Poezii cinstite: CRITICĂ (recenzie)

21 1 0
                                    

Autor: gabimatei44

Pentru început, îmi cer scuze că a durat atât.
În al doilea rând, vreau să spun de acum că, deși îmi place să citesc poezii, nu toate mă atrag, chiar dacă sunt scrise pe baza unei teme care îmi place.
Deci, dacă nu îți place ce am avut de spus despre poeziile tale, îmi cer scuze. Dar după cum am mai spus, mie îmi place să le citesc, nu am nici o idee cum e să scrii o poezie. Dacă mai fac din când în când câte o rimă, asta nu înseamnă că știu să scriu o poezie sau măcar o strofă.

Să începem. Multe nu prea sunt de spus, deși voiam să spun câte ceva despre fiecare poezie în parte.

1.  Vechi amintiri (omagiu pentru apărătorii de pretutindeni)

Poezia asta m-a făcut să mă gândesc la cei care s-au sacrificat, și-au dat viața, au avut încredere în persoane la care nu s-au gândit niciodată că le vor face rău, sau și-au pus încrederea, siguranța, în persoane despre care știau de ce sunt în stare, dar au continuat, pentru că au vrut să ajute, să salveze.

2.  Calea vieții

Poezia aceasta seamănă mai mult, de fapt, descrie mai mult și ceva mai bine viața oamenilor de când se știu, cu reguli, cu bune, cu rele, legi încălcate. Poziții sociale... mai sus sau mai jos, care nu permit tuturor persoanelor să beneficieze de un anumit serviciu.

3.  Și ființele au preferați...

Aici, la poezia asta, nu știu ce să spun ca să nu pară că sunt cu totul pe lângă subiect. Iubirea nu e împărțită la doi în acest caz, doar el o vede ca pe ceva mai mult, ceva perfect.

4.  Iahtul iubirii

Iubește natura, plimbările, animalele, arta. Iubește și ce e mai neînsemnat. Dar nu poate trece cu vederea nici ce e mult prea evident, ceva ce iese în evidență, cu sau fără voia lor.

5.  Poezii stil nou (vers alb)

Sunt bine scrise și cele două poezii în vers alb, le-am citit de câteva ori. Dar, oricât le-aș reciti, pentru mine sunt mai bune poeziile cu rimă, se citesc și mai ușor.

Aici se găsește cazul de mai sus, când am spus că îmi plac poeziile, dar nu toate, chiar dacă au o temă care mie îmi place. Cum a fost și în cazul poeziei "Victimele minciunii militarizate". Îmi place tema, subiectul abordat, dar pentru mine nu a fost să fie, cu cititul.

Fiecare poezie este împărțită într-un număr rezonabil de strofe. Nu este niciuna întinsă fără folos. Fiecare are câte o temă. Rima este evidentă, mai puțin la poeziile cu vers alb. Se citesc repede. Îți transmit unele stări, acum depinde și de ce tip de cititor ești.

Nu am ce critică să fac cărții tale de poezii, care mai e și doar un capitol din carte. Mai mult e un fel de recenzie.

Critici și promovări Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum