"Lena"
Er valt een stilte.
"Sander?' Vraag ik maar. 'Ja schoonheid?' Antwoord hij terug.
'Wat is eigenlijk de volgende les?' Vraag ik. Ik ben wel benieuwd, als ik het niet weet is het vrij kut.
Sander is even stil.
'Weet je zeker dat je dat nu wilt weten?' Vraagt hij.
'Ja heel zeker.'
Hij neemt diep adem.
'Lena ik snap als je nog even wilt wachten met die les maar,'
Ik kijk hem verbaasd aan.
'Wat?' Vraag ik.
'De volgende les is seks,' antwoord hij.
Even hoor ik niks meer.
Ik wist dat seks op het lijstje zou staan, maar ik wist niet dat dat nu al was.
'Lena alles oké?' Vraagt Sander dan.
'Uh ja alles oké, maar uh ik moet maar eens gaan,' zeg ik.
Ik loop naar de kapstok trek me jas aan en doe de deur open, ik kijk nog even achterom waar ik Sander verbaasd zie staan. Ik glimlach kort maar doe de deur dan dicht en loop weg.
"Sander"
Ze glimlacht nog even maar doet de deur achter zich dicht, heb ik iets verkeerds gezegd? Had ik dan toch niet moeten zeggen wat de volgende les was?
Trouwens, de volgende les is meteen de laatste. Wat betekend dat ze zou proberen meer met Nick om te gaan en minder met mij.
Ik weet niet waarom, maar ik voel me anders bij haar.
"Lena"
Het is dinsdag, ik ben klaar om naar school te gaan, ik stap bij me vader in de auto en daar gaan we.
Wanneer ik op school aan ben gekomen zie ik Floor al staan.
'Doei pap, ik ben wat later thuis want ik ga nog even naar de stad,' zeg ik.
'Prima lieverd, fijne dag,' zegt me vader en ik zwaai nog even.
Dan ren ik naar Floor toe.
'Heyyy,' roep ik blij. 'Hey meid! Een beetje zin in vanmiddag?' Zegt ze met een dikke glimlach.
'Zeker!' Zeg ik vol overtuiging.
Onze eerste les is biologie, heel veel zin in natuurlijk...
Ik loop het lokaal binnen met Floor en we gaan achteraan zitten.
Na een tijdje komt de rest van de klas ook binnen en de docent.
Als iedereen zit begint de docent en moeten we allemaal stil zijn.
'Hallo allemaal, als het goed is hebben jullie allemaal jullie werkstuk af over dit hoofdstuk en hebben jullie mij die toe gestuurd via de mail.'
De docent praat daarna nog wel verder maar ik luister niet meer.
Shit.
Ik en Nick hebben ons werkstuk niet af, en nu?
Allemaal door dat ik seks met hem had, allemaal zijn schuld.
Of nou ja...
Ik kijk naar Nick, maar op dat moment kijkt hij al mijn kant op, ongemakkelijk.
We houden oog contact, ik heb geen idee voor hoelang naar het lijkt eeuwig te duren.
'Lena let jij ook een beetje op?' Haalt de docent mij dan uit mijn droom wereldje.
Hij kijkt me streng aan maar draait weer terug naar het bord.
De rest van de les gaat erg sloom en is ook heel saai, maar na een tijdje gaat de bel.
Ik en Nick wachten nog even tot iedereen weg is want we hebben ons werkstuk niet af.
Eigenlijk heb ik Nick een beetje gedwongen te blijven want dit boeit hem blijkbaar niks.
'Ja Lena en Nick?' Zegt de docent wanneer iedereen weg is.
Ik kijk Nick aan maar hij staart een beetje voor zich uit dus besluit ik het maar te zeggen.
'Nou wij hebben ons werkstuk niet af, we zijn het een beetje vergeten.'
De docent kijkt ons aan, niet bepaald vrolijk.
'Dat is heel jammer, ik stel voor dat jullie met ze tweeën straks alle tafels hier in het lokaal gaan schoonmaken en een uurtje nakomen morgen,' zeg de docent.
Ja hier heb ik dus zo geen zin in.
'Wat nee, dat kunt u niet doen,' zegt Nick.
'Grote mond? Je kan ook 2 uur nakomen als je wil hoor Nick, ik ben tot half 5 op school dus voor mij is het prima.'
Nou die is ook lekker chagrijnig vandaag.
Nick zucht diep en loopt het lokaal uit.
Ik loop achter hem aan.
'Nick je gaat toch wel komen hè?' Vraag ik.
'Nablijven en de tafels schoonmaken? Nooit, me reputatie gaat straks nog naar beneden en ik ga echt geen tafels schoon staan maken,' zegt hij geïrriteerd.
'Alsjeblieft? Ik heb geen zin om alleen die tafels schoon te maken dan heb ik dubbel werk,'
'Dan doe je het toch niet?' Grijnst hij.
'Nee zo ben ik niet, dan krijg ik nog meer problemen Nick, alsjeblieft, ik heb wel een idee hoe je reputatie dan weer omhoog zou gaan,' zeg ik met een glimlach.
'Oja? Hoe dan,' vraagt hij.
'Nou of je zorgt ervoor dat niemand erachter komt dat je na moet blijven, of je slaat me in elkaar in de kantine,' zeg ik. Niet dat ik dat graag wil maar zal die vast niet doen.
'Jou in elkaar slaan? Klinkt leuk maar ik doe het je niet aan,' zegt hij.
Zo ging ons gesprek nog wel even verder.
Het is nu half 3 en ik ben vrij, dag betekend dat we gaan shoppen!!
Ik ga naar buiten met Floor en we wachten op Madelief en Linda.
Na 5 minuutjes komen ze aanlopen.
'Heyyy,' begroeten we elkaar. 'Zullen we maar meteen gaan dan?' Vraagt Linda.
'Isgoed, alleen was ik wel met de auto,' zeg ik.
'Kom maar bij mij achterop,' bied Floor aan, ik knik en spring achterop.
op naar de jurken!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
JE LEEST
Sex Lessons ft my doctor
RomanceLena is een meisje van 16 jaar, ze woonde bij haar opa omdat haar ouders het druk hadden met werk maar opa is uiteindelijk overleden. Ze moest dus naar de andere kant van het land naar haar moeder, vader en zus. Ze moet dus ook haar school verlaten...