CHAPTER SPECIAL🌹(62)

895 24 1
                                    



" hannah..dah nak pergi kerja ke?" sapa Aisy yang sedang menuruni tangga dari arah biliknya.Lihat saja wajah cantik itu hannah mula tersenyum manis.Dia sudah menganggap aisy sebagai kakaknya.

" haah,sebelum pukul tujuh hannah dah kena ada dekat cafe akak" jawabnya ramah.Beg sandangnya di peluk erat.

" kalau macam tu marilah sarapan dulu" ajak aisy

" eh takpe kak..hannah dah biasa tak makan pagi..lagipun dekat cafe nanti hannah boleh makan"

" kalau macam tu takpelah,elok elok tau..tapi hannah pergi dengan siapa?" soal aisy hairan.Takknlah budak tu nak jalan kaki pulak kan?

" siapa lagi kalau bukan dengan abang fareel" sapuk fareel dengan muka berlagaknya.Hannah hanya membuat muka meluat.Aisy ketawa kecil melihat adegan itu.

" kau ikut aku" celah rayden dengan nada keras.Pergelangan tangan hannah di tarik kasar.Aisy dan fareel saling berpandangan.

" eh awak ni kenapa ha? saya nak pergi dengan fareel lah! semalam awak juga yang cakap fareel akan jadi driver saya" bentak hannah sambil menepis tangan kekar itu.

" itu semalam.Harini aku yang akan hantar kau pergi kerja atau lebih tepat aku yang akan jadi driver kau" rayden memeluk tubuh.Wajah hannah dipandang dingin.

" kenapa pulak macam tu ?! " soal hannah tak puas hati.

" sebab boleh dik !" hannah mengeluh kasar.Ada juga kena hempuk dengan dia satgi

" tak yang aku pelik sekarang ni..kau nak pergi kerja atau.." pakaian hannah di tilik dengan pandangan jelik.

Hannah hanya mengerutkan dahinya,teruk sangat ke pakaiannya? okey je dia tengok. Tshirt putih lengan pendek dan di tambah pula dengan kemeja lengan panjang corak kotak kotak dan seluar jeansnya.Topi dikepalanya di betulkan.Mungkin cara pakaian hannah tidak sesuai di mata rayden.Macam lelaki ! cuma hannah tak free hair je.

" apa ? pelik sangat ke saya pakai macam ni?" soalnya naif.Rayden seolah berfikir.

" pelik ke tak kau still hodoh" kutuk rayden sambil meninggalkan hannah di belakang yang sudah tercengang dengan kutukkan lelaki itu.

Dasar poyo !

(DI MEJA MAKAN)

"morning sayang" pipi aisy dicium sekilas.Serta merta pergerakkan aisy terhenti sekejap.Elok elok tengah cedok nasi ada yang makan senduk ni karang !

" morning bibiy" aisy senyum senget.

" morning little boy and my twins" dahi anak anaknya di cium.Si kembar hanya ketawa saat luth melabuhkan ciuman di pipi tembam mereka.

" oning daddy" balas lutfan dengan mulut penuhnya.

Aisy hanya mengelengkan kepala.

" mana rayden? budak tu pula tak sarapan ke?" soal luth.Wajah muram fareel di tenung hairan.Dah kenapa mamat ni?

" rayden dan hannah dah berangkat pergi" celah aidan.Dia mengambil tempat disisi fareel yang sedang termenung.Makanan di hadapannya tak disentuh langsung. haish !

" awalnya" balas luth.Huluran aisy di sambut dengan senyuman manisnya.

" eh jack, marilah makan sekali" ajak aisy apabila sedar dengan kehadiran lelaki itu.

" boleh juga" balasnya dengan senyuman lebar.Orang dah pelawa makan jelah !








" ini ke tempat kerja kau?"

" yela mana lagi" jawab hannah dengan tidak acuhnya.

Rayden hanya merenung tajam wajah cantik itu.Ada yang kena terkam satgi.Hannah cuba untuk membuka pintu tapi pintu itu masih belum di unlock oleh rayden.Dahinya berkerut,hannah memandang ke arah rayden dan gulp ! gerun melihat mata tajam itu.

" kee..kenapa pandang..saya macam tu..? " rayden hanya diam.Hannah sudah gelisah,sudah lah masa ada lagi dalam 10minit mamat ni pulak buat drama.

" boleh tak..tolong bukakan pintu ni..sa..saya dah lewat." katanya dengan tersekat sekat.Rayden hanya membisu badannya didekatkan ke arah hannah hingga hidungnya hampir berlaga dengan hidung hannah.

