Terdapat kawasan perkhemahan yang terletak di tebing sungai yang terkenal jauh di dalam hutan. Setiap malam, pengembara dari seluruh dunia datang untuk meluangkan masa untuk merasai keindahan alam semesta. Walau bagaimanapun, terdapat satu kisah menyeramkan yang mengelilingi kawasan itu. Cerita ini menceritakan tentang "Satu Jam", fenomena ghaib yang menimpa mereka yang berani berkhemah di sana selama sejam malam.
Sepasang suami isteri, Aziz dan Siti, datang ke tapak perkhemahan pada pertengahan musim panas. Mereka tahu tentang kisah ngeri itu, tetapi Aziz merasakan itu semua hanyalah mitos. "Mari kita tinggal selama sejam di sungai itu. Saya pasti semua cerita itu hanyalah cerita seram untuk menakutkan kita," kata Aziz yakin.
Di tengah malam yang hening, mereka tiba di pinggir sungai. Awan gelap menutupi langit dan menghalang cahaya bulan dan bintang. Aziz memasang khemah manakala Siti menyalakan unggun api untuk memanaskan dirinya. Namun begitu, suasana sunyi mula menghantui mereka berdua.
Selepas menunggu beberapa lama, Aziz mengajak Siti untuk terjun dan melangkah ke sungai selama sejam. Dengan teragak-agak, Siti bersetuju. Mereka berjalan ke dalam sungai yang sejuk dan diselubungi kegelapan. Aliran air yang lembut menjadi bunyi yang menakutkan apabila malam semakin dalam.
Hanya beberapa minit berlalu , tiba-tiba suasana berubah dengan pantas. Suhu turun secara mendadak dan angin semakin kuat. Bunyi pelik mula kedengaran di sekeliling mereka. Aziz dan Siti berpandangan, ketakutan mula terlakar di wajah mereka. Mereka terperangkap dalam sfera masa yang gelap, terperangkap dalam "Satu Jam".
Malam semakin gelap apabila kedatangan entiti jahat yang menghantui sungai. Cahaya pucat terpancar dari air yang mengalir, menimbulkan bayang-bayang yang gelap dan mengancam. Aziz dan Siti berasa seperti dikelilingi oleh roh-roh yang dahagakan darah, memburu mereka dalam kegelapan.
"Keluar dari sini segera!" jerit Aziz dalam kebingungan. Mereka berpusing dan berlari ke arah tebing sungai tanpa menoleh ke belakang. Langkah kaki mereka menggoncang tanah, menghancurkan ketenangan malam. Di belakang mereka, bunyi air yang mendesis dan deras mengintai dengan deraman yang ganas.
Akhirnya Aziz dan Siti keluar dari sungai sambil tercungap-cungap. Mereka terlantun dan jatuh ke tanah, tanpa membuang masa, mereka terus berlari ke arah kereta meninggalkan semua peralatan perkhemahan mereka . Mereka berasa lega selepas menjalani "Satu Jam" yang penuh dengan misteri dan seram. Namun, parut emosi masih terpahat di fikiran mereka.
Sejak malam itu, Aziz dan Siti menjadi saksi sebenar sumpahan "Satu Jam" di sungai yang indah itu. Tapak perkhemahan itu kekal sebagai tempat yang misteri dan seram, mengingatkan mereka tentang pengalaman traumatik dan menakutkan. Tiada siapa yang berani berkhemah di rumah sungai yang sunyi itu pada bulan purnama, takut akan "Satu Jam" yang membawa jiwa mereka ke dunia yang jauh dari kehidupan manusia.
YOU ARE READING
Abyad
HorrorKisah siri seram ringkas : Abyad Dengan kehadirannya yang menyeramkan berserta kulit yang putih pucat, menghantui ku dalam malam bertema kengerian. Matanya hitam seperti malam tak berpenghujung , memancarkan aura misteri yang aneh dan asing. Suaran...