Aika paljastaa salaisuuksia!
Ensimmäinen uhrimme on kaikkien ihailema Santeri Ahtisaari. Onko Santeri sittenkään niin ihana?
Muutama viikko sitten pidettiin juhlat. Santeri oli todella kiinnostunut eräästä mimmistä. Niin paljon vielä että päätti koskea tähän kun tyttö oli ihan tiedottomassa tilassa.
Teidän kaikkien ihana herrasmies ei ole sitä mitä väittää.Ensimmäinen julkaisu sovelluksessa julkaistiin tasan kello 12.00 päivällä. Mä olin julkaisua aiemmin laittanut kaikille linkin, jossa kehotin niitä lataamaan sovelluksen. Viesti meni perille sillä koulun käytävillä seuraavana päivänä kuultujen puheiden perusteella monet ovat lukeneet ensimmäisen julkaisun.
Kun me kävelimme Alman kanssa matikan luokkaa kohti. Monen suusta kuului kaikkea Santerista kuten, "hyi vittu mikä jätkä" tai "miten se pystyi" tai "onkohan se muija ihan okei." Santeria itsekään ei oo nähty normaalin tapaan perseilemässä käytävillä. Se yrittää selvästi välttää ylimääräistä huomiota. Ihme kyllä Santerin idiootti kaverit Anton Kuusisto ja Juuso Helo on pysyneet vieläkin sen tukena. Mutta ei se ole suuri ihme, ne kaksi ovat myös vitun idiootteja.
Istumme Alman kanssa saman pöydän ääressä kuin aina. Santeri ja tämän porukka istuvat meidän viereisessä pöydässänne. Kaikki vilkuilevat meitä. Toki se ei ole uutta sillä se kolmikko ei musta ainakaan kauheasti tykkää.
"Uskomatonta että sun vitun sovellus toimi!" Alma sanoo kuiskien mun korvaani ja on todella innoissaan. Tyttö on aamusta asti kysellyt kenestä julkaistaan seuraavaksi.
Mä vedän tytön ihan mun naamani eteen. "Ei puhuta siitä enää sanaakaan koulussa. Mä kuolen jos joku saa tietää kuka sen sovelluksen teki" kuiskaan Almalle käskevästi. Tyttö näytti ymmärtävän joten otan mukavan asennon tuolilla ja alan selaamaan puhelintani.
Pian me saadaan seuraa meidän pöytään. Sama blondi jätkä kehen meinasin törmätä ja kenelle heitin tupakan eilen. "Vittu mikä paikka tää koulu! Muutin tänne pari päivää sitten ja heti täällä levitellään juoruja!" jätkä sanoo hymyillen. Sillä on taas ne aurinkolasit päässä.
"Mitä juoruja?" Alma kysyy. Mä katson tuohon nopeasti, mutta heti kun tyttö kohottaa kulmiansa mulle tiedän mitä se tarkoittaa. Ollaan tietämättömiä niin meitä ei epäillä siitä, että ollaan sen sovelluksen takana.
"joku on tehny sovelluksen nimeltä NML ja nyt se kirjotti sinne jostain Santerista" blondi selittää ja kaivaa puhelimensa esille. Jotain se näppäilee ja näyttää sitten meille mun sovellukseni julkaisua.
"Se istuu tossa viereisessä pöydässä" Alma sanoo blondille ja vilkaisee nopeasti Santerin suuntaan.
"No onneks en tunne sitä ja se ei mua" jätkä sanoo ja pistää puhelimensa takaisin taskuun. Blondi vetää sormet sekaisin olevien hiustensa läpi. Jätkä on jotenkin tosi rentona vaikka viereisen pöydän porukka kyylää sitä aika äkäisenä.
"Niin kukas sä siis ootkaan?" Alma päättää kysyä.
"Robin" blondi vastaa ja oikein ottaa kätensä esille käteltäväksi.
Alma naurahtaa, mutta tarttuu sitten Robinin käteen ja esittelee samalla itsensä. "Toi on Eemil" punahiuksinen sanoo ja osoittaa mua.
"Joo mä oon tavannu sen. Saat sen röökin heti ku mun sisko jaksaa käydä kaupas" Robin sanoo mulle hymyillen. Miten se ees muistaa koko röökin? Mä olin jo ihan unohtanut.
"Kai sut nimettiin sen laulajan mukaan?" mä kysyn sillä mun oli vaan ihan pakko. Ei sitä joka päivä pääse tapaamaan ketään jonka nimi on Robin.
Blondi naurahtaa mun kysymykselle. "Tosi hauskaa, tosi hauskaa" se sanoo ja katsoo muhun päin. Sitten ihan yhtäkkiä Robinin koko pirteä olemus katoaa. Ihan niin kuin se ois vedetty viemäristä alas. Hymy hyytyy sen kasvoilta ja sen katsee valahtaa lattialle.
