CHAPTER SPECIAl RAYA🌹(69)

788 19 0
                                    

Nek timah tersenyum melihat suasana di pagi hari rumahnya.Di dapur ada aisy,vina dan hannah sedang sibuk memasak.Ingin menolong awal awal lagi sudah di tegah oleh 3orang cucu perempuannya.

Di ruang tamu pula riuh dengan suara cicit cicitnya yang sedang seronok bermain dengan permainan yang di bawanya semalam.

Diluar rumah pula bising dengan suara jack dan aidan yang sedang teriak akibat di kejar oleh ayam nek timah.

Itulah kacau lagi anak ayam tu kang dah kena kejar.

Fareel pula hanya tengok saja drama jack dan aidan tiada niat pula dia untuk menolong.

Luth,rayden dan luwis?

Katanya ingin keluar cari barang.Barang apa pun tak tahulah yang pastinya barang basah untuk mereka masak pada petang nanti.Mereka sudah berpakat untuk berkelah di air terjun pada petang nanti.Jadi awal awal lagi aisy dah arah untuk pihak lelaki pergi ke kedai mencari barang barang yang perlu.

" nek,marilah makan.Kitaorang dah siap masak" ujar hannah sambil berdiri di muka pintu dapur.Nek timah yang sedang termenung itu tersentak.Senyuman nipis di ukir.

Ruang tamu dan dapur tidak lah jauh mana biasalah rumah kampung kan.

" baiklah,kamu tolong panggil diaorang dekat luar tu sekali.Entah apelah yang diaorang buat kat luar sana tu " kata nek timah sambil menunjukkan ke arah luar rumah.

" okeh nek " hannah meninggalkan ruang dapur dan bergegas ke luar halaman rumah.

" jom cicit cicit nek nyang.Kita ke dapur ye.." ajak nek timah pada cicit cicitnya.Tangan fiyya dan leona dipinpim.Manakala si luthfan pula memimpin tangan adik lelakinya si luthfie.

__________________________________

" Wah cantiknya ! " ucap jack dengan nada terujanya.Permandangan di air terjun itu sungguh lawa.

Sudahlah lawa air pula jernih hingga nampak batu batu di dalam air.

Sangat cantik!

patutlah ramai yang datang berkelah disini.Nyaman dan tenang.

"bukan macam tulah uncle jack..Macam ni..Masya allah cantiknya ! " kata luthfan dengan muka berlagaknya.

Nek timah mengepam bibir menahan ketawa.

Ada saja celoteh si kecil itu untuk kenakan jack

haish.

Jack hanya membuat muka.Walau agak simple teguran itu tapi terasa nya begitu dalam juga.

Tikar mengkuang dihampar.Kesemua barang barang bekalan makanan yang dibawa tadi juga sudah di letakkan di atas tikar.

" bibiy nak makan dulu atau mandi dulu? " soal aisy sambil memandang ke arah sang suami yang sedang duduk di atas batu sambil merendamkan kaki ke dalam air.

" nanti bibiy makan.Bibiy nak tengok anak anak mandi dulu" balas luth sambil memanggil luthfan untuk menghampirinya.

Si kembar pula sudah menangis ingin mengikut si abang bermain air.Si leona pula teruja apabila dapat bermain bola di dalam air bersama mama dan papanya.

" okey kalau macam tu.Kita mandi dulu nanti sudah mandi baru makan.Nenek nak mandi tak? " Nek timah hanya geleng kepala.Tak larat dia nak mandi manda cukup sekadar tengok je dah cukup.

" okey nek.Aisy bawa si kembar ni mandi dulu tau" nek timah hanya senyum dan angguk kepala saja.

Kesian juga dia lihat cicitnya meraung dari tadi ingin bermain air.

" Wohuyy !! "

DUSH !

" Argh uncle edan !! " jerit luthfan dengan muka garangnya.Tangan di kepal tanda geram.Baru sahaja dia nak belajar berenang disebabkan percikkan air itu membuatkannya hilang fokus.

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now