Alıntı

2.9K 160 28
                                    

Yüreğinin ortasını ikiye bölen bu aciz duygu adımlarını ağırlaştırsa da bu sefer dediğini yapacaktı Dila.  Boyun eğmek onun tarihinde yoktu, olmayacaktı. Bugüne dek bu konakta kaldıysa da sevdasının sürekli filizlenen ahengiydi onu yeşerten...

Ancak ahengi de bozan, o filizi de ezen kocasına bu defa müsamaha göstermeye niyeti yoktu.

Ardından seslenen kocasına son bir bakış attı yüreğindeki ağrıyla.

"Dila !"

Sıraç nefes nefese ardından koşarken son bir saatte olayların bu yöne doğru nasıl geldiğini anlamakta güçlük çekiyordu. Kız kardeşiyle en son tartışmaya tutulmuş ve karısının ardından gelmişti.

" Dila!"

Gözünden damla düşmedi ancak yüreğinde sağanak bir etki vardı Dila'nın. Hor görülmeyi de geçmişti ancak başka kadın sıfatını aile icinde duymak gururunu perişan etmişti genç kadının. Ahd etmişti, gidecekti sevdiği adamdan, uğruna her gece ağladığı sevdiğinden, yârinden, gönül eşinden...

"Dila!"

Nefes nefese karısının yanında durduğunda donuk gözler hiç olmadığı kadar canını yaktı Sıraç'ın. Bağırıp çağırmalıydı Dila! Böyle susup donuk gözlerle bakmamalıydı!

" Hiç bir yere gitmeyeceksin! " Karısı ile arasında bulunan iki adımı da kapattı elini onun yüzüne götürürken. Kalbi hiç olmadığı kadar hızlı atıyordu Sıraç'ın. Neydi bu bilmiyordu.  Ancak canını fazlasıyla yaktığı kesindi.

"Bundan sonra Sıraç Şahsuvaroğlu." Kocasının yüzüne dokunan eli ile bir adım geri attı ve yüzünü geriye çekti iğrenircesine. Bu yapılanları, bu sözleri hiç bir zaman hak etmemişti Dila.

" Hayatında Dila diye biri yok, azad ettim seni bu işkenceden."

Gelen araba sesiyle başını o yana çevirdi Dila. Gelmişti babası, burada kalmanın hiç bir nedeni yoktu artık. Sıraç'a çevirdi bakışlarını bu sefer. Son kez doya doya bakmak istese de kendine mani oldu ve ardında bıraktı onu, babasına ilerleyerek. Gittiği yol sevdası için bir çıkmazdı. Ve Dila çıkmaz sokaklarda kaybolacağının da farkındaydı.

Sevdası uğruna kendinden geçti Dila...
Sevdası uğruna kalbini katletti Dila...
Sevdası uğruna çıkmazı seçti Dila...

" Benden gidersen dönüşün olmaz Dila Şahsuvaroğlu!"

Kocasının sesini belki de son duyuşuydu. Dudağı ağlamak için bükülürken yumruklarını sıktı farkında olmadan...

Kalbinden geçen son bir cümle oldu genç kadının...

Söyle bana küçük adam
Herkes gider mi?

AŞKIN GÖLGESİNDE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin