Kantuk Fida Masih bersisa, cuba untuk bingkas dari katil tapi masih tidak bermaya. Effa merapat.
'Fida kau ok? Kau ada kelaskan pagi ni? Cepat la bangun. Fida menguatkan semangat untuk bangun.
Selesai bersiap, dia Nampak Effa sudah siap untuk keluar ke kelas.
'Aku hantar kau Effa, nanti habis kelas aku pick up kau, Kita brunch sama-sama, ok?' Fida memberi cadangan.
'Sarah?' Soal Effa ringkas.
'Dia takde kelas rini dengan aku,ok?' Balas Fida.
Effa hanya mengangkat isyarat tangan tanda setuju.
Dalam kelas Fida tak dapat memberi tumpuan penuh. Rasa geram, sakit hati membuat jantungnya berdegup lebih laju.
Dia benci perasaan itu. Setiap kali bergaduh dengan Dini, dia pasti rasa tekanan yang hebat untuk kekal bertenang.
Kuliah dua jam itu, telah berakhir tanpa sebutir ilmu kepada Fida. Fokusnya terus hilang. Fikirannya hanya berkisar tentang Dini.
****************
Fida Dan Effa sedang menikmati makan. Ada susuk tubuh tinggi lampai merapati mereka.
'Hai Effa' sapa si pemilik tubuh tinggi lampai.
'Oh Bryan' proses saling memperkenal diri dan akhirnya mereka makan bersama-sama.
Bryan, teman kelas tutor Effa, berperwatakan yang sangat ramah. Senang untuk didekati dan dibuat kawan. Fida Dan Bryan bertukar nombor telefon.
YOU ARE READING
Yours, Her, Mine
RomanceCinta itu perlu dipupuk dari hati yang tulus,bukan dari rasa simpati