19.BÖLÜM🏹

1.6K 110 21
                                    


Türk'ün Motifi🏹

.

Ertesi gün sabahın ilk ışıkları ile korkuyla açtı gözlerini Alçin. Alnındaki terler kabus gördüğünün en büyük kanıtıydı. Onun korku dolu sesine uyanan Çağatay bey, Alçinin yüzünü avuçları içine aldı.

"Alçin'im eyi misin ?"

Alçin derin derin nefes almaya devam ederken o da ona sarılmış konuşmaya devam ediyordu.

"Korkmayasın ben buradayım."

"Yanındayım tamam mı? Heç bir şey yok."

Alçin, Çağatay'ın gözlerine baktı ve gözünden bir damla yaş süzülürken ona yeniden sarıldı. Kolları Çağatay beyin sırtında buluşurken uzun süre onu bırakmadı. Çağatay bey Alçinin kendine gelmesini beklerken saçlarına öpücükler bırakıyor ve varlığını hissettiriyordu.

Bir süre sonra Alçin ondan ayrıldığında Çağatay bey yüzüne bakmak istedi Alçin ona döndü ve tebessüm etti. Bu iyiyi demekti.

"Ben sofrayı kurayım."

O böyle deyip kalktığında Çağatay bey de ardından kalktı ve üzerini değiştirdi.

Beraber sabah aşlarını yedikten sonra ikiside obadaki işlerinin başına dönmek için ayrılmıştı.

Önce obada dolaşan gizemi öğrenmeliydi. Anaları ve Gevher Hatun ne saklıyordu onlardan ?

Alçin, günler sonra yeniden kavuştuğu turkuaz elbisesinin içinde oldukça rahat ve kendinden emin bir şekilde anasının otağının yolunu tuttu ancak onu obada hatunları denetlerken bulmuştu. Aşların yapıldığı yere gitti.

Yakut Hatun ve Gevher Hatun aşların daha şifalı olması için otlar toplatmış onların nasıl yapılacağı hakkında komutlar veriyorlardı.

"Kolay gele Hatunlar."dedi ve anasına baktı Alçin.

"Ana konuşacaklarımız vardır hele bir gelesin. "

Yakut Hatun, şüpheyle Gevher Hatuna bakarken işini ona devretti ve Alçini izledi. Alçin atının olduğu tarafa gidiyordu.

Yakut Hatun da yanına geldiğinde söze başladı.

"Ana deyesin hele bizden sakladığınız şeyde nedir ?"

Yakut Hatun sessiz kaldığında Alçin devam etti.

"Ana Çağatay beyde şüphelenmiştir hem bilmez misin elbet aşikar olacaktır sır."

"Bilirim bilirim kızımda canınızı yakmak istemeyiz. Nasıl söylenir bilmeyiz ondandır bu sükut."

Alçin, kaşlarını çattı ve endişeyle baktı anasına.

"Ana deyesin hele nedir bu can yakan sır?"

Yakut Hatun, kızının gözlerinin içine baktı ve cevap verdi.

"Berkin Alp.. Şehadet şerbetini içmiştir Alçin."

...

"Ayperi, nasıl derim bunu ?"

Gökay Alp, elindeki oku attığında kum dolu çuval hızla delinmişti ortasından.

Ayperi, elindeki yayı okuna gerdi ve cevap verdi.

"Sen demezsen öğrenmeyecek mi zannedersin. Tez vakitte senden duymalı Çağatay bey."

Alçin | Rüzgarı Kendine Yoldaş Eden KızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin