Ve stříbrných pouzdrových šatech s hlubokým výstřihem na zádech nastoupím na pódium s takovým sebevědomím, jaké jsem ještě nikdy neměla. Černou masku jsem vyměnila za stříbrnou a červenou rtěnku jsem vyměnila za rudou. Ostatní holky sedí stále v černých maskách ve společnosti mužů v černém. Derek se přemístil zpátky ke svému stolu uprostřed místnosti a mladinká Claire se posadila vedle něj. On ji objímá kolem ramen, ale víc pozornosti jí nevěnuje. Víc už nevidím, jelikož se zapnou reflektory směřující přímo na mou osobu.
Viv na mě zpoza klavíru mrkne, než začne hrát. A já se sebevědomým úsměvem začnu zpívat You don't own me od SAYGRACE. Původně jsem měla v úmyslu zpívat něco jiného, ale po tom, jak se nade mnou Derek povyšoval, jsem se rozhodla pro skladbu, kterou mu chci vzkázat, že nade mnou nemá naprosto žádnou moc. Že mi nemůže říkat, co má dělat. Protože já jsem svobodná, jsem svým vlastním pánem.
Při posledním tónu na něj přímo ukážu prstem, po čemž reflektory zhasnou a já si prohlédnu jeho spokojený úsměv. Ostatní přítomní mi zatleskají, já se jim ukloním a zamířím dozadu, abych už se převlékla zpátky do svých kraťasů a trička. Cestou se ještě rozloučím s Deanem a pak už nasednu do auta a vyrazím domů.
Lexie dneska upekla kuře na rozmarýnu, k tomu umíchala bramborovou kaši a jako dezert upekla jablečný koláč. Na večeři je tu s náma i Jamie a Jordan, kteří s Chrisem před tím dělali něco do školy, což v realitě znamená, že pařili videohry.
Hovor u stolu plyne přirozeně, táta se baví s klukama o fotbale, Lexie se tváří, jako že jí to zajímá, ale já jsem duchem nepřítomná. Myslím na scénu s Williamem na záchodech pár dní nazpátek a na tu dnešní scénu s Derekem, který se mi vtiskl do paměti tím jeho ‚Když budu chtít, můžu si tě pozvat i na soukromé vystoupení do svého bytu'.
Přece nade mnou nemůže mít takovou moc, no ne? Zářivá hvězda je naprosto legální klub, člověk tam vystupuje jen z vlastní vůle. Nemusím přece vystupovat někde, kde nebudu chtít.
V tom si vzpomenu na sex s Williamem v tělocvičně, kdy mě donutil říct, že tohle se mnou může dělat jenom on. Proč si na mě v posledních dnech všichni dělají nároky?
„Lizzie?" ozve se tátův hlas. Zavrtím hlavou, abych ty myšlenky odehnala pryč, a zběžně se omluvím.
„Neděje se něco? Jsi jako duchem nepřítomná," pronese starostlivě.
„Jen toho mám hodně ve škole, nic víc," mávnu nad tím a nasadím falešný úsměv. Táta naštěstí vypadá, že mi to věří, takže se vrátí k hovoru s klukama. Když ale mrknu na Lexie, poznám, že ta mi to nevěří ani za mák.
Po večeři se zamknu v koupelně, napustím si vanu a pokusím se pomocí horké vody zbavit všech nevítaných myšlenek. Se zavřenýma očima oddechuju, vnímám, jak se moje tělo uvolňuje.
Umyju si vlasy, oholím si nohy, natřu se voňavým tělovým mlékem a rovnou si vyčistím zuby, než se uložím do postele. Přikryju se až k bradě, zapnu si náhodný film na Netflixu a další dvě hodiny strávím v téže poloze.
Když film skončí a mně už začnou padat víčka, ještě si rychle odskočím a doběhnu si dolů do kuchyně pro vodu. Tam ale objevím Jamieho, jak usrkává vodu ze skleničky. Na sobě má jen boxerky.
„Co tu děláš takhle pozdě?" zeptám se ho šeptem.
„Kluci už odpadli a mně se spát nechtělo. Co že ty ještě nespíš?"
Natočím si vodu do sklenice a usadím se na protější židli. Nohy složím do tureckého sedu. „Koukala jsem na film."
Jamie přikývne a znovu si usrkne. „Jsi v pohodě, Jamie?"
Vzhlédne od sklenice a zavrtí hlavou. „Rodiče se rozvádějí, El."
„Cože?"
Jamesovi rodiče jsme vždycky všichni považovali za pár, co se nikdy nemůže rozpadnout. Jejich manželství bylo to, po kterém jsem celý život toužila. Sice jsem s nimi nestrávila tolik času jako Chris, ale i tak bylo poznat, že jsou stvořeni jeden pro druhého.
„Táta byl teď pár týdnů na služební cestě a máma náhodou narazila na svou středoškolskou lásku. Nic jsem netušil, dokud jsem je ten večer, co jsme si spolu povídali na oceánu, neviděl se líbat před domem.
„Pane bože, Jamie," hlesnu utrápeně. Zvednu se ze židle, zaujmu místo vedle něj a pevně ho obejmu. On se v ten moment rozpláče. A jelikož jsem typ člověka, co brečí, když brečí někdo kolem, rozpláču se s ním.
Po několika minutách, které strávíme v objetí, ho pustím. „Je mi to moc líto, Jamie," šeptnu. Jamie se opře čelem o to moje a jen oddychuje. Pak vzhlédne k mým rtům, při čemž se mi silně rozbuší srdce. To napětí mezi námi by se dalo krájet a přestože vím, že bych to neměla dělat, neodtáhnu se od něj, když mě políbí.
Ten polibek je plný citu, který jsem ještě s nikým jiným nepoznala. Ano, už jsem měla sex s pár klukama, ale s nikým jsem se necítila tak jako s Jamiem. Nikdo pro mě neprobudil tuhle stránku – tu, co touží být milována.
„To bychom neměli dělat," hlesnu po chvilce. James si povzdychne a přikývne.
„Já vím, že ne." Pohlédne mi do očí. „Ale já to musel udělat, El."
„Já vím."
ČTEŠ
Vlny, co proudí tam a zpět
RomanceElizabeth Meyersová se právě vrátila z Londýna, kde byla rok na studentském pobytu. I když si Londýn a lidi v něm zamilovala, nic se nevyrovná vůni oceánu v Malibu, kde žije s nevlastním bratrem Christopherem, jeho mámou Alexou a svým otcem Jonathan...