TÜRK KIZI KORE PRENSESİ OLURSA?
YAZAR:ELİF ORAL
https://www.facebook.com/pages/Elif-Oral-yazar-/1485905048341349?fref=ts
5.BÖLÜM(NASIL GELDİM BURAYA)
''Evet sayın seyirciler,bugün ki programız da 6 aydır beklediğimiz,Koremizin prensesi ve prensini ağırlıyoruz.''
''Hoş geldiniz efendim''
Prensle aynı anda ''Hoş bulduk'' dedik.
Yakışıklı sunucu bir şeyler geveliyordu,o kadar hızlı konuşmuştu ki takip etmekten sıkıldım,dinliyormuş gibi yapıyordum.İsmimi duymamla kendime geldim,ne kadar şeker dedi ismimi bir duysaydınız ''Ayşuu'' üç yaşındaki çocuk gibi sevesim geldi şimdi sunucuyu,her neyse ne demişti?
''Prenses öncelikle hala içimizde sizi tam tanımayanlar var,bir de sizin ağzınızdan bize kendinizden,buraya nasıl geldiğinizden bahseder misiniz?''
''Elbette''biraz tereddütle cevaplasam da,iş konuşması gibi anlatmaya başladım.
''Ben Aysu,Türkiye den geliyorum,Türk'üm.Doğu Karadeniz Bölgesinin küçük şehri Artvin de yaşıyordum.Liseyi Sağlık Meslek Lisesinde Hemşirelik Bölümü okudum,lise 2.sınıfı bitirince yazın köyüme gitmiştim,telefonumu
jandarma komutanı aramıştı;staj için başvurduğumu ,2 gün içinde gitmesem devamsızlıktan kalacağımı söylemişti.Aslında ben başvuru yapmamıştım,hocamı aradım ve yan sınıftaki Aysu'nun başvurduğunu yalnız yanlışlıkla benim bilgilerimin girildiğini söylediler,hocam da çaresiz gitmem için yalvardı.''
çenem yoruldu be ..
''Çünkü ben itiraz etsem asıl onun başı yanacaktı.''Seneye burs sağlarım sana''diye de ikna etmeye çalışmıştı beni''Şuan da fazlasıyla gereksiz ayrıntılara giriyorum niyeyse her neyse gülümseyerek
''Kabul ettim,zorda olsa ailemi de ikna ederek askeriye de staj yaptım iki ay.''
''Affedersiniz,sözünüzü bölüyorum ama zorla ailenizi ikna ettiniz?''
''Çünkü sonuçta orası askerlerin alanı yani hep erkek,bunu Türkiye de hangi aileye sorsanız sorun,ters bakar kızını o kadar erkek içine göndermek istemezler''
''Peki,sonra''
''Kendime ait odam vardı zaten askeriyede,yan koğuştan veremli bir asker getirdiler,doktor bey izne ayrıldığı için bakımıyla ben ilgilendim ve iyileştirdim''
''Nasıl iyileştirdiniz,ilaçlarla mı?''zavallı benim saçma detaylarımdan sunucu da saçma konuşmaya başladı la havla ya.
''Hep doğal besledim.Yağ,süt hayvansal ürünler ve sebze meyve yedirdim.Bunların hepsi bizim yetiştirdiğimiz doğal ürünlerdi,anneme köyden yollatıyordum.Ayrıca doğal bal ve her gün taze ekmek pişiriyordum,ilaçlarla da takviye yapınca çok şükür iyileşti.''
''Neden teskeresini vermemişler ki?''uyanık Türkiye ye laf sokacak bir yer arıyorsun ama yemezler yakışıklı olduğun kadar zeki değilsin hıh.
''Aslın da teskereyi almış ama gidecek gücü olmadığından biraz iyileşmeyi beklediğini söylüyordu,iyileşip gitti ardından zaten.''
''Peki,siz buraya nasıl geldiniz?''
''Okulların açılmasına iki hafta kalmıştı,köyüm de düğün vardı ve bizde ailecek ordaydık,jandarmaların geldiğini gördüm...Ardından köyümün kahvesinde babam ben ve jandarmalar,komutan vardı.Neden geldiklerini anlattı,yanında ki bayanı tanıttı''
Sunucu sabırsızlıkla sözümü kesti,aslında gereksiz ayrıntılarımdan dolayı millet sıkılır dedim ama fal taşı gibi gözler mübarek Ji hoo'nun bile.Türklerle bir ortak yön daha buldum Korelilerin.Ne şeker şeydin sen öyle güldüğüme bakma nezaketen .Bir daha sözümü kesersen böyle gülmem ha.
''Neden gelmişler,yanındaki bayan kimdi?''zorlu bir tebessümle
''İyileştirdiğim askerin ablasıymış.Bana teşekkür için gelmiş ve tabi komutan aracılığıyla ban burs,staj ne istersem karşılamak istediğini söylemişti.''
''Bende bursumun olduğu bildiğim için-hocam söz vermişti-yurt dışında staj yapmak istediğimi söyledim.''
''Lise 3.sınıfın ilk iki ayı Türkiye de ikişer haftalık dört büyük hastanede staj yaptım,4 ayda yurt dışında 4 ülkede staj yaptım ardından 2 ayda Kore de staj yaptım.''
''Bu ülkelere siz mi karar verdiniz?''
''Evet,sağolsun masraflarımda bana yardımcı oldu ama nerde staj yapmak istediğimi bana bıraktı''
''Peki 2 ay gibi uzun bir süre için ülkenden uzak bir ülkeye gelmek istedin?''
İşte tam sırası bu şekilde Kore halkının gözüne girebilirim.
''En çok gitmek istediğim yeri seçtim,-Prens ve tüm seyirciler bana şaşırarak bakıyordu-daha açık konuşmak gerekirse Türk kızlarının daha doğrusu Türklerin favori ülkesi Kore,her açıdan size karşı bir ilgi duyduğumuz kesin.Bende aynı şekilde birçok dizinizi,filmlerinizi izledim hep ve buraya gelmemin normal şartlarda imkansız olduğunu biliyordum tabi bu fırsatı da değerlendirmek istedim.''
Maçı kazanmış gibi bir ''oley'' çekesim var şimdi,herkes tatmin olmuş,mutlu gözlerle bana bakıyordu.
''Peki buraya geldiğinize memnun musunuz?Kore yi seviyor musunuz?''
Şimdi zafer zamanı!Dananın kuyruğu kopsun...
Hiçbir şey söylemeden boynumda ki kolyeyi çıkardım ve
''Artık TÜRKİYE neyse KORE de o benim için.''dedim
Kolyem de Türk ve Kore bayrağı vardı...
Prens elimi tutmuştu''ilk kez''.
-SON-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÜNYA AŞKI(TÜRK KIZI KORE PRENSESİ OLURSA?)
Non-FictionKore hayranlarına gelsin :) Türk Kore karışımı hikayemiz :)