"Sori pitää mennä" jätkä sanoo ja nousee nopeasti pöydän äärestä. Pikaisesti kävellen se lähtee pois meidän luota."Mikä sille tuli?" mä kysyn ja käännän katseeni Robinin loittonevasta selästä Almaan. Oon helvetin hämmentynyt. Miten kenenkään mieliala voi tippua noin nopeaa?
"Mä en tosiaan tiedä. Outo kaveri"
***
Viikko mun sovelluksen ensimmäisestä julkaisusta kului hetkessä. Moni on ladannut sen. Veikkaisin, että ainakin yli puolet meidän koulusta. Oon mä kirjoittanut myös kahdesta muustakin tyypistä sinne. Toinen kirjoitus oli yhdestä Mirellasta. Se seurusteli Anton Kuusisto kanssa, mutta petti sitä ihan pari viikkoa sitten. Seuraukset olivat ne ettei Mirellaa oo näkynyt koulussa julkaisun jälkeen. Toisen julkaisun mä kirjoitin itsestäni. Ihan vain siksi ettei mua todellakaan voitais epäillä. Mulla ei ole kauheasti salaisuuksia joten vain kirjoitin paskoista vanhemmistani ja siitä miten en tykkää niistä ihan hirveästi.
Vaikka mun sovellus on saanut paljon juttuja aikaan, kuten kaveriporukkojen hajoamista, eroja ja muuta paskaa yks juttu mua todella kiinnostaa. Robinia ei oo sen jälkeen näkynyt, kun se vaan häipyi yhtäkkiä mun ja Alman pöydästä. Se ei ole ollut koulussa ja mua todellakin kiinnostaa mikä hitto sille tuli. Tuliko se vaan yhtäkkiä sairaaksi? Vai soitettiinko sille että joku on kuollut?
Eihän se tietenkään mun asia ole. En mä edes tunne koko ihmistä. Oon sanonut sille pari sanaa. Ei me olla edes kavereita. En edes tiedä vihaanko sitä vai en. Miks mua edes siis kiinnostaa?
"Aiotko kirjottaa musta?" Alma kysyy puhaltaen tupakan savua suustaan. On ruoka välkkä ja kouluruoka on vitun paskaa joten me käytetään se aika tupakoimiseen.
"En, jos sä et halua" vastaan tuolle ja sytytän itselleni tupakan. Mä tiedän kaiken Almasta ja en aio olla paska kaveri, joka kertoo sen asioita. "Mut varo sitten jos ne alkaa syyttää sua siitä sovelluksesta."
"Sanon vaan että musta ei oo siellä mitään koska oon Jumalan täydellinen lapsi" Alma sanoo naurahtaen ja se saa mutkin nauramaan. Tää tyttö on vitun kaukana täydellisestä, mutta se on varmaan just parasta. "Ei hitto! Katos ketä tuolla on!" Alma sanoo ihan yhtäkkiä ja osoittaa vasemmalle.
Käännän mun päätäni ja näen tutut pyöreät punaiset aurinkolasit. Robin kävelee meidän luokse ja istuu toiseen päähän penkkiä. Se kaivaa askin taskustaan ja ottaa sieltä kaksi savuketta. "Tossa" blondi sanoo ja ojentaa niistä toisen mulle. Toisen se vie huulilleen. Mä vain nyökkään ja väläytän pienen hymyn kiitokseksi, pistäen tupakan korvani taakse.
"Sua ei näkyny viikkoon, mihin katosit?" Alma kysyy blondilta ja heittää loppuun palaneen tumppinsa maahan. Oon iloinen että Alma on meistä kahdesta se, joka osaa aloittaa keskustelun. Varsinkin jos meidän kanssa on muitakin.
Robin menee vähän vaikeeks ja hieroo niskaansa. Blondi sytyttää sen tupakan ja imaisee sitä. "Tuli perheongelmia tai jotakin" Robin sitten sanoo puhaltaen tupakan savua suustaan.
"Okei"
"Mut susta Eemil näköjään kirjotettiin siihen sovellukseen" Robin sanoo ja kääntyy katsomaan mua. Blondi näyttää tulevan vähän pirteämmäksi heti kun pääse puhumaan juoru sovelluksesta.
"Ei oo iso juttu. Totuus siinä vaan kerrotaan" mä sanon ja heitän myös tupakkani menemään.
<><><><><><>
YOU ARE READING
Ethän juokse pakoon?
Roman d'amourEemil päättää tehdä sovelluksen jossa hän alkaa paljastaa koulun oppilaiden salaisuuksia. Samalla uusi oppilas ilmestyy kouluun ja onnistuu olemaan yksi harvoista ihmisistä ketä Eemil ei päätä vihata. //sisältää kiroilua, päihteitä, seksuaalisuutta...