jantan mana dia tidur?" balas Kyle acuh tak acuh.
Mata dikerlingkan ke arah satu sudut yang terdapat set karaoke di dalam private room itu. Di situ, Farid dan Khan sibuk menyumbangkan suara sambil berjoget dengan pendamping masing-masing.
Mendengar jawapan Kyle, Arman mengangguk kecil. True. Perempuan macam tu, entah berapa banyak lelaki dah rasa.
"Remind me again. Kenapa kau date dengan dia eh?"
"For fun." Literally for that. Hanya untuk suka-suka.
Arman yang mendengar jawapan standard seorang playboy sejati seperti Kyle, yang tukar girlfriend macam tukar baju, hanya mampu mengelengkan kepala. "But seriously. Isn't she stupid? Claim itu anak kau sedangkan kau sentuh dia pun tak pernah."
Kyle jungkit bahu. Mana dia tahu apa yang bermain dalam benak perempuan macam Sarah. Tapi Sarah memang bodoh. Itu tidak boleh di sangkal lagi.
"Lepas tu kau nak buat ape? bonda kau cakap ape? jangan cakap bonda kau percaya?" soalan demi soalan diajukan Arman.
Kyle diam. Sinar matanya berubah menjadi dingin dan tajam. Aura disekelilingnya juga berubah menjadi berat sehingga membuatkan wanita yang duduk disebelahnya menjadi tidak selesa. Wanita itu menjarakkan dirinya dari Kyle.
Kyle teringatkan bondanya yang datang ke pejabatnya dua hari lepas.
"Bonda tak pernah kawal pergaulan Ayan sebab bonda tahu Ayan tahu buruk baik perbuatan Ayan. Bonda juga tahu Ayan masih tahu adab dan batas."
YOU ARE READING
LUTH (HIATUS)
RomanceLUTHFIA ZAHRA X KYLE ZAYYAN Story quite merapu. Read at your own risk! Enjoy reading ^~^ 🌹Start Date: 15/3/2024 🌹End Date: ⛔️Don't plagiarised this story. ⛔️100% idea dari Erren. ⛔️Gaiss, ai is penat berangan tau. Dont maciam-maciam. Ai tak hala...