12. bölüm

1K 36 2
                                    

Sevmek güzel şeydir vesselam ,emek ister ,yürek ister en önemlisi de doğru kişiyi bulmak ister .

İnsan zor zamanlarında en kolay yolu kaçış olarak algılar ,kimseyi gözü ne görür nede sonuçlarını bilir .

Bize göre hayat sadece bize acımasız geri kalan herkes kendi hayatinda çok mutlu .

Cesur ağa önünde toplanan asiret agalarina baktı tek tek . Hepsi kendi arasında konuşup birbirine hak veriyordu .

Diğer tarafta oturan Boran ağa ondan oldukça farklı duygular içindeydi . Biricik kardeşi bir ite kaçmıştı ona göre . Karşısında oturan kardeşi gibi gördüğü Cesur ağa da onları öldürmesine engel olmuştu .

O olayın üstünden tam iki gün geçmişti Cesur ağa aldığı telefonla apar topar Mihreyi bile almadan evden çıkmıştı. Boran ağa da ise işler daha farklıydı annesinden aldığı telefonla kardeşinin kaçtığını öğrenmiş ve adeta sinirden delirmiş ti.

Misafir olduğu evde adeta ateş açmış ve önüne kim gelse vurmuştu ,korumaların 3 tanesi ağı 2 tanesi de hafif yaralıydı . Onun öfkesi kardesineydi . Gelip seviyorum bile dememiş kaçmıştı biricik kardeşi .

Sonra ikisini bulduğunda tam oldurecekken Cesur ağa gelmiş engel olmuştu . Sonra da iki günün ustunden hem Urfa'nın hemde Mardin'in aşiret ağaları bir karara varmak için toplanmıştı .

İki ağa nın da düşüncesi çok farklıydı Boran ağa yarım bıraktığı işi tamamlamak isterken Cesur ağa hükmün berdel olmaması için Allah'a yalvarıyordu .

İlk konuşan aşiret buyuklerinden yine Cemal ağa olmuştu .

"Bahoz ağa buraya niye toplandık sende çok iyi bilisen ,seniy ogliy kız kacirmistir ."

Demişti şiveli sesiyle ,

"Doğrudur Cemal ağa , Aram büyük hata etmiştir "

Dedi Bahoz ağa sessizliğini bozarak sonra da yanında ellerini yumruk yapmış yumruk yaparak bekleyen oğluna baktı . Biliyordu ki Cesur Ağa'nın öfkesi Urfa'yı yakmaya yeterdi .

    Cemal ağa aldığı onayla konuşmaya devam etti .

   "Torelerimiz bellidir Bahoz ağa ,biz aramızda da konuştuk bu işin tek bir olur yolu vardır "

   Cemal ağa sözlerine kısa bir ara vererek Bahoz Ağa'nın yanında oturan patlamaya hazır volkana baktı . Biliyordu ki bu ise en olmaz diyen kişi Cesur ağa olurdu .

    "Hüküm bellidir ağalar Bahoz Ağa'nın tek kızı Zerya berdel olarak Boran ağaya verilecektir. Gayrı başka çıkış yolu yoktur ."

    Cemal ağa son sözlerini de söyleyip susmuş kimin ne diyeceğini bekliyordu .

   Boran verilen hükme sevinse mi uzulse mi bilemiyordu . Sevdiğinden emin olduğu kadınla evlenecekti ama şartlar istediği gibi değildi . Onun sevdiği kadın onu sevmeyi bırak tanımıyordu bile .

     Cesur ağa da ise işler daha farklıydı ,kız kardeşi berdele kurban gidiyor ama elinden birşey gelmiyordu . Nasıl bir kaderdi ki her felaket Zerya ya dokunuyordu .

    "Ben berdele karşıyım ağalar ,bacımı veremem "
  

    Cesur ağa son çırpınışları nı deniyordu . Belki olur ümidiyle son bir defa olmaz diyordu .

    "Hüküm bellidir Cesur ağa , karşı çıkan olursa da acımam vururum . "

    Boran ağa sessizliğini bozmuştu artık . Sanki kendi çok mutluydu verilen hükümden ,onun da canı en az Cesur ağa kadar yanıyordu . Oda böyle olsun istemiyordu ama elinden gelen anca buydu .

MihreHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin