Bab ni panjang sedikit 😜
6 bulan kemudian
"Beb tambah sikit la contour tu. Tak nampak mancung weh!"
"Jap lah. Aku tengah lining bibir dia la gila!"
"Anggun. Muka kau dah macam Shin Chan dah hahaha"
Riuh rendah bilik itu dengan celoteh kawan-kawan Anggun yang saling merias wajah Anggun. Pengantin baru itu.
"Kau orang jangan main-main ek. Kang muka aku macam badut ha. Laki aku lari kang! Aku amik laki korang! Nak ? Hahaha" Tambah Anggun bergurau.
Mereka ketawa riang. Hari itu bahagia sekali buatnya. Sudah tiba hari yang dinanti-nantikannya selama ini.
"Anggun!!" Laung Ayyash,abang pertamanya dari luar. Ayyash berdiri di pintu bilik melihat adilnya.
"Ya?" Anggun sibuk memasang anting-anting bulat ke telinganya.
"Andika dah keluar dari hospital. Kanser dia.. alhamdulillah makin kurang. Makin hilang. Doktor cakap if kita kemo lagi sekali. Boleh hilang tu. So dia datang wedding adik. Adik kan yang nak Andika datang wedding adik." Ayyash mencelah.
"Tapi.."
Anggun terhenti. Anting-anting bulat lagi sebelah diletakkan ke telinga. Gadis yang lengkap berpakaian pengantin itu mendekati abangnya Ayyash.
"Tapi?"
"Andika lumpuh sementara. Katanya stroke.. Taktau punca kenapa. Tapi sebelah badan je lah. Nak cakap pun tak jelas ayat dia." Kata Ayyash sugul.
Air mata Anggun mengalir. Lututnya lemah mendengar hakikat itu. Andika lumpuh sementara. Di hari bahagia ini..dia patut menangis bersama keluarganya. Tetapi ini hari pernikahannya. Dia tidak boleh sedih.
Arjuna yang dalam perjalanan ke bilik Anggun terdengar perbualan Ayyash dan Anggun.
Andika? Datang hari pernikahan mereka?
Dasar tak tahu malu!
Arjuna mengepalkan penumbuk geram. Dia tidak suka kehadiran Andika ke majlis itu.
"Sayang? You ready? Kereta dah sampai" Sampuk Arjuna yang muncul berdiri di sisi Ayyash.
Anggun mengelap air mata dengan tangan. Dia kembali senyum manis kearah Arjuna lalu mengangguk.
"Shall we?" Arjuna menghulurkan tangan kearah Anggun. Gadis itu mencapai.
Mereka berdua turun lalu menuju ke kereta sedan di perkarangan rumah untuk menuju ke dewan hotel bagi majlis sanding mereka.
°°°°
Pintu dewan dibuka. Pancaran kamera mula bertalu-talu menangkap foto pasangan raja sehari yang mengorak langkah ke pelamin indah mereka.
Pasangan itu menarik perhatian semua mata disitu. Anggun berbusana songket berwarna biru bersulamkan emas. Manakala Arjuna pula berpakaian sut tuxedo berwarna biru. Mereka menuju kearah pelamin yang mewah dengan ribuan bunga-bunga sabun berwarna emas dan lampu kecil.
Mereka diiringi paluan kompang dan selawat-selawat indah.
Andika yang lumpuh berkerusi roda hanya memandang sayu kearah pasangan itu.
Arjuna yang telah duduk di pelamin terpandang kearah Andika.
"Geng...tu bukan ke Arjuna..kau kenal kan?" Spontan Haziq, kawan sekuncu Andika sejak zaman sekolah menegur.
Andika cuma terlentok lesu. Dia tidak dapat menggerakkan badannya. Cuma terduduk kaku.
Arjuna tersenyum senget melihat Andika duduk semeja bersama kuncu zaman sekolah yang menyakitinya suatu zaman dahulu.
YOU ARE READING
Love Me Again [Completed] ✅
Romance[KARYA PERTAMA] DEWASA Viewer Discretion 🔞 Explicit Content 🌚 Hidup Anggun Sufiya berubah 360° apabila terjatuh ke dalam lembah penipuan sehingga mengahwini seorang lelaki yang merupakan mangsa buli abangnya di sekolah dahulu, Arjuna. "Retak diba...