Pagi itu, kami diminta untuk bangun seawal jam 6 pagi dan beratur seawal jam 8 pagi. Mata aku sudah separa terbuka. Ubat gigi yang hampir terjatuh aku tahan dengan sebelah tangan. Setibanya di satu sungai kecil, aku basuh muka dan gosok gigi. Mata terpisat-pisat cuba menyegarkan diri.
"Bah!" Bahuku terloncat apabila disergah satu suara.
"Farhan!" Aku mendecit.
Farhan hanya tersengih.
"Tahu takut." Balasnya tersengih nakal. Aku menjelingnya tajam. Ish! Nasib tak ada lemah jantung!
"How's your sleep?" Soal Farhan duduk bertinggung disebelahku. Tuala di kepala aku silangkan ke bahu.
" Bolehlah." Balasku berbasa-basi.
"Khemah awak tak ada nyamuk ke, Sara? Ke awak ini sejenis anti nyamuk. Khemah saya banyak gila nyamuk. Ni tengok ni," Tangannya disua menunjuk kesan gigitan nyamuk yang penuh.
"Awak manis sangat kot." Balasku sarkastik.
"Ish." Bahuku ditolak lembut. "Orang cakap betul-betul, dia main-main pulak."
Aku ketawa kecil bersama ubat gigi yang penuh di mulut. Dan-dan tawa aku mati tatkala kornea mata berlaga dengan mata hazel prince Noah. Air sungai dicedok kuat membasuh muka. Farhan yang sedar akan perubahan wajahku itu tiba tiba mengesotkan diri kepadaku. Mata aku terkebil-kebil dengan tindakan drastiknya itu.
"What are you doing?" Soalku pelik.
"Save you." Balasnya bersama senyuman yang tidak lekang di bibir.
Semakin bertambah kerutan di dahi mendengar ayatnya itu.
"Save me? From who?"
Farhan tidak membalas. Sebaliknya, tangannya merangkul bahuku lembut.
"Just follow me. I know what I'm doing." Balas Farhan lagi.
"What do you mea–"
"Ehem." Automatik aku dan Farhan menoleh. Deheman kuat berjaya menyentakkan kami berdua.
Prince Noah berjalan ke arah kami. Matanya tajam memerhati aku dan Farhan tidak lepas. Tangannya dimasukkan ke dalam kocek seluar. Dengan sekali rentapan, dia menarik aku kasar ke arahnya sehingga aku tersembam ke dadanya.
Aku usap dahi yang berdenyut. Aduh. Dada dah lah keras!
Aku mendongak memandang prince Noah yang berwajah tegang. Rahangnya bergerak-gerak menahan marah.
"You really test me,Exora." Balasnya tajam.
Farhan cuba menarikku, namun dengan pantas dia membawa aku ke belakangnya.
"Stay away from my girl." Balasnya dingin.
Jantung aku bagai direntap sesuatu. Aku tergamam mendengar ayatnya itu.
My girl.
My girl.
My girl.
"I'm not your girl" Balasku perlahan dibelakangnya.
Prince Noah semakin memandangku tajam." You. Shut the fuck up." Selarnya kasar.
Farhan ketawa sinis. Dengan berani, dia melawan pandangan prince Noah itu.
"Your girl?Who? Setahu aku Sara dah putus dengan boyfriend dia."
Keadaan di situ terasa semakin berbahang. Aku semakin kecut melihat gengaman penumbuk prince Noah.