Enam

505 6 0
                                    

'Kak Dini macam orang hilang akal ni. Akak ada masalah dengan Kak Fida ke? '

Teks dari pesanan ringkas Mimi, adik Dini. Fida serba salah,dia tidak pasti tindakannya tempoh hari untuk terus pulang itu adakah tidak patut atau memang itulah yang terbaik untuk dirinya. Keluhan berat dilepaskan. Sesungguhnya teks dari Mimi benar-benar menganggu ketenangannya. 

Fida menekan butang direktori telefonnya. Melihat satu persatu senarai kontaknya. 

'Jom teman I makan petang ni' satu hantaran ringkas ke nombor Bryan.

'Dengan You atau bertiga dengan Effa?'balas Bryan.

'Dengan I je, Effa ada group discussion' 

'Send location, I fetch you' balas Bryan. 

Terkesima Fida dengan sikap bersahaja Bryan. Dia tidak sangka Bryan setuju untuk keluar makan dengannya. Dia bingkas untuk bersiap.

Sangat harmoni suasana makan petang itu, cuacanya yang redup serta lokasi gerai yang agak santai tidak menyemakkan pandangan. Sikap Bryan yang santai juga membuatkan suasana bertambah damai. Hilang sebentar rasa gelora masalah antara dirinya dengan Dini. 

Bryan seperti mengerti keadaan tegang Fida, namun dia sedikit pun tidak menyebut apa-apa perkara untuk mengorek rahsia Fida. Fida sangat selesa berbual dengan Bryan sepanjang petang itu.

Bryan mempelawa Fida untuk ke rumah sewanya bila salah satu topik yang dibincangkan mengenai genre movie yang diminati mereka. Kedua-duanya meminati Genre Sci-Fi. Bryan ada simpanan salah satu cerita yang belum ditontoni Fida.

Sesampai di rumah sewa Bryan, teman serumahnya tiada di ruang tamu. Ringkas rumah bujangnya ada sebuah sofa yang mengadap televisyen yang agak canggih sistem bunyinya. Movie dipasang,mereka duduk bersebelahan. Bryan mengepakkan tangan memeluk bahu Fida. Tiada bantahan. 

Kedudukan mereka sangat rapat. Tangan kanan Bryan kini di peha Fida, menggelus perlahan di permukaan jeans Fida. Nafas Fida berombak agak luar biasa. Kekok dengan suasana itu, tapi untuk membantah seperti dikunci mulut, tangan dan kakinya. Hilang fokus pada movie di kaca tv. Fida membetulkan kedudukannya terasa cecair panas dirembes antara kelangkangnya.

'You ni, tak fokus pun tengok cerita, you fikir banyak sangat ni. Nak I massage you, bagi relax sikit?' tawar Bryan. 

'Wah..boleh jugak'Fida tergelak menyembunyikan rasa kekoknya sebentar tadi. 

'Haishh you jangan ingat I tak pandai...duduk bawah I urut you' arah Bryan, Fida hanya menurut. 

Urutan bermula dari bahu, tegap tangannya membuatkan urutannya bertenaga. Benar kata Bryan, Fida keletihan, urutan di bahu itu memberi kesan padanya, terasa urat-urat dibetulkan. Urutannya berubah ke sisi bahu, sesekali jari Byran tersentuh sisi tetek Fida. Fida tergumam. Bryan tunduk merapatkan diri untuk memicit bahagian lengan. hidungnya di tepi telinga Fida. Nafas panasnya meremangkan roma Fida. 

'You ok? bisik Bryan di telinga Fida.

Glupp. terasa liur keras di telan. Terkunci bibir, dia hanya mengangguk kecil.

'I ubah sini' bisik Bryan lagi sambil jari jemarinya masuk di antara helaian rambut Fida.

'Ohhhh' desah Fida tidak tertahan. Dia belum pernah disentuh lelaki. Namun sensasi itu sentiasa dirasai ketika diabersama Dini.

Dini. Dia tersedar dari keasyikan sentuhan Bryan. Fida berdehem memecahkan suasana dalam khayalan tadi. Bryan terhenti. Dia tahu isyarat deheman Fida.

'Amacam?tenang sikit?' Bryan cuba berdialog untuk hilangkan suasana janggal antara mereka, disamping mengawal semula saiz batangnya yang mengeras sebentar tadi. Dia tak mahu Fida nampak.

'You nak habiskan movie?' soalan seterusnya bila mana Fida hanya membalas dengan anggukan kepala. 

'Next time la, esok I ada kelas' jawab Fida.

'Ok, next time ya, jom I hantarkan you balik'

'Ok' 

Fida dihantar hingga pagar kolej, masih di awal waktu, pak guard tidak ambil pusing tentangnya.

Yours, Her, MineWhere stories live. Discover now