POV Y/N
Ik probeer mijn tranen in te houden. Ik doe mijn armen om hem heen en knuffel hem stevig. Matthy gaat met zijn hand over mijn rug heen. Ik wil hem niet kwijt, maar ik ben zo bang dat ik hem wel kwijt ga raken. "Hey gaat het?" Vraagt Matthy aan me. Ik kan mijn tranen niet meer inhouden en alles komt eruit. Hij gaat gelijk rechtop zitten en doet mijn armen om zijn nek heen, en doet zijn armen om mijn middel heen en kijkt me aan. "Hey, alles is oke. Wat is er aan de hand?" "I-Ik." Komt er uit mijn mond met heel veel moeite. "Hey neem je tijd het is oke." Hij geeft me een knuffel en ik leg mijn hoofd op zijn schouder. "I-ik wil je niet k-kwijt." Zeg ik dan zacht. Matthy houd me stevig vast. "Dat gebeurt ook niet! Ik ben hier nu en voor de rest van mijn leven. Ik kan mijn leven niet meer voorstellen zonder je!" Zegt hij. Ik kijk op en kijk hem met tranen in mijn ogen aan. Hij glimlacht sip naar me. Dan veegt hij de tranen van mijn wangen af. Hij laat me los. "Wacht even." Zegt hij terwijl hij weg loopt. Even later komt hij terug met een glas water. Hij geeft het aan me en ik neem een slok. "Dankje." Zeg ik zacht. "Geen probleem!" Zegt Matthy met een glimlach. Hij komt naast me op bed zitten. "Maar hoezo kom je niet meteen naar me toe met dit soort dingen? Dat je uit huis wil enzo." "Nouja het is niet zo dat ik hier weg wil, het is meer dat ik jullie niet tot last wil zijn." "Geloof me nou maar, dat ben je niet. Al was je dat wel dan zou ik nu niet naast je op bed zitten en je dit vertellen!" "Ja oke." Zeg ik lachend. Hij geeft me een knuffel. Dan komt Lieke binnenlopen. "Hey, Raoul vraagt wat het plan is qua eten?" Vraagt Lieke. "Gewoon wat bestellen ofzo?" Zegt Matthy. "Ja is goed, maar wat?" Vraagt Lieke. Matthy kijkt mij aan. "Wat wil je hebben?" Vraagt hij aan me. "Sushi?" Zeg ik vragend. "Jaa lekker! Doe maar sushi!" Zegt Matthy tegen Lieke. "Komt goed, ik geef het door aan Roel." Zegt Lieke, en ze loopt weer weg. "Dus heb je nog plannen voor vanavond?" Vraagt Matthy. "Nee niet echt. Hoezo?" "Nou ik dacht misschien kunnen we wat leuks doen samen?" "Ja leuk! Enig idee wat?" "Nee zo ver was ik nog niet eigenlijk." Zegt Matthy. We moeten beide lachen.
"Heg eten is er!" Roept Koen. Ik en Matthy lopen samen naar de keuken. "Wil je wat te drinken?" Vraagt Matthy. "Ja maar ik pak het zelf wel." "Nee zeker niet, ik vroeg het dus ik pak het." Zegt Matthy. Ik ren snel naar de kast om zelf wat te pakken. "Je doet al te veel voor me, dus ik pak zelf mijn drinken!" "Nietes, ik doe niet te veel voor je!" Zegt Matthy. We lopen te stoeien in de keuken en pakken allebei een glas. Dan stoot Matthy een glas op de grond. "Oh kut!" Zegt Matthy. Ik begin te lachen. Ik wilde weglopen maar hij houd me tegen. "Pas op! Je bent op sokken en overal ligt nu glas!" "Oja shit." Zeg ik. Raoul komt aanlopen met een stofzuiger. "Dankje papa." Zegt Matthy tegen Raoul. Ik moet weer lachen. "Ja geen probleem! Jullie zijn soms echt kleine kinderen. Nou aan de kant dan ruim ik het op." Zegt Raoul. Matthy heeft nog wel schoenen aan. Hij kijkt me aan met een domme grijns en tilt me dan ineens op. Hij tilt me zo op dat ik over zijn schouder heen lig. Ik begin te gillen. "Hey laat me los!!! Straks val ik nog!" Ik hoor Matthy en de rest lachen. Hij zet me weer op de grond in de woonkamer. Ik heb met handen om zijn nek heen en hij zijn handen op mijn heupen. Hij geeft me snel een kus op mijn voorhoofd. Ik moet lachen. "Doe dat nooit meer! Dat was echt eng!" "Dat maakt het alleen maar leuker!" Zegt Matthy lachend. "Nou ik heb weer wat leuks om op mijn story te zetten!" Zegt Koen lachend. Ik en Matthy kijken naar Koen en zien weer een telefoon op ons gericht. "Oja, dankje Koen!" Zeg ik sarcastisch. Iedereen moet lachen. "Ja maar als jullie schattig doen vind ik dat ik het mag filmen!" Zegt Koen. Ik negeer hem en ga op de bank zitten. "Nou, zullen we maar eens gaan eten dan?" Vraag ik. "Goed idee!" Zegt Matthy en hij komt naast me zitten. Iedereen moet lachen. "Wat is er nou?" Vraag ik. "Niks, het is gewoon heel grappig om te zien hoe jullie steeds doen. Eerst dom en schattig doen enzo, en dan gewoon weer rustig gaan zitten alsof er niks gebeurd is." Zegt Robbie. "Geef nou maar gewoon die sushi!" Zegt Matthy. Iedereen moet weer lachen. Lieke geeft ons onze sushi aan en we gaan het eten. Natuurlijk staat ondertussen voetbal aan, want ja dat moet natuurlijk wel gekeken worden tijdens t eten. Ik zie dat Koen me aankijkt met een glimlach. Matthy zit achter zijn telefoon. Dan seint Koen dat ik even met hem mee moet lopen. We lopen naar de gang. "Wat is er?" Vraag ik. "Hij heeft je als achtergrond!" Zegt Koen iets te enthousiast. "Koen wees stil, wacht meen je dat?! Omg!" "Jaa echt fk leuk!!" Zegt Koen. Ik merk dat ik begin te blozen. Koen ziet het. Ik loop snel weer terug naar de rest. Koen loopt achter me aan en ik zie hem nog steeds naar me glimlachen. "Wat gingen jullie doen?" Vraagt Matthy zacht. "Oh nee niks bijzonder." "Zeker?" "Ja zeker! Leuke achtergrond trouwens!" Zeg ik lachend. Ik merk dat hij begint te blozen. "Vind je hem niet leuk of moet ik hem weghalen?" "Nee ik vind het echt super lief!" Zegt ik zacht, en ik geef hem een knuffel.
JE LEEST
Verliefd op Matthy
FanficIk ga vanavond optreden en Lieke neemt haar vriend en zijn vrienden mee. Ik kom mijn ex tegen en hij valt me lastig. Maar mijn gedachtes zijn bij een andere jongen..