1. // pyöreät punaiset aurinkolasit

288 9 2
                                    

Mitä tulee muhun, en oo ikinä tykännyt kovinkaan paljoa ihmisistä. Yli puolet ihmisistä salaa jotakin, joka on iso osa niitten persoonaa. Se ottaa mua ihan hitusen päähän. Mutta en mä myöskään pidä ihmisistä jotka kertoo totuuden joka asiasta. Pientä valehtelua pitää aina olla, kunhan sillä ei salaa mitään suurta asiaa. Tän takia mä en oo ikinä omistanut montaakaan kaveria. Ne harvat joihin oon tutustunut on valehdelleet asiasta jonka sitten ite sain myöhemmin selville. Selville saaminen muutti sitä ihmistä ihan kokonaan. Toinen asia mitä vihaan on mun omat vanhemmat. Ne on just sellaisia ihmisiä ketä mä vihaan. Ne valehtelee liian monesta asiasta. Esittää sellaisia mitä ne ei todellakaan ole. Oon onnekas että viime vuonna löysin täydellisen parhaan kaverin mulle. Sellaisia ihmisiä mä haluan lisää tähän maailmaan. Tai ainakin tänne vitun paska kaupunkiin. Sen takia mä kehitin itselleni oman sovelluksen.

Juoksen täyttä vauhtia koululle päin. Valvoin koko yön ja nukahdin sitten aamulla vahingossa. Onneksi heräsin vielä enkä nukkunut koko koulupäivän ohi. Pääsen koulun ovista sisään ja olen todella lähellä törmätä johon kuhun.

"Vaik on kiire kannattaa kattoa eteensä" blondi jätkä sanoo ja naurahtaa hiljaa. Sillä on päällä mustat farkut sekä musta huppari, mutta on sillä silmiensä edessä sellaiset punaset pyöreät aurinkolasit. Se on jopa vähän hassua, kun miettii että ollaan puolivälissä lokakuuta ja aurinko ei enää kauheesti paista. Jätkä ei sano sen enempää ja jatkaa omaa matkaansa eli astuu koulun ovista ulos.

Hetken aikaa seison hölmönä paikoillani kunnes muistan mun kiireeni. Käyn nopeasti heittämässä mustan takkini naulakkoon ja juoksen portaat ylös rakennuksen toiseen kerrokseen. Etsin hetken katseellani punahiuksista tyttöä ja löydänkin hänet yhden pöydän luota. Istun tyttöä vasta päätä, "tein jotain vitun siistiä!"

"Haluanko mä edes tietää?" Alma kysyy ja laskee puhelimensa pöydälle. Tytön kirkkaan punaiset hiukset on pistetty sotkuiselle nutturalle ja päälleen tyttö on laittanut punaisen hupparin jossa lukee mustalla teksti fuck off. Alman katse on hieman kyllästynyt, mutta se on ihan ymmärrettävää. Ei se jaksa aina kuunnella mitä tein suuttuttaakseni mun vanhemmat.

Mä otan paremman asennon pöydällä ja pistän virneen naamalleni. "Voi kyllä sä haluat! Koska tää ei liity mitenkään mun vanhempiin" mä sanon ja hymyilen ylpeästi. Alman ilme kirkastuu heti ja mä kumarrun pöydän yli lähemmäs tyttöä. "Tein sovelluksen" mä kuiskaan ja vilkaisen varmuuden vuoksi ympärilleni ettei kukaan todellakaan voisi kuulla mua.

"Eemil mitä?" Alma kysyy ja nojautuu kauemmas musta. Sen ilme muuttuu takaisin kyllästyneeksi ja tyttö ottaa puhelimen takaisin käteensä. "Ei mikään tyhmä puhelin peli ole siistiä!"

"Se ei ole peli"

"no mikä sitten?"

"Se on NML. Paikka missä kaikkien näiden valehtelijoitten salaisuudet paljastuu"

Alma nostaa katseen puhelimensa näytöstä muhun. Hän kumartuu ihan mun naamani eteen ja tunkee puhelimen samalla taskuunsa. "Tarkoitatko että sä teit sovelluksen missä kerrot esimerkiksi siitä mitä meidän englannin opettaja on tehnyt?" tyttö kysyy kuiskaten ja alkaa taas innostua hieman.

