Arayış

107 5 0
                                    

         Hızlıca binaya doğru yürüdüler. Kıyı ve Fırat tarihi binanın önüne geldiler ve hayranlıkla binaya bakıyorlardı. Binanı ön cephesinde taştan, güzel işlenmiş, üç köşeli Kelt sembolü dikkat çekiyordu.

         Fırat apartman ziline rastgele basarak apartmanın kapısından içeri girdi. Apartmanın içerisindeyken bina sakinlerini biri kapısını açtı.

        Fırat:

       -Merhabalar.

      -Merhaba, satıcı iseniz bir şey almıyorum haberiniz olsun.

      -Hayır, satıcı değiliz. Ben Fırat, arkadaşım da Kıyı. Biz İstanbul Üniversite'sinde yüksek lisans öğrenimi görüyoruz ve bitirme tezi olarak İstanbul'da inşa edilen tarihi apartmanların geçmişini araştırıyoruz. Oturduğunuz tarihi bina hakkında bir bilginiz var mı?

        -Bu tarihi binada altı yıldan beri kiracı olarak oturmaktayım. Ev sahibim yıllar önce vefat etmiş. Bu ev çocuklarına miras yolu ile kalmış. Ev sahibinin çocukları yurt dışında yaşıyorlar. Onları hiç görmedim. Burada bir emlakçıya vekâlet vermek suretiyle evi bana kiraya verdiler.

        Bu sırada karşı dairenin kapısı da açılır.

       -Bir şey mi var, komşum?

       -Yok. Gençler İstanbul Üniversite okuyorlarmış. Eski binaların tarihi hakkında ödevleri varmış. Bana da bina hakkın da bildiğim bir şey var mı diye soruyorlar.

        Karşı komşu:

        -Bir düşüneyim. Acaba olabilir mi? Evet, gençler size yardımcı olacak kişi, mahallenin en eski esnaflarından olan Eczacı Sabahattin Amca. Gidin birde ona sorun.

       -Nerede bulabiliriz, Sabahattin Amca'yı?

       -Apartman çıkınca, sağa doğru gidin, sol tarafınızdaki sokaktan yürüyün eczaneyi göreceksiniz.

       -Çok teşekkür ederim.

      -Rica ederim evladım. Okuyan gençlere yardım etmek görevimiz.

        Fırat ve Kıyı Eczacı Sabahattin Amca'nın eczanesine gittiler.

       -Merhabalar Sebahattin Bey ile görüşebilir miyiz?

       -Tabii ki çağırayım. Sebahattin amca iki kişi seninle konuşmak istiyor. Ön tarafa gelebilir misin?

       -İlaçları rafa yerleştiriyorum, beklesinler geliyorum.

       Bir müddet bekledikten sonra Eczacı Sabahattin Bey gelir.

      -Merhabalar Sebahattin Bey. Yıllardır bu mahallede oturuyormuşsunuz. Arka sokaktaki taş binanın tarihi hakkında bilginiz var mı?

       -Evet, kızım var. Apartmanın Alman asıllı bir mimar tarafından yapıldı. Binanın ne zaman inşa edildiğine dair bir bilgim yok. Tahmini olarak 1912-1915 yılları arasında yapılmış olabilir.

       -Sebahattin Amca, binanın dış cephesinde bulunan üç köşeli Kelt sembolü nedir biliyor musunuz?

       -Öyle bir sembol mü varmış binanın cephesinde hiç dikkat etmemişim. Sembolün anlamını bilmiyorum fakat Alman asıllı mimarın İstanbul'da bu bina gibi iki adet daha apartman yaptığını biliyorum. Bu apartmanların bulunduğu semtlerin adreslerini yazıyorum.

        - Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

         İkinci apartmana gitmek için Sebahattin Amca yanından ayrıldılar. İkinci apartman yakın bir yerdeydi. Fırat ve Kıyı yürüyerek apartmanın bulunduğu adrese gittiler. Apartman sakinleri ile konuştular. İkinci apartmanla ilgili elle tutulur bir bilgi öğrenemediler. Alman asıllı mimarın yaptığı bu apartmanın dış cephesinde üç köşeli Kelt sembolü, geometrik motifler ve bitkisel taş süsmeleriyle göz kamaştırıcı bir güzelliğe sahipti. Akşam olmak üzeriydi, üçüncü apartmana ertesi gün gideceklerdi.

KIYIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin