Chapter26🌹

1.7K 41 0
                                    

Luth termenung di balkoni biliknya,dia mengdongak kepala untuk melihat bintang bintang dilangit, dengan itu juga dia cuba memikirkan cara untuk menjernihkan kembali hubungan dengan aisy..Sejak dia pulang dari markas kelibat aisy belum lagi kelihatan.Dia cuba untuk menjenguk aisy tetapi  ego nya terlalu tinggi.

Dengan langkah perlahan aisy mendekati suaminya..sambil membawa segelas coffee,dia takut sebenarnya tapi dia cuba untuk beranikan diri berhadapan dengan suaminya sendiri.

"ha..byby... aisy bawakan coffee untuk byby..." kata nya dengan takut takut.

Luth hanya diam..tidak berganjak dari tempatnya,jujur dia rindu dengan suara itu ingin sahaja dia memeluk isterinya tika ini

Aisy hanya merenung belakang tubuh suaminya,nampaknya suaminya betul betul bencikan dia.Airmata cuba untuk di tahan daripada mengalir.Tanpa aisy sedar luth sudah pun menangis kerana rasa bersalah terhadap aisy.

Walau layanannya tidak seperti dulu aisy masih cuba untuk mengambil hatinya..cuba untuk melayannya seperti mana sebagai seorang isteri..Tanggungjawab sebagai seorang isteri aisy tidak pernah  mengabaikan..lain pula dengan dia selalu abaikan aisy..sakitkan hati aisy..Tapi aisy masih lagi mampu melayannya..

" aisy letak coffee ni dekat atas meja tau..nanti byby jangan lupa minum." kata aisy dengan suara dibuat buat seolah tidak terasa dengan sikap luth

Belum sempat aisy keluar daripada bilik itu,tiba tiba terasa ada sepasang tangan memeluknya daripada belakang..Aisy dapat rasakan yang bahunya basah gara gara air mata luth..

" maaf..kan..ha..byby..hiks..hiks...habyby..sa..lahh.."

"shuh..sokay takpe aisy faham..." jawab aisy sambil memusingkan badannya dan memegang wajah suaminya dengan dua belah tangannya.

ia menyapu sisa air mata itu sambil mengucup kedua belah pipi suaminya

" dah tak mau nangis lagi" pujuknya sambil menarik suaminya dalam pelukkan.

"habyby...rasa bersalah sangat dengan sayang..Habyby terpaksa..habyby harap sangat sayang tak bencikan byby.." katanya lagi sambil menyembamkan wajah di ceruk leher isterinya..

" tak..sayang tak bencikan byby pun...sayang tahu byby stress dengan syarikat byby kan."

" ermm...adakah ini balasan dari tuhan? byby tak pernah solat..byby lebih pentingkan kerja..byby lebih kejar dunia daripada akhirat...byby selalu mengabaikan tuhan..walaupun sayang pernah ajak byby solat tapi byby rasa byby ni tak layak untuk bersujud kepada-Nya.."

" dah jom ikut sayang"

aisy mengheret suaminya di katil,lalu melabuhkan punggung di birai katil..

" meh sini duduk depan sayang,sini sayang jelaskan dekat byby"

Luth hanya mengikut arahan isterinya,bagai lembu dicucuk hidung?

" apa pun yang terjadi byby kena redha,kadang kala DIA memberikan kita musibah itu kerana DIA merindui rintihan dari hambanya..dan mungkin juga tuhan nak bagi lebih baik lagi dari sebelum ini..jadi sayang nak byby bersangka baik terhadap-Nya.. seteruk teruk atau sejahat jahat manusia itu jika dia bertaubat allah akan mengampuni segala dosa dosanya.." terang aisy sambil mengenggam tangan kasar suaminya.

" jadi byby boleh solat? tuhan tak marah ke bila byby cari DIA tika susah...byby malu sayang !! " balasnya sambil menyembamkan mukanya di ceruk leher isterinya.

"  tuhan tak pernah marah bila hambanya ingin kembali bersujud kepada-Nya malah dia lebih bersyukur melihat hambanya yang telah ingin berubah ke arah kebaikan..Sesetengah manusia memang akan mencari DIA bila dalam kesusahan dan melupakan dia ketika senang.Jadi dengan cara itu DIA mendatangkan musibah atau ujian untuk kita merintih kepadanya..Jadi dengan cara macam mana lagi dia nak menguji hambanya? kalau uji dengan kesenangan mungkin manusia akan lalai dan lupa kepadanya jadi dia mendatangkan musibah untuk memberi kesedaran kepada kita"

" terima kasih sayang,sebab selalu ada dengan byby,sanggup bertahan dengan byby...byby takut sangat sayang tinggalkan byby bila tahu syarikat byby hampir muflis..sebab tu byby layan sayang macam tu..byby tak sanggup bila sayang tinggalkam byby gara gara byby jatuh miskin melainkan sayang tinggalkan byby sebab...sayang bencikan byby..."

" ishh apa byby cakap ni..walaupun byby jatuh miskin sayang tak akan tinggalkan byby...dan sayang tak pernah bencikan byby..Sayang..sayang sangat dekat byby"

" iloveyou more sayang,terima kasih sebab jadi bidadari byby,terima kasih untuk segalanya..malam ni sayang tidur dengan byby tau..byby rindu sayang.."  balas luth sambil mengigit leher isterinya dan. meninggalkan kesan merah disitu.

" aww..byby..." marah aisy sambil menepuk bahu suaminya

" malam ni aisy jadi milik byby, boleh?" luth merenung mata cantik isterinya

Aisy tidak menjawab dengan malu malu dia menganggukkan kepala,kini sudah tiba masanya dia menjalankan tanggungjawab nya yang satu itu.

Sorry gais lama tak update,jangn lupa vote dan komen🫶🏻

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now