Khairi tersentak. Sofia melihat dirinya?
"Kau tak perlu ambil tahu." Kata Khairi, wajah ditoleh ke sisi.
"Pandai pula suruh aku tak payah ambil tahu. Habis tu yang kau sibuk hal aku kenapa?"
"Yang kau punya tak sama!" Bentak Khairi tidak mahu kalah
"Apa pula tak sama, kita dua buat hal sendiri kan? Tak ada pula aku pergi serang kau tadi." Sofia sudah memeluk tubuh. Matanya memandang tepat mata Khairi.
"Kau tu bawa masuk lelaki dalam rumah aku!" Badannya didekatkan lagi kepada Sofia
"Aku dengan Danny tak ada buat apa pun. Dah kau tak nak tolong aku, aku minta tolong dekat dia." Sofia turut tidak mahu mengalah. Memang tak buat salah pun.
"Dah macam tak ada orang lain boleh minta tolong kan? Boleh je panggil orang ikea tu pasangkan. Kenapa nak suruh jantan tu juga? Mengaku je lah Sofia." Geram dengan Sofia yang ada sahaja mahu membalas apa dia kata. Dia tahu barangan itu dari ikea pun kerana terlihat beberapa beg membeli belah berwarna biru di tepi bilik Sofia
"Kalau I minta orang ikea pasang lagi dua tiga hari baru dapat. Aku nak hari ni pasang." Sofua menjadi semakin geram dengan ayat-ayat perepek keluar dari mukut Khairi. Apa yang Khairi ni tak faham-faham. Benda mudah pun tak faham.
"Kenapa nak hari ni juga pasang? Bukannya tak ada bilik aku nak tidur. Aku suruh tidur bilik aku dulu sementara kan? Kau sebenarnya sengaja cari alasan nak luang masa dengan jantan tu kam?! Mengaku je lah Sofia." Lagi sekali Khairi melontar tuduhan kepada isterinya
"Sebab taknak tidur satu bilik dengan kau lah aku nak hari ni juga pasang! Kau jangan nak fitnah aku boleh tak?" Sakit kepala otak dia dengan soalan mengarut Khairi. Benda jelas lagi nyata lagi aku tak sudi nak tidur sekatil mahupun serumah dengannya walaupun untuk sementara waktu. Satu saat pun tak hingin.
Jawapan Sofia membuat hatinya terasa ditusuk pisau sekali lagi. Perit dan ngilu. Perasaan apa ni?
"Aku ni suami kau! Tak pelik pun kalau tidur sekatil." Mata Sofia ditenung dalam.
"Ingat sikit kita kahwin ni sebab terpaksa je! Bukan sebab cinta. Jadi tak perlupun kau nak melalak benda mengarut macam ni." Mata Khairi turut ditenung dalam. Apa? Khairi ingin dia takut ke? Ini Sofia lah, walaupun pendiam aku takkan bagi orang pijak aku sesuka hati.
"Cinta? Kau nak sangat ke rasa cinta? Okay jom kita buat cinta." Khairi tersenyum sinis.
"Haa?" Muka Sofia terpinga-pinga. Buat cinta kejadahnya mamat ni. Gila ke? Ingat cinta tu boleh buat macam masak-masak ke?
Khairi terus mengangkat badan Sofia dan diletakkan dibahunya seperti guni beras. Kelakuan drastik Khairi membuat Sofia terkejut dan kaku seketika. Apabila sel-sel otaknya berhubung barulah dia mula meronta-ronta.
"Kau nak bawa aku ke mana ni?! Turunkan aku!!" Punggung Khairi dipukul banyak kali tanda ingin dilepaskan.
"Ke syurga. Kau nak sangat buat cinta kan?" Badan Sofia di baling ke atas tilam bilik tidurnya.
"Lepaslah, Khairi. Aku tak izinkan kau sentuh aku." Bentak Sofia
"Tugas seorang isteri adalah melayan suami dan benda tu tak perlu keizinan." Terus Khairi membenamkan mukanya dileher Sofia. Dihidu bau badan itu. Fuck! Bau sisa perfume lelaki! Mesti jantan tadi tu. Walaupun tak kuat, maksudnya tak adalah mereka berpelukkan atau buat lebih.
"Tolong, Khairi. Jangan buat aku macam ni." Air mata Sofia mula mengalir.
"Dengan jantan tadi ber'awak'-'saya'. Dengan suami sendiri ber'aku'-'kau' pula." Ujur Khairi. Air mata Sofia yang mengalir tidak diendahkan. Otak dan hatinya sudah terisi perasaan marah.
Marah atau cemburu?
"Khairi..... Tolong..... Jangan buat aku macam ni." Sofia cuba merayu sekali lagi tetapi tidak di endahkan.
"Lelaki bangsat! Lepaskan aku lah sial!" Apabila drama air matanya tadi tidak berhasil terus dia tamatkan drama tidak berbayar itu. Sofia mengumpul segala tenaganya untuk menolak badan sasa Khairi menjauh dari badan.
Terbuntang biji mata Khairi mendengar makian Sofia. Tidak pernah dia dimaki sedemikian. Marah yang sedia ada semakin meningkat.
Pipi gebu itu ditampar kuat. Kini Sofia pula terdiam. Badan yang tadi meronta menjadi kaku. Kepala yang sudah senget ketepi akibat ditampar perlahan pusing memandang muka Khairi. Muka bengis.
"What. The. Fuck?! Fucking bastard! Kau lempang aku?!" satu persatu disebut oleh Sofia.
Sekali lagi pipi yang sama dilempang oleh Khairi. Kuat dan meninggalkan kesan merah menyala pada kulit cerah itu.
Air matanya mengalir. Kali ini bukan air mata drama, memang betul menangis. Pipi terasa kebas dan sakit, tidak pernah dirinya dikasari sebegitu. Sedangkan ayahnya sendiri tidak pernah mengangkat tangan pada mana pun bahagian badannya.
"I warned you Sofia. Watch your language." Khairi bagai dirasuk setan. Di dalam matanya tiada pandangan belas kasihan. Marah menguasai diri hingga akal tidak bisa digunakan.
"You fucking son of bitch." Ujur Sofia, tidak dipeduli apa yang baru sahaja Khairi katakan.
Terus bibir itu dicium rakus, digigit sehingga berdarah.
"Arghhhh!!" Sofia menjerit kesakitan..
*Kau yang cabar aku Sofia. Kau memang suka cabar aku kan? Hari ni aku akan pastikan kau dapat balasan." Terus baju Sofia direntap kasar sehingga terkoyak.
Pada malam itu, persetubuhan antara mereka suami isteri terjadi sekali lagi tanpa kerelaan si isteri. Sepanjang persetubuhan itu air mata Sofia tidak berhenti mengalir sehinggalah dia tertidur dalam tangisan itu. Dilayan tidak ubah seperti binatang!
Khairi kau memang iblis yang bertopengkan manusia! Tiada hati perut.
**********
YOU ARE READING
Dia Yang Aku Cintai
RomanceDIA YANG AKU CINTAI Perkahwinan yang tidak dirancang akhirnya terjadi. Macam mana nak rancang kalau kena tangkap basah! Sofia dan Khairi, meskipun berstatus suami isteri tetapi Khairi memutuskan mereka akan jalani kehidupan seperti waktu bujang. Leb...