11. bölüm

1.2K 43 1
                                    

    İnsanın içinde hep bir umut vardır . Kötü bir gün gecirsede asla iyi şeylere olan inancı bitmez.

    Doğu'da insan olmak zordur ,ama Doğu'da bir kız olmak daha da zordur . Rîha (Urfa) ihtişamlı şehirdir ,kimine göre masalsı kimine göre rüya şehri ,ama orda yaşayan kizlar için herşey çok daha farklıdır .

    Cesur ağa herkese düğün haberini vermişti , bu habere en çok sevinen Zerya olmuştu. Biliyordu ki bu evde mutluluğu en çok hakeden Mihre ve abisinden başkası değildi .

   Mihre haberi duyuran kocasına baktı ,ardından tüm ailenin sevincini izledi ,sahi bu aile ne zaman dan beri böyle gülmüştü ,mutlu olmuştu ki

   Mihre geldikten sonra ilk defa mutlu olduklarını görüyordu ,bunun biraz da kendi sayesinde olması genç kızı oldukça mutlu ediyordu .

    Gecenin ilerleyen saatlerinde herkes odasına çekilmişti . Boran ağa odasını bilmediği için Zerya odasını gosterecekti . Önde Zerya arkada o odasına ,yani misafir odasına doğru ilerliyorlardi .

    Tam kapının önünde geldiklerinde , Zerya odayı eliyle işaret ederek

  "İşte odanız burası "

Demişti, tama gitmek için hareketlendiginde Boran ağa durması için ona seslenmisti.

   "Zerya "

"Efendim "

"Şey , yani  iyi geceler"

Boran ağa niye seslendigini kendi bile bilmiyordu . Sadece kızın sesini biraz daha duymak istemişti . Nihayet ağzından çıkan sözlerle derin bir nefes almış kızın ne cevap vereceğine bakıyordu.

    "Size de iyi geceler" .

Zerya son sözünü söylemiş ardından üst kattaki odasına doğru çıkmıştı .

  Boran ağa da ardından salak gibi bakmayı keserek ona verilen odaya girmişti .

    Cesur ağa ve Mihre de odalarına çekilmiş 3 gün sonraya planladıkları düğünü dusunuyorlardı . Şuan ikisi de yatakta uzanıyordu , Cesur ağa sanki Mihre'nin kacmasindan korkar gibi onu göğsüne yatırmış sıkı sıkı da sarılmıştı .

    "Üç gün sonra düğün var Mihre hanım "

   "Urfa'nın en yakışıklı erkeğini kaptın ha "

  Diyen Cesur ağa'yla Mihre'nin bakışları kocasına dönmüştü .

   "Valla ben en yakışıklı erkeği bilmem ama sen en güzel kızı kesin kaptın Cesur ağam "

   "Oyle valla hatun gerçektende öyle "

"Neyse Cesur ağa yarın çarşıya gideceğiz o yüzden erken uyumamiz gerek "

 
"Hadi iyi geceler "

"İyi geceler hatun iyi geceler"

  Kısa konuşmanın ardından ikili birbirine sarılıp uyumustu .

   Ardından sabahın ilk ışıklarıyla önce Mihre uyanmış ardından Cesur ağa karısının kıbırdanmasıyla kendi de uyanmıştı . İkilinin ardarda banyoya gidip rutin işlerini halletmesinden sonra nihayet giyinmiş ve el ele aşağıya inmislerdi .

    Tüm ev ahalisi çoktan uyanmıştı zaten ,hatta Boran ağa bile uyanmış merdivenlerden salına salına gelen çifte bakıyordu .

     Yapılan kısa kahvaltının ardından evin kadınları Cesur ağa ve Boran ağa yı da alıp çarşıya inmiş , Aram ve Azat ta şirkete gitmişti .

MihreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin