"I kahwin dengan you pun sebab kita kena tangkap basah je. Kalau malam tadi tak kena tangkap basah, I tinggal je you dekat hotel tu. I just nak buat you jadi one night stand je." habis sahaja kata Khairi itu sebuah penampar yang kuat melekat di pipinya.
Mengalir air mata Sofia mendengarnya. Dirinya dibuat seperti seorang perempuan murah. One night stand?
"Fuck you Khairi. Kau yang hancurkan kehidupan aku lepas tu kau nak lepas tangan?" Sofia sudah meninggikan suara. Dadanya berombak, menahan marah.
"Kalau I lepas tangan, I tak kahwin dengan you lah. I boleh je sogok duit dekat jais tu untuk lepaskan I! Satu lagi you jangan berani tinggikan suara dengan I!" Khairi juga mula naik angin. Pantang dirinya orang meninggikan suara apabila bercakap dengannya.
"Jadi kenapa tak sogok je duit kau yang banyak tu? Kau ingat aku nak ke kahwin dengan kau, ha? Dari awal lagi pun memang aku tak suka kau lah. Kau memang lelaki bangsat dah rosakkan hidup aku!" Sofia seperti dirasuk. Sakit dan kecewanya tidak hilang lagi. Walaupun dia tidak tahu apa pekerjaan Khairi atau sama ada betul ke Khairi ini berduit tetapi sengaja dia memerli lelaki tu.
"I'm warning you, Sofia. Do not raise your voice with me and watch your words! I'm your husband and you still need to respect me!"
"Husband? Respect? Don't make me laugh. You fucking rape me last night! You want me to respect you after what you did?" Sofia masih lagi meninggikan suaranya, tidak diendah amaran keras Khairi.
Khairi terus menolak badan Sofia baring diatas sofa dan menahan badan wanita itu.
"I warned you. Kenapa you ni keras kepala sangat? You jangan nak cabar I." Nafas Khairi sudah turun naik seperti kerbau sedang marah.
"Lepas kan aku lah, Khairi!" Sofia sudah meronta-ronta.
"I tak tahu pulak mulut you ni lancang juga. Patutlah berat sangat mulut tu nak bercakap dengan I sebelum ni." Khairi tersenyum mengejek. Bibir yang sudah lama dia ingin tawan, disentuh.
Perkara yang berlaku pada malam tadi sebelum mereka ditangkap badan mula bermain difikiran.
Sofia yang perasaan Khairi tersengeh seperti kerang busuk itu ditolak untuk melepaskan diri. Terus Khairi kembali ke alam nyata.
'Fuck! Bayang pun boleh nak horny ke?' Bisik Khairi dalam hati. Kelihatan adik di bawah sudah sedikit menimbul.
Khairi meraup wajahnya. Rambut dikuak kebelakang.
"Sudah, you pergi bersiap. Kita pergi beli barang dapur sikit." Kata Khairi. Dia bangun dari menindih Sofia, remote tv diambil. TV yang gelap tadi menjadi terang. Entah siaran apa yang dimainkan
"Nak bersiap apa? Aku dah siap lah ni." Kata Sofia sambil bangun. Baju yang terselak sedikit tadi di betulkan.
Khairi menoleh ke arah Sofia yang masih disebelahnya. Dipandang dari atas ke bawah meneliti semula bajunya.
"Ni you kata bersiap? Nak tunjuk dekat siapa badan you tu? Dah separuh bogel I tengok. Pergi tukar baju, pakai t-shirt dengan seluar." Khairi mengarahkannya bagaikan ditaktor.
"Aku tak ada seluar." Kata Sofia perlahan.
"Tak ada seluar? Keluar memang pakai dress je ke you? Dekat rumah you pakai macam mana?" Dahi Khairi berkerut, takkan 24-jam pakai dress kut perempuan ni?
"Dekat rumah ada lah seluar, aku kemas baju tadi apa yang boleh capai je. Tak sempat nak fikir apa-apa."
Khairi bingkas bangun menuju ke beg bagasi milik Sofia. Beg bagasi itu dibaringkan dan zip dibuka.
"Eh kau nak buat apa tu?" Sofia menjadi agak panik. Habis lah aku nak kena kemas balik beg tu nanti.
"Nak buat spotcheck. Mana tahu kau menipu." Kata Khairi, beg itu dibuka dan diselak pakaian yang ada didalam. Memang tak ada seluar. Yang ada hanya dress, beberapa seluar dalam serta bra dan t-shirt yang bersaiz agak besar.
Khairi memandang ke arah Sofia yang masih duduk disofa sambil memerhati tingkah laku memeriksa beg bagasinya.
"T-shirt ni kau pakai dengan apa?"
"Errrr, tak pakai dengan apa-apa. Pakai dengan seluar dalam je lah." jujur sahaja Sofia berbicara. T-shirt tu besar hampir cecah paras lutut jadi dia tak perlukan seluar.
"Jom kita keluar sekarang." Khairi menutup semula beg bagasi tadi, ditekan punat 'off' remote tv dan terus menuju ke pintu, dibontoti oleh Sofia.
**********
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Cintai
RomanceDIA YANG AKU CINTAI Perkahwinan yang tidak dirancang akhirnya terjadi. Macam mana nak rancang kalau kena tangkap basah! Sofia dan Khairi, meskipun berstatus suami isteri tetapi Khairi memutuskan mereka akan jalani kehidupan seperti waktu bujang. Leb...