sovimme että loppupäivänä emme puhu isästä tai äidistäni. siis omasta pyynnöstäni. Olli on kyllä aina valmis kuuntelemaan mutta haluan viettää joulua nyt "ilman" heitä. vain Ollin kanssa. se on tärkeintä.
alamme tekemään pipareita. pian idea laajenee ja alamme kasaamaan yhteistä piparitaloa.
minä (Aleksi): tästä tulee meijän kahen tuleva yhteinen unelma koti.
hymyilen samalla kun puuhaamme talon parissa.Olli: siinä tapauksessa sinne tulee maailman coolein bändi huone ja uima allas.
Olli jatkaa keskittyen suunnitelmaa.minä (Aleksi): tiiäksä, mun salainen unelma on aina ollu että saan joskus omistaa mäyräkoiran.
sanon hiljaa söpösti.Olli: symppistä.
hänenkin äänensä kuulostaa söpöltä.Olli: mut jos tää oli samalla luvan kysyminen että mäkin hyväksyn sellasen nakin meijän perheeseen, niin ehdottomasti. tykkään kyllä eläimistä mut ei ne koskaan oo ollu mulle sellasia välttämättömiä asioita omistaa.
hän kertoo.minä (Aleksi): äidillä ja mulla on välillä äidin siskon koira hoidossa pitkiäkin aikoja. melkein vois omaksi jo sanoa sitä. se on joku sekarotunen sellanen pieni. sen nimi on Putte. oon nauranu sille aika monesti.
tirskahdan nytkin.Ollilla on selvästi nyt työn alla pienempi osa taloon. hän näpertää sitä tarkasti sormillaan ja käyttää siihen kauan aikaa.
Olli: tadaa!
ylpeänä hän ojentaa minulle ilmoselvän pipari mäyräkoiran.minä (Aleksi): awww mun sydän sulaa!
otan koiran kämmenelle ja pussaan Olli poskelle.kun talo on jollain tavalla kasassa, niin ettemme juuri nyt jaksa jatkaa sitä enempää, asetan koiran pihalle lumiukon viereen.
minä (Aleksi): noin nyt kummankaan ei tarvii olla yksin mutta nimet niille täytyy keksiä.
hymyillen katson pipareita.Olli: Irma ja Jorma.
kuulen vierestä totisen ehdotuksen.minä (Aleksi): kaikesta mahdollisesta sä sitten ne valitsit.
nauran mutta hyväksyn nimet.kello on jo illan puolella ja päätämme käydä yhdessä suihkussa. saunaa emme osanneet lämmittää joten Ollin perheen joulusauna perinne jää nyt tekemättä. Yhteis suihku korvatkoon sen. minusta se ainakin on sata kertaa parempi.
[timeskip suihkun ohi]
posket punaisina ja hiukset märkänä sekä pörröisinä astumme takaisin muun talon kylmältä tuntuvaan ilmaan kuuman suihkun jälkeen. seinäkello näyttää 19.00.
minä (Aleksi): oho meillä tosiaan vierähti reilu puol tuntia suihkussa.
ihmettelen ja katson Olliin joka haroo hiuksiaan peilin edessä.Olli: hupsiii
hän vastaa leikkisästi.Olli: jos mä meen lämmittämään meille kaakaot nii avataanko sitten niiden juonnin yhteydessä lahjat?
ehdotus kuulostaa potentiaaliselta joten niin teemme.
Ollin äiti ja isä ovat jättäneet yhden isomman ja yhden pienen paketin Ollille kotiin.
minulla on Ollille oma lahja ja Ollilla minulle myös. se on tämän joulun ainoa lahjani mutta varmasti sitäkin parempi.
