Öneri müzik: Sarmad- Alash Amanaty.
Kutlu Zafer🏹
Çağatay bey, önüne gelen askerleri kılıcından geçirdikten sonra biraz ötesinde cenk eden Gökay Alp'e baktı. Gökay Alp ile göz göze geldiklerinde başı ile işaret vererek kendisini takip etmesini sağladı. Gökay Alp beyini takip ederken Aybars Alp''te geride kalmış alplerin liderliğini eline almıştı.
Çağatay bey önden giderken konuşmaya başladı.
"Dehlize gideceğiz Gökay Alp, bilirim ki imdi Kıtay Han kalesinde köşe bucak saklanacak yer arıyordur çünkü dışarı çıkamaz."
Gökay Alp, başını olumlu sallayıp beyine katıldığını belirtti.
"Doğru dersin beyim, alplerimiz tüm kaleyi kuşatmıştır. Girginoğulları da büyük destek verir. Kaleden dışarıya kuş uçmayacak evelAllah."
Çağatay bey, atına atlayıp dehliz yolunun keşfettikleri kaleye yakın olan diğer kapısına doğru atını sürmeye başladı. Gökay Alp'te onu takip ediyordu.
Dehliz kapısına vardıklarında Çağatay bey ve Gökay Alp atından indi. Dışarıdan belli olmasını engelledikleri için yapraklar ve otlar arasında kalıyordu yere doğru açılan dehliz kapısı.
Çağatay bey elleri ile yaprakları dağıtıp kapıyı açık etti. Ardından kilidini açarken Gökay Alp, etrafı kolaçan ediyordu. Çağatay bey kapıdan girdiğinde Gökay Alp'te son kez etrafını kontrol edip içeriye girdi ardından kapıyı kapatırken son anda orada olduğunu bilmiyordu çünkü tam o sırada Bizans komutanı Andoros ve askerleri atları ile dört nala kaleye gidiyorlardı.
...
Alçin Hatun, önüne çıkan her Bizans askeri ile çarpışırken Yakut Hatun, Gevher Hatun ve nice beylik Hatunları da olanca gücüyle çarpışıyordu. Alçin Hatun, akın eden Bizans askerlerinin ne zaman sonu gelecek diye düşünürken Kıtay Hanın Bizanslarla güçlü bir anlaşma yaptığını anlamıştı. Yoksa onların baskınından sonra bu denli hızla ve çokça Bizans askerinin Beylikte olması imkansızdı belli ki zaten Beyliği özellikle Çağatay beyi çok yakından izliyorlardı. Alçin Hatun bunları düşündükçe kararan bakışları ardından ne yapabileceğini düşündü.
Son kozlarını kullanma vakti gelmiş miydi?
Alçin, uzaktaki Hatunlardan birine gelen Bizans askerlerini görmesiyle okunu çıkardı. Hızla ard arda oklarını fırlatırken hatunun Bizans askerleri tarafından kıstırılmasına engel oldu. En sonunda Hatun okları atan kişiye bakmış ve bunun Alçin Hatun olduğunu görmesiyle minnetle gülümsemişti ona.
O da hatuna gülümserken daha fazla orda durmamaya karar verip son kozu kullanmak için arkasını döndü Alçin Hatun. İlk önce Ayperinin yanına gitmeliydi yeniden.
Şifa çadırına girdiğinde her şey bıraktığı gibiydi. Altuncan ana hızla otları dövüp karıştırırken Alçin sordu.
"Ahval nedir Altuncan ana?"
Altuncan ana yüzündeki telaşlı ifadeyle baktı Alçin Hatuna.
"Merhemi bitirmek üzereyim lakin Ayperi bayılmıştır Alçin Hatun."
Alçin korkuyla Ayperinin yanına giderken onun cansız bembeyaz yüzüne baktı. Kanı çekilmişti sanki şuncacık kısa zamanda.
"Ana yapacak başka bir şey yok mudur?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alçin | Rüzgarı Kendine Yoldaş Eden Kız
Historical FictionCesur yüreklerin hikayesi... . Cenk, yalnızca ok ile kılıç ile değildi. En büyük cenk yürekleydi. Kim ki yüreğini sağlam tuttu işte asıl cengi o kazandı. 🏹 "Attığın ok kadar yol alacaksın Alçin. Kanatlarını açtığın kadar uçacaksın. Uçtukça yara ala...