Türk'ün Şanı🏹
Bir Türk'ün nefesinde dünya durur.
Bir Türk'ün gözlerinde nice düşmanlar dize gelir.
Bir Türk'ün yüreğinde nice cenkler yaşanır.
Bir Türk'ün kanadına ancak rüzgar yoldaş olur.Düşünceleri içinde ordusuna baktı Çağatay bey. Kendi ordusuna Girginoğullarının ve nice uç Türk beyliklerinin alpleri eşlik ediyordu.
Vakit gelmişti. Nicedir beklediği o cenk vakti şimdi yaşanacaktı. Yıllardır dökülen gardaş kanlarının ve dahi Alçin Hatunun intikamını şimdi alacaktı. Gözlerini göğe çevirdi. Ardından yeniden ordusuna baktı o sırada yanına atıyla Gökay Alp geldi.
"Beyim, dehliz yollarına askerlerimiz yerleşmiştir. Biz buradan saldırırken onlar kaleye içten akın edecekler."
Çağatay bey, çatık kaşlarının ardından başını olumlu şekilde salladı. Planı istediği gibi işlemişti şimdi tek bir haberi daha bekliyordu. O ahvali de Alçin Hatun layıkıyla halletmişti. Aybars Alp, uzaktan onlara doğru gelirken Çağatay bey gülümsedi. Hatununa duyduğu gurur katlanırken Aybars Alp yanlarına vardı ve konuşmaya başladı.
"Beyim, beylikte her şey istediğin gibi olmuştur. Alçin Hatun, Sevgül Hatunun icabına bakmış, birde alplerden biriyle bu nağmeyi sana göndermiş."
Aybars Alp, elindeki nağmeyi Çağatay beye uzattı. Çağatay bey, aldı ve açıp okumaya başladı. Tamda istediği gibi her şey tamamdı. Ardından ordusuna baktı yeniden elindeki nağmeyi de göğsündeki cebe koymuştu.
O söze başlarken Gökay Alp ve Aybars Alpte yerini almak için ordunun ön safhalarına geçmişti.
"Ben Atasungur Beyliği beyi Ataman oğlu Çağatay Bey! Bugün nice Türk kanını akıtan ve dahi Bizansla her daim iş tutan Karakıtaylardan intikam alma vakti. Başta gardaşım Berkin Alp'in sonra imdiye kadar kanı akıtılmış belki adı unutulmuş nice Türk evladının intikamını alacaz."
Çağatay bey, tek tek alplerine baktı ve sözlerine devam etti.
"Cenk bizden zafer Allah'tandır! Alemi İslam uğruna şehadet bize şerbetten tatlıdır. Gazamız mübarek ola ! Kılıcınız pek, bileğiniz kuvvetli ola yiğitlerim!"
Ardından kılıcını kaldırdı. Alplerde onunla beraber kaldırdığında hepsinden aynı nidalar yükseldi.
"Allahu Ekber!"
"Allahu Ekber!"
"Allahu Ekber!!"
....
Alçin Hatun, beyliği tek tek dolaştı tüm uç taraflar iyice korumaya alınmış, tüm okçular hazır bekler haldeydi. En sonunda beylik otağına geldiğinde Yakut Hatun ve Gevher Hatun da yanına gelmişti.
"Her şey tamamdır Alçin Hatun. Her yer koruma altındadır amma beylikte sanki her şey olağan akışında gibi gözükür. Kimse dışarıdan anlamayacak."
Gevher Hatun bunları dediğinde Yakut Hatunda kafasını salladı.
"Aynen öyle gözükür. Hatunlarımızın hepside kılıçlarını ya yanında taşır ya da yakın yerlere saklamıştır. Okçular da gizlenmiştir."
Alçin Hatun başını sallayıp onları onayladı.
"Eyi çok şükür."
Ardından Ayperi yanlarına geldiğinde konuşmaya devam etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alçin | Rüzgarı Kendine Yoldaş Eden Kız
Historical FictionCesur yüreklerin hikayesi... . Cenk, yalnızca ok ile kılıç ile değildi. En büyük cenk yürekleydi. Kim ki yüreğini sağlam tuttu işte asıl cengi o kazandı. 🏹 "Attığın ok kadar yol alacaksın Alçin. Kanatlarını açtığın kadar uçacaksın. Uçtukça yara ala...