Hannah sudah terketar ketar tiada ruang untuk dia larikan diri belakang badannya sudah tersekat di pintu.Mata dipejam rapat.

" kau.jangan.sesekali.cuba.untuk.larikan.diri." pesan rayden dengan sepatah patah perkataan.

" kalau kau cuba lari jugak..aku rasa kau tahu apa yang aku akan buat" sambungnya dengan senyuman sinis.Serta merta peristiwa di mana dia dikurung di dalam satu bilik yang gelap bersama mayat itu hari mula terbayang di matanya.Hannah menganggukkan kepalanya berulang kali tanda faham maksud rayden.Butang unlock pintu kereta di tekan.Dengan tergesa gesa hannah keluar dari situ dan terus memboloskan dirinya di dalam cafe.


" wah mewahnya kereta..jantan mana pulak tu?" selar mariam.Siti di sebelahnya hanya senyum sinis.Mereka berdua adalah musuh hannah.Dari mula mula hannah bekerja lagi mereka berdua sudah tidak suka dengan hannah.Tambah pula boss mereka baik dengan hannah makin membara lah mereka berdua.Sudah beribu kali cacian dan hinaan yang keluar daripada mulut mariam dan siti tapi hannah tetap bertahan bekerja disitu gara gara ingin menampung hidupnya.

" biasalah mariam..mana tak tumpah kuahnya kalau tak ke nasi.. mak dengan anak sama saje..Murah ! " hannah memejam matanya tatkala mendengar hinaan dari mulut siti.Ada jugak yang kene ganyang dengan jalan tar satgi nih !

" heh apa yang bising bising ni? hannah..kamu baru sampai ke? pergilah tukar pakaian dulu..waktu bekerja dah nak mula ni" celah bossnyaa encik alif.Hannah hanya tersenyum segaris dan menuju ke arah bilik persalinan khas untuk wanita saja.

Selesai saja menukar baju dia hanya merenung wajahnya di dalam cermin yang elok saja tergantung di muka pintu lockernya.Mampukah dia hadap untuk terus bekerja lagi? relax hannah..masih ada baki beberapa bulan lagi sebelum menjelang puasa..dan habis saja raya kau akan berhenti dari terus bekerja disini.Dia menarik nafas dan hembus ! cuba menyalurkan semangat untuk dirinya sendiri.










" luwis..boleh tak masuk bilik aku sekejap" arah luth dengan mengunakan interkom di atas mejanya.

" TOK TOK !! "

" masuk ! " arah luth.

" ada apa?" soal luwis dengan muka seriusnya.

" duduklah dulu..tak payahlah serius macam tu kau ni kang " jeling luth.Luwis hanya tersengih.Baru je nak berlakon ala ala macam drama TV.

" aku pelik sebenarnya ni..dua tiga hari lepas aku rasa macam ada orang intip aku..dan tadi masa aku nak berangkat pergi kerja aku ada nampak bayang bayang orang dekat luar pagar" cerita luth dengan seriusnya.Dia yakin dengan apa yang dia nampak tadi.Sebagai langkah berjaga jaga dia mula menambah jumlah pengawal untuk menjaga kawasan mansionnya.Luwis mengerutkan dahinya.Sekarang ni pejabat tau bukannya markas.Isu luar di bawa bincang ke dalam pejabat? luth luth.

" kenapa kau tak story dekat rayden pasal ni"

" sebab aku tak sure lagi soal ni..tapi yang aku pelik siapa musuh kita ni? berapa banyak lagi musuh yang kita ada erk? aku dah penat ni..Bila nak habis agak agaknya cerita ni erk..author?

author belike:🤧

" luth..manusia ni cepat berubah luth..contoh walau kau baik sekali mana pun dengan orang tu kalau dah muncul sifat dengki atau dendam dalam dirinya bila bila masa saja dia akan jadi musuh kau.Mungkin kau tak anggap dia musuh tapi dia yang akan anggap kau sebagai musuhnya.Jadi kita tetap kena berhati hati walau kemana kita pergi.Kita dah lama hidup dalam dunia mafia ni luth..jadi setiap masa kau kena bersedia tak boleh terlepas pandang walau sekali pun" Bicara luwis dengan panjang lebarnya.Luth hanya setia mendengar sambil kepalanya terangguk angguk macam burung belatuk.



Okeh done! nanti sis update lagi okeh! sekarang sis dah tkde idea..bagi sis fikir dulu jalan cerita yang seterusnya☺️Maaf jka ada sbrng kesalahn atau ayat yg sedikit merapu.Jangan lupa VOTE dan KOMEN.👋🏻

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now