25. KAPITOLA

1.2K 76 16
                                    

JAMIE

Když mi bylo sedm let, máma mi pořídila plavky se vzorem medvídka Pú. Strašně jsem se s ní hádal, že to jsou plavky pro mimina, že já už jsem velkej. Ona mě ale přesto donutila vzít si je na narozeninovou oslavu Daisy Silverový, nejhezčí holky ve třídě.

Jo a zmínil jsem se, že mi ty plavky byly velký? Takže když jsme šli do bazénu a já se před ní chtěl předvést tak, že skočím šipku do jejich zapuštěného bazénu, plavky mi vesele sklouzly z boků, takže když jsem se vynořil, našel jsem je plout přímo vedle mě.

Od toho dne jsem už nikdy neskákal šipku.

Myslel jsem si, že to byl nejhorší okamžik v mým životě. Až do tohohle večera, kdy sedím na velký pohovce svýho nejlepšího kámoše Christophera, zatímco čučíme na Rychle a zběsile. Ale to není to špatný, Rychle a zběsile mám rád. Utrpení je, že vím, že vedle něj sedí nejhezčí holka, co jsem kdy viděl. Ano, je dokonce hezčí než Daisy Silverová. Tu jsem tenkrát ztratil kvůli blbejm plavkám, jenže Elizabeth Meyersovou jsem ztratil kvůli svý blbosti. A přiblbýmu strachu, kterej dost možná ani není opodstatněnej.

Cítím její přítomnost každým kousek svýho těla. Cítím její parfém, periferně si všímám, kdykoli si natočí pramen vlasů na prst nebo se zasměje něčemu, co říkali ve filmu.

Ta blbá dohoda, co jsme spolu uzavřeli, je totálně dementní. A to je dementní slabý slovo. Já vím, že se k ní chovám jako kretén. Jsem srab, že o nás neřeknu Chrisovi. Jenže něco ve mně mi říká, že nesmím. Že by náš vztah už nikdy nebyl stejný. Takže ta dohoda je jediný řešení, jak s ní mít aspoň nějakej vztah. I když kámoška je to poslední, co chci, aby byla.

„Co kdybych objednal pizzu? Mám děsnej hlad," zabručí Chris.

„Jasně," přitaká El s úsměvem, který jí ihned z tváře zmizí, když zjistí, že ji pozoruju.

„Sýrovou, Jamie?"

„Prosím," přikývnu. El se ani neptá – nikdy si nedává jinou než Havaj. Nikdy jsem nechápal, jak může pozřít ten ananas. Chris odběhne do chodby, takže zůstaneme s El sami. Chvíli klepe nervózně nohou, načež vyskočí na nohy a s tím, že musí na záchod, odběhne do koupelny.

Jasně, porušovali jsme pravidlo číslo 1 – nikdy spolu nesmíme být sami. Všechno ve mně mi říkalo, abych šel za ní. Abych ji popadl do náruče a líbal ji, až by nám docházel-

„Jamie?"

Chrisův hlas mě vytrhne z myšlenek. „No?"

„Seš v pohodě? Seš jak duchem nepřítomnej."

„Jo, jasný, jen jsem už myslel na tu pizzu," zalžu. Chris to ale dál neřeší, jen si dřepne vedle mě a věnuje se filmu.

„Emily šla na rande s nějakým tím Grahamem," utrousí po chvíli.

„A?"

„Nepřijde ti to jako špatnej nápad? Vždyť ho vůbec nezná."

„A ona snad není dospělá?"

Chris se ušklíbne. Zaboří ruku do mísy s popcornem a nacpe si jím pusu. To už se vrátí El a usadí se zpátky na svoje místo. Zjevně se jí ulevilo, že už Chris dotelefonoval.

„Kdy to dorazí?"

„Do půl hoďky," odvětí, zatímco dál chroustá popcorn. Vypadá zamyšleně. „Jo a to jsem se chtěl zeptat, co to provádíš s Jordanem?"

Nastražím uši, jelikož tohle zajímá i mě.

„Nikdy jsi o něj nejevila zájem."

Na krátkou vteřinku odskočí pohledem ke mně, načež se zase rychle odvrátí. „Jsme kamarádi."

„A nic víc?"

„Jasně, že ne. Přece jsi to zakázal."

Zamračí se. „Cože?"

„Prý jsi klukům vyhrožoval, že jim urveš koule a donutíš je je sníst, když by si se mnou něco začali."

„To je fakt," přikývne s naprosto vážnou tváří. „To bych teda sakra udělal."

Srdce se mi rozbuší a zalije mě pocit viny. Přesně kvůli tomuhle si s ní nesmím nic začít. Ne proto, že bych se bál, že by mi fakt urval koule, ale protože by mi to nikdy neodpustil. Chris je jako můj brácha – nemůžu ho zradit.

Tak proč nemůže mít El, do háje, u nosu třeba bradavici? Nebo 250 kg? Nebo tři chlupy na hlavě?

Ale ne, ona prostě musí být perfektní. Musí mě dráždit v těch krátkých šortkách, co přesně obepínají její zadek. Na rtech jí musí pohrávat úsměv, díky kterému její tvář celá září.

Minuty filmu ubíhají tak rychle a já vůbec nemám tušení, co se tam dělo. Jako bych se v její přítomnosti nedokázal soustředit na nic jiného. I Chris vypadá ponořený do vlastních myšlenek. Zajímá mě, jestli furt myslí na Emily. Co když ta jejich nenávist slouží jen jako zástěrka? Co když k sobě mají blíž, než jsme si všichni doposud mysleli.

To by ale mohlo kdeco změnit. Emily je Eliina nejlepší kámoška. A Chris je její bratr. Pokud by si spolu začali a El by s tím byla v pohodě, možná by pak Chris byl v pohodě, kdybych si já začal s El. Tohle by mohla být příležitost, jak ji získat pro sebe.

Z myšlenek mě vytrhne hlasité drnčení zvonku. Chris vyskočí na nohy a odběhne vyzvednout pizzy, takže s El opět zůstaneme sami. Celá se napne. „Potřebuješ zase na záchod?"

„Nedělej si z toho srandu, Jamesi." Otočí se ke dveřím, aby se ujistila, že nás Chris nemůže slyšet. „Dohodli jsme se, že spolu nemůžeme být sami."

„Nemyslím, že to musíme brát tak doslova." Posunu se k ní blíž a nakloním se k jejímu uchu. „Nebo se bojíš, že se neudržíš?"

Zaslechnu cvaknutí dveří, takže se odsunu zpátky na svoje místo. Pohled od ní ale neodvrátím. Cítím z ní napětí – stejné, jako cítím já.

Kurva, tohle bude dlouhej večer.

Vlny, co proudí tam a zpětKde žijí příběhy. Začni objevovat