Epilog

12K 136 9
                                    


5 tahun kemudian

"Gosh why you guys keep kissing? It's living room! Aisy is here too. Disgusting." Adrian menekapkan matanya apabila melihat mama dan papanya saling bermesra. Aisy pula sibuk menjadi batu penghalang untuk mereka berciuman.

Walaupun Adrian sudah remaja, namun pipinya kebas juga melihat mereka asyik bercumbuan seperti tiada hari esok.

"Should we stop?" Anggun bertanya.

"I don't know." Arjuna tergelak kemudian menghadiahkan ciuman ke mata hidung dan bibir isterinya.

Anggun sengaja memasang wajah jelik apabila suaminya cuba mengucupnya lagi. Mereka berdua tergelak.

"Boys or girl?" Arjuna memegang perut Anggun yang membuncit.

"This time...girl." perut buncit itu dibelai. Arjuna sudah teruja. Telinga dilekapkan ke perut isterinya.

"Saya tak pernah tengok Adrian and Aisy sejak kecil. Tak pernah dukung diorang masa baby." Arjuna mula terkilan lalu kembali meletakkan kepala ke bahu isterinya.

"Well..this time ada peluang lah nak jaga budak kecik." Anggun memujuk.

"I don't want girl. I want boys. Mama you promise me to give me young brother..not young sister." Aisy memprotes tidak suka.

"Aww Don't say like that. Why you want young brother? Sister is cute too." Soal Anggun mencuit dagu Aisy.

"Because they wont play car with me. Papa I dont want play Barbie." Aisy mengelap air mata di hujung ekor mata.

"It's okay. I will buy you tons of toy if you promise me to love your sis." Arjuna mendakap Aisy.

Arjuna kembali baring di sebelah Anggun bersama Aisy didada.

"Saya takut la..what if in future anak kita kena buli atau jadi pembuli like Andika." Anggun mula merisaukan masa hadapan.

Tangannya memegang parut di lengan Arjuna.

"I can't stand tengok anak saya kena sama macam awak atau buat macam ni kat orang lain." Anggun mula sebak. Dia tidak mahu anaknya menyakiti atau disakiti sesiapa.

Arjuna hanya memandang kosong kearah siling.

"Then I will educate them myself. Setiap kesakitan yang diorang buat.. diorang akan terima sakit yang sama. Jadi anak kita takkan buli orang lain lagi. And if they got bullied. Saya akan lindung diorang at all cost. Jadi tak ada siapa akan sakitkan anak kita." Arjuna berjanji. Tipulah jika dia turut tak risau.

Air liur ditelan.

"Sebenarnya saya dah maafkan Andika. Saya dah lupakan semua sakit yang lepas. Awak jangan lah risau lagi." Arjuna berterus terang. Anggun turut terkejut namun dia bersyukur kerana tiada lagi dendam antara mereka.

Anggun mula bersuara.

"Sebenarnya saya ada dengar gosip dari orang lain. Lepas awak pindah sekolah. Andika masih tak serik buli orang. Mungkin awak dah maafkan dia tapi orang lain?" Anggun sekali lagi menambah.

"Dia buli siapa? Hmm awak nak kita jumpa lelaki tu and kita minta maaf bagi pihak Andika? Boleh juga tu." Soal Arjuna lansung tidak tahu menahu nasib Andika selepas dia berpindah sekolah dan terlantar sakit.

"Sebelum awak Andika ada buli orang lajn.Tapi orang tu dah bunuh diri. Kemudian dia buli awak. Lepas awak keluar. Andika ada buli orang lain juga. Dengar kata lelaki tu ternama juga sekarang. Khai? Khairi ya nama lelaki tu?" Cerita Anggun. Perutnya dibelai lagi.

Arjuna menjungkit kening. Rasanya dia juga kenal usahawan berjaya di rantau Malaysia dan mendominasi perniagaan di Singapura. Tak sangka pula lelaki itu pernah dibuli Andika. Kerap juga lelaki itu muncul di kaca televisyen.

"Khairi tu budak baru jugak ke dulu?" Soal Arjuna ingin tahu.

"Saya dengar dia cuba nak kacau girlfriend Andika. Tak tahu la betul ke tak? Tapi mama pernah cerita. Teruk juga lelaki tu kena." Anggun hanya menyampaikan info yang dia tahu.

Arjuna cuba memikirkan tentang Andika di masa lalu. Ya dia tahu Andika pernah bercinta dengan seorang pelajar perempuan yang jelita. Amina namanya. Perempuan itu juga terkenal dikalangan pelajar perempuan.

Anggun masih menyambung cerita. Arjuna berminat pula mendengar tentang mangsa buli Andika selepas dirinya.

"Awak tahu tak..siapa isteri Khairi tu sekarang?" Anggun menanti respons.

Arjuna menggeleng namun berminat ingin tahu.

"Isteri Khairi sekarang ialah girlfriend abang saya. Si Amina tu lah!" Anggun menyambung.

"Whatta hell."Arjuna membuntangkan mata. Sudah macam drama TV tiga. Penuh sensasi dan banyak gosip.

"Gosh. Our fate is really crazy." Arjuna turut terkejut dengan jaringan yang menghubungkan mereka. Entah mengapa dunia terasa amat kecil.

"Yes. Just like us. Saya dan awak. Kita tak kenal pun sebelum ni. Tapi kita ada jaringan yang ikatkan kita way before we met on plane!" Anggun mencelah.

Mereka berdua tergelak.

"But I never regret loving you and meeting you." Arjuna membalas. Jarinya bermain di bibir isterinya.

Anggun cuba menggigit jari yang mengelus bibirnya lembut namun pantas Arjuna menarik.

"Aipp cannot. Aisy ada kat sini. Plus awak pregnant. Kalau tak dah lama saya.." sengaja ayat tidak dihabiskan.

"Dah lama awak apa?" Anggun menduga.

"Dah lama saya... rawr." Balas Arjuna. Pinggang isterinya digeletek. Anggun tergelak kecil.

"Awak rawr..saya wuf wuf..eh eh silap-silap. Saya.. meoww." Anggun membalas semula dengan menarik-narik tangan Arjuna yang menggeleteknya untuk digigit.

"Eeee comel la budak ni." Arjuna menyambung mengucup isterinya. Kucupan dihadiahkan di semua tempat.

Author note :

Siapa pulak Khairi dengan Amina tu? Haa kisah diorang ada kat novel baru seyya. Muahahaha.

Anyways thanks for 100k views. Never expect my first novel dapat viewer banyak ni hehehe. It's my first time writing story so ampun kalau ada cacat dan cela. Kisah Anggun and Arjuna also tamat disini saja. Moga bahagia ke anak cucu. 🤌💩🌚

Love Me Again [Completed] ✅Where stories live. Discover now