Olli aloittaa vanhempiensa lahjoilla ja seuraan hänen paperin repimistään läheltä.
pienemmästä paketista paljastuu lahjakortti musa kauppaan. arvoltaan se on 100 euroa. Olli kääntelee hetken korttia tyytyväisenä ja toteaa sen jälkeen:
"mä haluun että me molemmat saadaan tällä ostettua jotain tai sitten joku yhteinen isompi juttu"
minä (Aleksi): no eihän sun nyt tarvii kun sun vanhemmat sen sulle on laittanu lahjaks eikä ne edes tiedä musta!
säikähdän ensin Ollin aikomusta mutta sisimmissäni tunnen lämpimän piston miten hän taas onnistuikin olemaan niin ihana ja ajatteli meitä yhdessä.Olli: eiku joo joo tottakai koska yhteinen bändikin me perustetaan.
hän hymyilee leveästi.en vastaa enää mitään mutta asetun Ollin syliin istumaan.
Olli tarttuu isompaan pakettiin ja alkaa avaamaan sitä. sieltä löytyy kaksi hupparia.
toinen on musta AC/DC ja toinen Nirvanan harmaa huppari.Olli: kato sait lisää paitoja mitä ottaa multa!
hän virnistää.virnistän takaisin ja pussaan häntä jälleen poskelle.
Olli: okei haluutko sä avata nyt lahjan multa sulle.
hän kysyy samalla nojaten taakseppäin kurottamaan pakettia selkänsä takaa.minä (Aleksi): joo sopii.
paketista paljastuu suloinen vaaleanruskea nalle jolla on suklaata kädessään ja pipo johon on kuvioitu "Allu".
en voi muuta kuin hymyillä nallelle ja Ollille.
minä (Aleksi): tää on sun jälkeen söpöin asia maailmassa, kiitos.
lässytän samalla tehden koiranpentu ilmettä.Olli katsoo minua vähän salaperäisellä ilmeellä mutta ei sano heti mitään.
Olli: okeiokei mä oon tosi otettu että sä tykkäsit tosta lahjasta mutta ei se oikeesti ollu sun kunnon lahja.
hän naurahtaa ja antaa vielä toisen paketin.arvaan sen muodosta jo mitä sielä voisi olla ja kiireellä lähden irrottamaan teippejä.
oikeaan osuin paketista pilkistää rumpu kapulat.
minä (Aleksi): mistä sä tiesit että mun vanhat oli täynnä sen meidän hoitokoiran hampaan jälkiä ja tosi kuluneet! kiitos!!
hämmästyn ja kiitän Ollia taas uudestaan halaten.Olli: hyvä että osuin nappiin.
hän vastaa halaukseen.minä (Aleksi): kahdesti.
lisään vielä viitaten Ollin antamaan ensimmäiseenkin lahjaan.on minun vuoroni ojentaa Ollille lahja. se on pieni paketti hopea kultaisessa lahja "pahvi" laatikossa jonka kantta koristaapunainen rusetti. Olli avaa sitä rauhassa ja pitää minua jännityksessä tietämättään. toivottavasti hän tykkää vaikka aika varma olenkin siitä että onnistuin tekemään hyvän lahja ostoksen.
pieni valkoinen korurasia liikkeen nimellä varustettuna. Olli tarttuu kanteen ja vetää sitä varovasti auki.
Olli: eikä! ihan sika hieno!
hän ihastelee kun ottaa käteensä plektra kaulakorun rasiasta.Olli asettaa sen heti kaulaansa.
kiitoksena saan pitkän hali rutistuksen ja suudelman.
jätämme värikkäät paperi roskat lattialle ja siirrymme sylikkäin sohvalle. otan nallen ja kapulat mukaan ja avaamme jälleen television vaikka enemmän keskitymmekin juuri avattuihin lahjoihin ja toisiimme.
sanoja: 810
BINABASA MO ANG
Viimeiset tähdet taivaalla
Fanfiction"jos sä nyt lähet älä tuu enää takas!" "muru, mennäänkö kattomaan tähtiä tänään?" "sun syli on lämmin" Kaksi herkkää teinipoikaa tapaa kotibileissä ja sieltä heidän matkansa jatkuu kahdestaan pitkälle yöhön. Kliseisestä alusta lähtee monikäänteinen...