Když v podvečer sejdu dolů do kuchyně, objevím Chrise, jak si připravuje míchaná vajíčka. „Rodiče jsou pořád u sebe?"
Chris přikývne. „Snad se nic neděje, když tam jsou tak dlouho."
Neřekla jsem mu o tom těhotenském testu, protože vím, že mi to nepřísluší. Musím nechat Lexie, aby mu to řekla sama.
„A Emily?"
Odpoledne jsem mluvila s ním a s Em a ujistila jsem je, že mi jejich vztah vůbec nevadí. Vím, že mi bude chvíli trvat, než si na to úplně zvyknu, ale jsem za ně vážně moc ráda.
„Mluví venku s Jamiem."
Při zmínce jeho jména ztuhnu. „A proč?"
V tom zaslechnu cvaknutí dveří a za pár vteřin se k nám oba přidají. Em se na mě povzbudivě usměje, zatímco Jamesovi se ve tváři zračí odhodlání.
„Chrisi?"
Chris si nandá vajíčka na talíř a pánev odloží na studenou plotnu.
„No?"
Jamie se zhluboka nadechne. „Miluju tvou sestru, Christophere."
V ten moment jako by svět kolem ztichl. Myšlenky, co se mi honily hlavou, najednou úplně zmizí a zůstanu jen já, James a Chris, který se na něj dívá totálně zaskočeně.
„Cože jsi to říkal?"
„Miluju tvou sestru a hodlám s ní začít chodit."
V uších mi hučí, srdce mi buší tak silně, jako by se snažilo vyskočit z hrudi.
„To má být nějakej vtip?"
„Ne," zavrtí Jamie hlavou.
„Jak dlouho to už trvá?"
„Miluju ji prakticky od první chvíle, kdy jsem ji spatřil. Poprvé jsme se políbili před jejím odjezdem do Londýna."
„A to je všechno, co se mezi vámi stalo? Jen pusa?"
Opět zavrtí hlavou. „Jednou jsme se spolu vyspali."
Chris sevře pěsti a zhluboka se nadechne. „Takže tys mi dva roky lhal?"
„Jo, lhal. Ona ti to chtěla říct, ale já se bál tvojí reakce. Věděl jsem, že to nevydejcháš."
Chris odloží vidličku, co držel v ruce, a stoupne si jen pár centimetrů před něj. „Takže proto jsi mě tak povzbuzoval, abych přiznal svý city k Emily? Abych ti pak schválil to, žes píchal moji sestru?"
„Ano, i to byl ten důvod," přizná a přesně v tu chvíli ho Christopher praští do tváře. James tu ránu ustojí, ale bolestivě se chytne za tvář. Všimnu si, že má prasklý ret.
„Chrisi!" okřiknu ho, čímž vzbudím jeho pozornost. Otočí se ke mně se zklamáním v očích.
„Proč jsi mi to neřekla, do háje? Myslel jsem, že spolu máme lepší vztah."
„Já chtěla, ale bála jsem se, že zareaguješ přesně takhle!"
„A jak jinak mám asi tak reagovat, Elizabeth? Moje sestra a nejlepší kámoš mi dva roky lžou a tváří se, že mezi sebou nic nemáte, ale přitom spolu chrápete?"
„A jak jsme ti to asi měli říct, Chrisi?! Vždyť první věc, co jsi jim o mně řekl, je výhrůžka, aby si se mnou hlavně nic nezačínali! Tak co asi tak měl dělat?"
„Nic si s tebou nezačínat!"
S tím se otočí na patě a odkráčí ven z domu. Emily ho následuje. Doběhnu k Jamiemu, ale když se ho pokusím obejmout, odtáhne se.
„Tohle nic nemění, Elizabeth. Pořád jsem na tebe naštvanej, ale nevyčítám ti to. Nechodili jsme spolu, takže jsi měla právo začít si s někým jiným. I tak mě to ale štve a potřebuju čas, abych to vstřebal."
Bolestně přikývnu, on taky přikývne a zatímco se stále drží za tvář, zamíří nahoru k sobě do pokoje.
ČTEŠ
Vlny, co proudí tam a zpět
RomanceElizabeth Meyersová se právě vrátila z Londýna, kde byla rok na studentském pobytu. I když si Londýn a lidi v něm zamilovala, nic se nevyrovná vůni oceánu v Malibu, kde žije s nevlastním bratrem Christopherem, jeho mámou Alexou a svým otcem Jonathan...