Prince noah menuruni tangga bersama beg yang disangkut di sebelah bahunya. Baju kemeja sekolahnya dibiarkan lepas keluar. Gaya bad boy. Sewaktu kakinya tiba di anak tangga terakhir, dia disapa oleh salah seorang pembantu rumahnya. Wanita itu menundukkan kepala tanda hormat walaupun dia lebih tua daripda lelaki itu. Namun, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk menyapa dan menghormati kerabat diraja dalam rumah itu.
"Selamat pagi, tuan muda." Balasnya sopan.
Prince Noah tersenyum di hujung bibir. "Pagi."
Sedikit-sebanyak timbul rasa hairan apabila Prince Noah menjawab sapaannya mesra. Selama ini bukan main beku lagi wajah anak majikannya itu. Prince Noah hanya berjalan bersahaja sambil bersiul kecil. Tangannya diseluk ke dalam kocek. Tiba di dapur, senyumannya mati. Wajahnya kembali tegang."Morning, darling. "Balas Raja Zurah aka ibu tirinya itu. Raja Zurah memberi jelingan menggoda kepada Prince Noah. Jarak antara umur ibu tirinya dan bapanya ada 15 tahun. Bapanya berumur 50 tahun manakala ibu tirinya 35 tahun. Biarpun begitu, tubuh badan ibu tirinya itu tetap langsing seperti remaja.
Prince Noah tidak membalas. Dia mengambil tempat jarak satu kerusi di hadapan ibu tirinya. Raja Zurah tersenyum sinis. Oh, kau jual mahal ya?
Pergerakan salah seorang pembantu yang ingin menuang nasi goreng terhenti apabila raja Zurah menegah.
"Tak apa, biar I buat." Balasnya tanpa senyuman.
Raja Zurah bangun lalu sengaja badannya dirapatkan dengan Prince Noah. Hatinya bersorak riang dapat sedekat ini dengan anak tirinya kacak gila nak mampus.Prince Noah menjarakkan badannya apabila terasa Raja Zurah sengaja menggeselkan badannya ke Prince Noah. Tangan raja Zurah ditepis.
"Mak milah. Buatkan saya roti."
"Baik tuan muda." Mak milah tunduk hormat. Sekeping roti diambil dan disapu kaya dan planta. Sejurus itu, dia letak ke pinggan Prince Noah.
"You nak air darling? I can take it for you." Dia mengelus lembut lengan Prince Noah. Prince Noah menepis kuat tanpa jawapan.
Baru dua suap Prince Noah makan, dia terus bangun. Begnya disangkut kasar. Wajahnya tegang. Pembantu-pembantu di situ mula menunduk. Kecut perut melihat perubahan tegang wajah Prince Noah.
"Get the fuck away your dirty hand from me." Keras Prince Noah menuturkan kata. Lantas itu, dia berlalu meninggalkan Raja Zurah yang mengetap gigi mendengar ayatnya itu. Tangannya digenggam membentuk penumbuk.
Tak apa, Tak apa. Kau jual mahal kan?
Kau tunggu apa akan akan buat Prince Noah.
Kau tunggu.
Wajahnya berpaling melihat pembantu rumah yang sedari tadi hanya menunduk memandang lantai. "Kau tercegat apa lagi kat situ?! Ambilkan aku nasi goreng." Tengking raja Zurah kuat. Dengan kalut, pembantu rumah di situ terus bergegas mengambil nasi goreng yang disuruh.
Aku melangkah keluar dari kelas apabila loceng berbunyi menandakan waktu rehat. Dan-dan, terasa lenganku ditarik lembut. Automatik, tubuhku terdorong ke arah gerangan yang menarik lenganku.
"Where are you going? Kenapa tak tunggu aku?"Balas Prince Noah senada. Aku tepuk dahi. Alamak. Lupa.
Aku tersengih. "Sorry terlupa. " sengihku menampakkan susunan gigiku.