Sahilden yavaş yavaş uzaklaşıyorduk. Gözümü camdan dışarıya çıkardığımda Bartu'nun bana dedikleri tek tek yankılanıyordu. Gözümü camdan ayırdığımda onun bana baktığını gördüm. Sonra gözünü caddeye çevirdi. Uykum gelmişti artık. Esneyip duruyordum her dakikada, yavaş ve ürkekçe Bartu'nun omuzuna yasladım başımı ve ağır ağır kapandı gözlerim...
Uyandığımda evde yatağımdaydım. Yataktan kalktım, odadan çıktığımda babam ile Bartu konuşuyorlardı. Ne konuştuklarını çok merak ediyorum. Acaba Bartu bizden mi bahsediyor, anlatıyor. Ne söylüyor ne? Sonra mutfağa ilerledim, annem mutfakta yoktu. Dolaptan bardak aldım ve musluktan su doldurdum. Ellerim zangır zangır titriyordu. Babam ne tepki verirdi? Bu durumu olumlu karşılamayacağına eminim. Bardağı tezgahın üzerine bırakıp salona doğru ilerledim. Annem koltukta oturuyordu pür dikkat televizyona bakıyordu. Salonun kapısını kapattım. Dizinin dibine oturdum, cesaretimi toplamaya çalıştım bir süre sonra ise;
" Anne senin ile önemli bir şey konuşmam lazım. " Dedim titreyen sesim ile.
" Evet Gözde. " Dedi yüzüme bile bakmadan, televizyona odaklanmıştı.
" Önemli! Demem ile bana döndü birden. "
" Şey ben... Ben bir karar aldım ve bunu önce senin ile... Sonra... Sonra ise babam ile " Derken sözümü kesti .
" Gözde kızmaya başlıyorum ne oluyor. Uzatmadan anlat hele bir. "
" Ben Bartu ile evlenmeye karar verdim. " Dedim pat diye.
" Gözde sen ne diyorsun farkında mısın? "
" Şaka mı bu? Ne saçmalıyorsun? " Dedi sinir ile ayağa kalkarak. Kaşları çattık, öfkeli gözleri ile bana bakıyordu ne diyeceğimi şaşırdım resmen çünkü... Çünkü haklıydı. Bir anne olarak çok ama çok haklıydı.
"Gözde sen kafayı mı yedin he ?"
" Anne tamam haklısın ama..."
"Ne aması Gözde ."
" Anne biz... Biz birbirimizi seviyoruz ."
" Ne sevmesi Gözde? Daha tanışalı iki buçuk ay oldu sen seviyorum diyorsun. Sen... Sen ne dediğini bilmiyorsun !"
" Anne... "
" Okulun hiç düşünüyor musun? " Dedi sesi giderek yükseliyordu yavaş yavaş .
" Anne okumayacağım demiyorum, okulu mu bitirmeyeceğim demiyorum. Zaten karşı değil... Olmaz da. "
"Tek sorun o değil ki... Yaşın küçük ve böyle bir düşünce çok saçma kızım. Beni anlamıyorsun değil mi? " Dedi birden sakin bir ses tonu ile bende sakinleşerek ayağa kalktım karşısına dikildim.
" Anlıyorum anne. Haklısın biliyorum ama dün zaten reşit oldum biliyorsun . "
" Haklısın demek ile olmuyor... Birde on sekizine girdin diye her şeyi yapacaksın anlamına gelmiyor. Bartu nerede ?"
" B-babam ile balkonda. "Dedim titreyen dudaklarımın arasından.
" Bartu'da çağır yanıma. "
" Sohbet ediyorlar. "
" Gözde! " Dedi birden öfkelenerek.
" Tamam sen odama geç anne ben geliyorum. " Dedim ve hışımla yanından ayrıldım. Canım yanıyordu nedense. Gözlerim doldu bir an. O şaşkınlık ile kendimi balkonun önünde buldum. Gülerek sohbet ediyorlardı, balkon kapısını açtım.
" Bartu bir bakar mısın? "
" Ne oldu kızım. " Dedi babam merak ile .
" Önemli bir şey değil baba. " Dedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Daima Benimsin
Novela Juvenil" Uyanma vaktin geldi Bartu Vural ! " Dedim sesimi hafif yükselterek . " Sen halen dersini almadın mı ya ? Dünkü korkman yetmedi galiba . " Dedi gözlerini ovalayarak . " Bir ders aldığım doğru . Aslına bakarsan mutluyum bile . Bu yaptıklarından sonr...