Sekolah Lama

8 1 0
                                    

Di sebuah kampung terpencil , berdiri sebuah bangunan sekolah lama yang kosong yang ditinggalkan selama bertahun-tahun. Suasana yang suram terasa begitu kuat apabila di malam hari. Terdapat cerita-cerita seram tentang roh-roh pendendam yang menghantuinya. Tidak ada sesiapa pun yang berani masuk kerana sebanyak 6 orang telah hilang di dalam sekolah usang tersebut.

Pada suatu malam, sekumpulan 4 remaja pemberani memutuskan untuk mempertaruhkan nyawa mereka dengan memasuki sekolah tersebut. Mereka merupakan team paranormal yang terkenal. Tanpa membuang masa, mereka berjalan memasuki sekolah dan menuju ke koridor gelap dengan berhati hati . Hembusan udara dingin menyapa lembut kulit mereka menambah rasa takut dan seram di kalangan mereka. Tiba-tiba, pintu kelas di hadapan mereka terbuka dengan sendiri. Mereka teruja kerana fenomena ini dapat dirakam oleh mereka manakala  beberapa orang dari mereka mula timbul rasa takut.

Sedetik daripada itu, bunyi menggema dan raungan  mula merayap dari dalam ruangan kelas usang tersebut. Hal yang mengerikan pun bermula, satu persatu daripada remaja tersebut mula menghilang bak angin tiada jejak. Sepertinya sekolah lama itu menyimpan rahsia yang tidak boleh diketahui oleh manusia. Mereka yang menceroboh akan hilang buat selama-lamanya.

AbyadWhere stories live. Discover now