Mä nyökkään ja alan kaivaa reppuani jonka laskin lattialle pöydän jalan viereen. Otan sieltä läppärini jonka lasken pöydälleni niin että Almakin näkee näytölle. "Tein tätä koko yön ja nyt vihdoin pääsen julkaisemaan ekan jutun" sanon näppäillen konettani.

"Kenestä sä julkaiset?" Alma kysyy ja katsoo kiinnostuneena tietokoneen näyttöä. Mä tiesin Alman pitävän tästä. Me ollaan aina juoruiltu ihmisistä ja haukuttu kuinka ne salailee asioita ihan kaikilta. Se on varmaan myös yks syy miks Almasta tykkään niin paljon.

"Santerista"

"ai siitä mitä se teki niis bileissä?"

"Just siitä" sanon hymyillen ja painan näppäimistöstä nappia joka alkaa lataamaan mun kirjoittamaani tekstiä. Muutaman minuutin päästä se olisi julkaistu ja kaikki pystyvät lukemaan sen mun sovelluksesta. "Vittu! Oon liian innoissani ja väsynyt, ootko tässä kun käyn nopeesti röökillä?" sanon ja nousen ylös pöydän ääreltä.

"Joo, mut miten saat ihmiset tietämään tästä sovelluksesta?" Alma kysyy ja nostaa katseensa tietokoneen näytöstä minuun.

"Älä huoli oon jo hoitanu sen" sanon hymyillen ja lähden portaita kohti. Käyn hakemassa takkini naulakosta ja menen koulun takana olevan katoksen alle. Se on nimetty koulun tupakka paikaksi. Joku porukka kesälomalla raahasi jonkun puiston kämäsen penkin tänne niin on tupakoitsijoiden kiva istuskella täällä. Mä istahdan just sille penkille ja kaivan tupakan itselleni. Sytytän sen mun erittäin hienolla pinkillä sytkärillä, johon oon liimannut timantteja ja otan ensimmäiset imut. Mun pitäis varmaan lopettaa tää tupakointi, koska helvetti mullahan meinasi loppua kunto kun juoksin tänne koululle.

"Heitätkö yhden?" kokonaan mustaan pukeutunut jätkä kysyy ja tulee seisomaan ihan mun eteeni. Se on sama jätkä keneen melkein törmäsin aamulla. Se jolla on ne pyöreät punaiset aurinkolasit. "Olin menossa ostamaan omia mutta hakis päätti jättää tulematta" blondi jätkä selittää.

"Mun on varmaan pakko" sanon puhaltaen savua suustani. Kaivan taskustani tupakan, jonka ojennan tälle blondille jätkälle.

"Thanks oon velkaa sulle" blondi sanaa hymyillen ja vie tupakan huulilleen. Tuo yrittää hetken aikaa saada omasta sytkäristään tulemaan liekkiä mutta ei sieltä mitään tule. "Saatana" jätkä sanoo turhautuneena.

"Tossa" mä sanon ja ojennan omaa sytkäriäni, jonka kaivoin juuri taskustani.

"Siisti flekki sulla" blondi sanoo hymyillen ja saa vihdoin sen tupakan syttymään minun sytkärin avulla. Tuo ojentaa sen takaisin mulle ja imaisee samalla tupakkaa.

"siistit lasit sulla"

"Tykkään näistä itekki"

Mä otan viimeiset imut tupakastani ja heitän sen sitten maahan. Nousen ylös penkiltä ja päätän lähteä takaisin sisälle. "Aurinko vaan ei paista enää tänä vuonna eli en nää sun syytä käyttää noita" sanon kun kävelen blondin jätkän ohitse.

"Ehkä sä saat sen joskus selville!" blondi huutaa mun perääni jääden itse seisomaan katoksen alle.



<><><><><><>
Apua moi xd
Tää on ihan eka tarina minkä tuun nyt julkasee maailmalle ja vitsi et jännittää😃

Koitin korjata kaikki kirjotusvirheet mut oon enemmän ku ilonen jos joku huomauttaa niistä:)

Ethän juokse pakoon?Where stories live. Discover now