Titlu: Rose wasn't here
Autor: -Idris-
Critic: BonesAEDeși titlul sună bine în engleză și mai puțin bine în română, ai fi putut să-l pui în română, pentru că povestea este scrisă în română.
Coperta cred că este prea mare pentru formatul de pe wattpad, pentru că numele autorului se vede pe jumătate, jumătatea de sus.
Descrierea... Atât de bine scrisă, fără niciun fel de greșeală. M-a surprins și m-a făcut și mai curioasă de poveste. Nu știu de ce nu am dat până acum peste ea. Este prezentată pe scurt viața lui Rosalie și peripețiile pe care le are într-o lume cu totul diferită. Dacă aș fi fost în locul ei, doar și din descriere, mi-am dat seama că aș vrea să trăiesc în acea lume. Și apariția unui personaj care nu are nicio legătură cu lumea ei... Ai reușit să faci un cititor curios și mie chiar îmi place acest gen de carte.
După părerea mea, capitolele nu sunt nici foarte lungi, nici foarte scurte. Singura problemă e că ai aproape toate paragrafele prea lungi, mai ales cele în care Rose începe descrie ceva, cum ar fi peisajul sau relația dintre Evelyn și Kevin, ori rana ei sau momentele în care își descrie prietenii, în parte.
Nu lipește nimic și totul e scris în așa fel încât să ajute cititorul să își dea seama în ce mediu se află ei sau ce se petrece, ori să își imagineze un personaj sau un sunet.
Toate capitolele au un titlu și acea parte se regăsește în capitolul respectiv, doar că pe la jumătate sau aproape de final. După părerea mea, este bine cum sunt așezate, pentru că o dată ce le citești la începutul fiecărui capitol, te fac să te gândești la ce se referă.
M-am entuziasmat prea tare, dar nu e o problemă atât de mare. (în legătură cu unele greșeli din capitole) am descoperit câteva cuvinte care ar putea foarte bine să nu fie observate, dar eu eram prea atentă la tot ce făcea și gândea Rose. Oricum, nu sunt multe cuvinte scrise greșit într-un capitol. Cu o mică verificare, se pot elimina greșelile. De la capitolul trei încolo, pe la jumătatea, aproape de sfârșitul capitolului.
Personajele sunt atât de bine conturate. Chiar și cele care apar o singură dată. Dar, mai ales, cei de lângă Rose, prietenii ei și străinul care este foarte străin, dacă pot spune așa.
Acțiunea sare dintr-o lume în alta și toate astea din cauza unui ceas.
Nimic nu pare grăbit, poate, doar puțin, comportamentul cam aprins al lui Rose, când vine vorba de greșeala pe care a făcut-o când l-a urmat pe Kevin. Dar am înțeles că era speriată, doar că mie mi s-a părut cam nelalocul ei acea ieșire care era doar în ea, nu a țipat la nimeni și nu a lovit pe nimeni.
Acum înțeleg mai bine titlul și nu e din cauza genului SF, ci a faptului că ea chiar nu era acolo. Într-o secundă era în prezent și în următoarea secundă nu mai era acolo.
Deși povestea începe în prezent, îmi place că ai pus coperta care o arată într-o altă lume și acel ceas al cărui rost l-am descoperit mai târziu.
CITEȘTI
Critici și promovări
Non-FictionAceasta este o carte mai aparte. Cine dorește o critică sau o promovare poate lăsa aici o comandă. Și cine le vrea pe ambele în aceeași comandă, poate spune.