Düzen ve Kaos bir arada yaratılmıştı zamansız zamanlarda. Mutlak güce sahip olan Tara, ikisini de bir bedende birleştirmiş ve o bedene Zaman ismini vermişti. İkisi düzeni sağlarken Tara; hayvanları, insanları ve diğer yaratıkları yönetmesi için her bir millete bir Aziz göndermişti . Azizler, sahip oldukları güçler etrafında halkını ona göre yönlendirmiş ve düzeni sağlamıştı.
Savaş Azizi, halkına savaşı öğretmişti.
Bereket Azizi, halkına verilen nimetlere şükretmeyi öğretmişti.
Bilgelik Azizi, bilgiyi her şeyden üstün görüp halkına bilginin değerini öğretmişti.
Bunun gibi onlarca Aziz, halkını yönetmeye devam ederken bu sisteme karşı çıkan insanlar olmuştu. Savaş Azizinin halkından bir kesim, savaşı kınayarak başka topraklara göç etmiş ve kendilerini yeni bir topluluk olarak görmüştü.
Bu topluluk, kendi topraklarına Resha demiş ve aralarından seçtikleri bir kişiyi lider belirlemişlerdi. Halk, liderlerinin de Aziz olarak anılmasını istediğinden Tara'nın karşısına çıkmıştı ve bu isteklerini ona söylemişlerdi. Seçtikleri kişi, halkını arkasına almış ve Tara'nın önünde durmuş sakince isteğini dile getirmiş.
Bu eylem sadece Tara'yı sinirlendirmiş ama o sakinliğini korumuş.
"Güç istemiyorum, sadece Aziz olarak anılmak istiyorum." demiş Herilas. İlk defa bir insan, Tara'nın emirleri dışına çıkıp kararını reddetmişti. Bu Tara'nın yuvasına atılan ilk ihanet tohumlarıydı.
"Aziz olmayı hak etmiyorsun Herilas."
"Benim diğerlerinden farkım ne?"
Aldatıcısın.
Yalancısın.
İsyankârsın.
Küstahsın.
"Sana güç veremem, sen doğru kişi değilsin. Sende çok öfke var, sen Aziz olamazsın."
Bunu kabullenmeyen Herilas, ilk isyanı başlatmıştı ve o gün ilk isyanın kanları dökülmeye başlamıştı. Tara, kendi kullarını öldürmeye kıyamazken Herilas, toprakları kanla bulanacak kadar insan öldürmüştü. Yaratıklar ölmüş, insanlar ağlamıştı.
Merhameti onun sonunu getireceğine emin olan Tara, en sonunda ona güç vermiş ama Herilas'ın bedeni gücü kabul etmemiş ve bedenini değiştirmeye başlamıştı.
Vücudu kül rengine dönmüş, boyu iki katına çıkarken tüm vücudu irileşmişti. Vücudundan adeta küller akarken bir çift boynuz çıkmıştı küllerden. Kalan küller ise arkasından ona bir çift kanat vermiş ve Herilas'ın asırlar boyu insanların korkuları olacak o yaratığa çevirmiş.
O gün Herilas'ın küllerinden Şeytan yaratılmıştı.
O gün, Şeytan ve Azizlerin savaşı başlamıştı. Asırlar sürecek savaşın ilk tohumları Tara tarafından atılırken Tara, bir daha insanlar ve yaratıkların arasına inmemeye yemin edip bu savaşı sadece izlemeye karar vermişti.
Tara, tüm olacakları biliyordu.
"Tanrı yok, ben varım." Herilas'ın sözleri ile yıkımlar başlamış, masum olup olunmadığına bakılmaksızın yüzlerce can bu diyarı bedenlerinden ırak bir şekilde terk etmiş. Savaş asırlarca devam etmiş. En sonunda Herilas, insancıl bir duyguya esir düşmüş ve bu hatasından dolayı Bilgelik Azizi tarafından kolaylıkla dört parçaya ayrılmıştı.
Bir parçası Resha'ya düşmüş, savaş yüzünden aç kalan halkı tarafından parçalanarak yok edilmişti.
Bir parçası cennete düşmüş, melekler tarafından yok edilmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CEHENNEM KADEHİ VE AZİZLER | KARANLIK İSYAN 1 |
FantasySonsuz olduğu düşünülen bir okyanusa şeytanın son parçası düşmüş derler, bunun sonucunda o parçanın suya değdiği an yok olduğunu anlatırlar. Bundan çıkarmamızı bekledikleri ders ise kötülüğün her zaman kaybedeceği olurdu. Herilas'ın dünyaya düşen pa...