7. bölüm

2.1K 58 1
                                    

      İnsan kaderini kendi belirleyemez, ve düzen de asla değişmez . İnsanın tabiatında her zaman biraz bencillik vardır .

     Hani derler ya coğrafya kaderdir diye . Evet coğrafya gercekten de kaderdir , çünkü  batı ve doğu bir değildir . Doğu'da kızlara sorulmaz bişey , cellat 'ları onlar hakkında karar verir ,kızlara da boyun eğmek düşer .

       Bazen sevmek te yetmez bir insanı korumak için . Yada para ,güç ,kuvvet arkanda olduğunu sandığın herkes tek tek karşına geçer . Bu yanlış yazgıyı da kader adı altında birleştirip insanların önüne sunarlar .
  

       Karmanşah konağında büyük bir sessizlik hakimdi . Cesur ağa bir karar vermişti ,daha doğrusu hüküm du bu kimine göre yanlış kimine göre doğru olan . Mihre de herkes gibi Cesur Ağa'nın verdiği hükmü duymuştu . Abisine mi yoksa yukarda ağlamaktan perişan olan genç kıza mı üzülsün bilemiyordu .

    Zerya duyduğu hükümden sonra ne dökülen fincanları,nede ayağının yanışını umursamıştı . Tek yapabildiği odasına doğru kosmaktı . Saatlerce annesiyle beraber odasında aglamıstı ,ama nafileydi oda herkes gibi çok iyi biliyordu ki abisi bir karar aldıysa bitmişti .

    Cesur ağa bombayı ortaya attıktan sonra ilk babası karsı çıkmıştı,ardından kardeşleri Aram ve Azat ama unuttukları birşey vardı Cesur ağa hükmü çoktan vermişti ve asla vazgeçmezdi . Aşiret büyüklerini konağa çağırmıştı çoktan hepsi yavaş yavaş eski taş konagın büyük avlusunda toplanıyordu. Herkes bilirdi ki Cesur ağa her zaman adaletli seçimler yapardı ,sırf bu yüzden kimse karşısında durmaz hep yanında olurdu .

      Az sonra aşiretlerin tüm ağaları toplanmış ve gelmişti. Onların gelişiyle Cesur ağa da yerini almış ve oturmuştu , Bahoz ağa toplantıya her ne kadar katılmak istemese de el mecbur gelmişti .

    Baybars aşiretinin ağası ve en büyükleri olarak söze ilk Cemal ağa girmişti .

     "Hayırdır Cesur ağa de hele neden çağırdın bizi buraya ?" Şiveli aksanıyla kurduğu cümle herkesin dikkatini toplamış ve ona dönmesine sebep olmuştu .

       " Hayırdır Cemal ağa , hayırdır sizinde bildiğiniz üzere kuzenin Baran öldürülmüştür" diyerek söze başlayan genç ağayla herkes ona dikkat kesilmiş , ne diyeceğini merakla bekliyordu .  

     "Önce bunu yapanın Fırat olduğunu düşünüp ya kan yada can diyerek bacısı Mihreyle evlendim ,"

    "Ama şimdi onun suçsuz olduğunu bilmemize rağmen ona daha fazla yüklenmeye karsıyım ve sırf bu yüzden ben bir karar aldım "

   Cesur Ağa'nın sozlerinden herkes kendince az çok bir anlam cikarmış çoğu kişi olayı yanlış anlamıstı . Mirhan aşiretinin ağası Ferman Mirhan bu sefer söze girmiş yanlış anlaşılmayı dile getirmişti .

      "Cesur ağa sen  karın Mihre'den boşanmak mı istersin ?"

   Cesur ağa orta yaşlı orta boylu ağaya baktı ciddi mi diye . Bu adam ne dediğini bilmiyor diye geçirdi içinden , bilseydi yıllarca aşk acısı çektiği kadına kavusmusken boşanmak akıl kârı bile değil .

     "Hayır Ferman ağa ben sevdiğim kadına bir kere kavuştum bir daha da asla bırakmam !"

  Ardından asıl toplanma sebebini söylemek için derin bir nefes alarak tekrar söze başladı,

    "Ben berdel istiyorum ...
Mihre'nin yerine bacım Zerya'yı Fırat 'a vermeyi planlıyorum "

  Cesur Ağa'nın sozlerinden sonra eski taş avluda büyük bir sessizlik oluşmuştu . Bahoz ağa artık burdan dönüşün olmadığını biliyordu ,artık herşey için çok geçti .
   

MihreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin