5. bölüm

2.4K 64 1
                                    

Mihre'nin ağzından,

  Her yeni gün yeni bir umut derler . İnsan sevdiğini korumak için herşeyi yapar , önüne gelen tüm engelleri zor da olsa aşar .

  Eğer acı cekiyorsan canlısın derler ama başkasının acısını hissedebiliyorsan insansın .

   Ben ne canlı olduğumu nede insan olduğumu farkedemiyordum artık . Doğru bildiklerim yanlış ,yanlış bildiklerim doğru çıkıyordu .

    Bildiğim tek birşey varsa oda abimin suçsuz oluşuydu . Gerçek suçlu kimmiş fazla umrumda da değildi , benim abim sucsuzdu ya ,o bana yeterdi işte .

     Masaya ölüm sessizliği çökmüştü adeta . Bahoz ağaya baktığımda gözlerinde hem şaşkınlık hemde üzüntü vardı . Neyin üzüntüsünü yaşıyordu ki ,ölen yeğenine mi üzülüyordu! Yoksa abimi suçladığı'na mı ? Ardından Zilan hanıma baktım donuktu ,çok donuk ne düşündüğünü kestiremiyordum . Onu da es geçip Zerya'ya kaydı bakışlarım ,ona baktığımda aşırı tedirgin olduğunu görmüştüm ,yanında oturan Azatın da ondan pek bir farkı yoktu . Onların bu haline pek anlam verememistim ,bundan anladığım tek birşey vardı oda ikisinin de birşeyler bildiğiydi . Onlardan da bakışını çekip asıl kişiye Cesur ağaya bakmak için bakışlarımı onun tarafına çevirdim ,beklediğimin tam aksine Cesur yüzünde donuk bir ifadeyle kara gözlerini kırpmadan bana bakıyordu . Bakarken gozlerinde en ufak bir tereddüt yoktu . Bu bakışlar beni affalatsa da  kahvelerimi onun kara gozlerinden çekmedim aksine tam gözlerinin içine bakıyordum . Aslında bu bakışlarım binevi ben sana demiştim gibiydi ama onun bana olan bakışlarını anlayamamistim .

          Yan tarafımda bir hareketlilik hissedince bakışlarımı Cesurdan çekip o tarafa baktım . Bahoz ağa sandalyesini ittirmis ayaga kalkmıştı . Yavaş yavaş Seyit'in yanında ki adama doğru adimladi ve tam dibinde durdu .

"O gece ne gördün de hele bana "

"Ağam benim o tarafta arabam bozulduğu için durmak zorunda kalmıştım ben arabayla uğraşırken 3 el silah sesi geldi . Bende merak edip sesin geldiği yöne doğru gittim "

  "Oraya yaklastigimda Baran Ağa'nın yerde uzandığını gördüm . Korktum agam suç üstüme doğru kalır diye korkup geri gitmeye başladım"

   "Sonra Baran Ağa'nın ölmemiş olması ihtimaliyle geri döndüm ağam . Tam oraya variyordum ki Fırat'ın da geldiğini gördüm ,beni suçlu sanar diye korktum ,saklandım ağam "

"Fırat Baran ağaya doğru yaklasip nabzina baktı . Sonra ölmüş diye geri
Adım attı ağam ,yanında duran silahı görmüş olmalı ki kaldırdı baktı sonra geri indirdi ,panik olmuş bir halde aşağı doğru koştu sonra da 5 10 dakka sonra geri geldi ."

  
    Adamın konuşması bitmiş olmalıydı ki geriye doğru bir adım attı . Bahoz ağa başını sallayarak gidebilirsin demişti . Ardından odasına doğru gitti . Adam da aldığı komutla gerisin geri gitmişti , ardından Zilan hanım da kocasının arkasindan gitmişti . Zerya da aynı panik haliyle masadan kalkıp adeta odasına doğru kosturmustu , Azat da aynı panikle gitmişti . Bunlarda vardı bir haller ama yakında çıkardı kokusu .

 
       Cesur'a baktığımda yine aynı sakinlikle bana bakıyordu . Benim ona soracağım soruları tahmin ediyordu galiba , kendince onlara cevap ta dusunuyordu şimdi .
Artık bu sessizlik sinirimi bozuyordu konuşma gereği hissederek boğazımı temizledim .

  "Niye gittin Cesur ağa ?"

  Sorduğum soruyla afallayan suratına baktım usulca ,sonra derince catilan kaslarına . Uzun zamandır aklımda olan soruyu sormustum ona ,belki vakti değildi ama ,umrumda da değildi .

MihreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin