Deel -44-

696 11 2
                                    

POV Y/N

Ik ben naar beneden gelopen, de jongens blijven nu even bij Koen. Ik ga op de bank zitten en dan gaat de bel. Ik loop naar de deur en zie dat het Juultje is. Ze is aan het huilen. Ik twijfel om de deur open te doen maar doe het dan toch. "Hey." Zegt ze zacht. "Hoi, ehm. Ik denk niet dat Koen je nu wil zien." Ze kijkt me verdrietig aan. Het blijft even stil. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. "Kun je me er asjeblieft in laten?" "Nee sorry ik denk niet dat Koen dat gaat waarderen." Ze knikt en loopt weer naar haar auto. De hele situatie voelt raar. Ze zei bijna niks en was al snel weer weg. Al begrijp ik het wel, want ik stuurde haar weg. Ik zou alleen maar raarder opkijken als ze dan nog was blijven staan.

We zitten met zijn alle op de bank. Het is erg stil. "Dus Juultje stond net voor de deur.." zeg ik terwijl ik naar de grond kijk. "Wat?!" Zegt Koen zacht. "Wat wilde ze?" Vraagt Robbie. "Weet ik niet. Ze wilde naar binnen maar ik had haar weggestuurd, ze zei niet heel veel." Zeg ik zacht. Koen knikt. "Dankje dat je haar hebt weggestuurd" "geen probleem maatje." Zeg ik terwijl ik naar hem glimlach.

Het is ochtend. Ik ben als eerste wakker en zit op de bank achter mijn telefoon. Het is nu 8:30. De bel gaat. Het is alweer Juultje. Ik doe de deur open op een kier. "Asjeblieft ik smeek je! Ik miet Koen zien!" "Luister, Koen wil je even niet zien. Je hebt hem heel veel pijn gedaan, gun hem even de tijd." "Nee ik moet hem zien!" Zegt ze. Ik begin boos te worden maar probeer het niet te laten zien. Raoul komt de trap aflopem. "Juultje, je kunt gaan. Je komt er niet in." Zegt Raoul. Ineens duwt ze de deur open en ik val achterover. Raoul houd haar tegen en duwt haar naar buiten en doet de deur snel dicht. Juultje begint te huilen en loopt weer weg. "Gaat het?" Vraagt Raoul aan me. "Ja gaat wel, alleen een beetje duizelig." "Duizelig?! Hoezo ben je duizelig als je valt?" "Geen idee." Zeg ik zacht. "Heb je wel gegeten?" "Nog niet, ga ik zo doen." Hij knikt en kijkt bezorgd. Ik zeg hem maar niet dat ik sinds gister middag eigenlijk niks aan eten binnen heb gehouden.

Iedereen is al even wakker. De jongens gaan zo weg om een video op te nemen. Het gaat al een stuk beter met Koen, gelukkig maar. "Nou wij gaan!" Zegt Robbie. Ze geven me allemaal een voor een een knuffel en Mat geeft me ook nog een kus. "En waar heb ik dit allemaal aan te danken?" Vraag ik. "Omdat je een schat bent!" Zegt Raoul. Ik moet lachen. Ze gaan naar buiten en ik zwaai ze uit. Het is nu 11 uur. Ik heb 1 broodje gegeten want het moest van Raoul. Ik voel me helemaal misselijk. Ik ren naar de wc en kots alles er weer uit. Ik begin me duizelig te voelen. Ik ga naar de keuken en drink een glas water. Ik ga op de bank zitten en doe mijn ogen dicht, wachten tot ik me minder misselijk voel. Ik zit hier voor mijn gevoel al uren en ik voel me nog steeds niet goed. Misschien moet ik Lieke even appen.

POV Lieke
Bericht van Y/N:

Y/N:
Hey Liek. Ik ben nu bij de jongens thuis, en de jongens zijn weg om een video op te nemen. Ik voel me niet zo goed.

Shit. Misschien moet ik haar even bellen, want ze appt me anders nooit dat ze zich niet goed voelt.

"Hey Y/N! Gaat alles goed?" "Nee niet echt. Ik ben misselijk en super duizelig." "Heb je gegeten?" "Ja maar ik kan het niet binnenhouden." Zegt ze zacht. "Wanneer was de laatste keer dat je iets binnen hebt gehouden?" "Gister middag ofzo." "Y/N DAT IS NIET OKE!" "Ik weet het, maar ik kan er niets aan doen." "Ik weet het meis, probeer wat fruit te eten oke?" Ik krijg geen reactie meer. "Hallo?! Y/N! Gaat alles goed?!" Vraag ik. Weer geen reactie. Shit. Ik hang op en probeer haar opnieuw te bellen maar ze neemt niet op. Ik bel gauw Raoul. Hij neemt op. "RAOUL HET GAAT NIET GOED MET Y/N! JULLIE MOETEN NU NAAR DR TOE GAAN, IK KOM OOK MAAR IK HEB GEEN SLEUTEL!" Schreeuw ik door de telefoon nog voordat hij hallo kon zeggen. Ik hang op en spring in mijn auto richting Casa del Huts.

Als ik daar aankom is er nog niemand. Twee minuten later komen de jongens aan scheuren. Raoul rent de auto uit naar de deur en doet hem open. "Waarom is die deur ook op slot?!" Vraag ik. "Omdat Y/N geen sleutel heeft, en Juultje stond hier steeds voor de deur!" Zegt Raoul. De rest staat nu ook bij de deur. Als de deur open is rennen we naar binnen en we zien Y/N bewusteloos op de geond liggen. "SHIT!" Schreeuw ik. "Ambulance is al onderweg!" Zegt Robbie die 112 aan de lijn heeft. "Hoe kan dit nou?!" Vraagt Matthy die naast haar op de grond is gaan hurken. "Ze heeft al een dag niks gegeten." Zeg ik. Iedereen kijkt me aan. "Jawel ze heeft vanmorgen nog gegeten. En gisteravond!" Zegt Matthy. "Ja dat is waar, maar ze houd niks binnen. Dus zodra ze klaar was met eten rende ze naar de wc en kotste ze alles uit." "Hoezo verteld ze me dit niet?!" Vraagt Matthy. Ik zie dat hij tranen krijgt in zijn ogen. Raoul legt een hand op zijn rug. "Het komt wel goed met dr Mat."

POV Matthy

De ambulance is er. Ze leggen Y/N nu in de ambulance. "Ik ga met haar mee!" Zeg ik terwijl ik de ambulance in stap. "Wij rijden er achteraan!" Zegt Raoul. Ik knik. Ik ga naast haar zitten in de ambulance en pak haar hand vast. Ik kan mijn tranen niet meer inhouden en alles komt eruit.

Verliefd op MatthyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu