Veckan som kom var nog den svåraste hitintills i mitt nya liv som stum. Tre begravningar där jag inte blev speciellt varmt välkomnad, ett möte med rektorn, ett polis möte om vem som hade misshandlat mig, ett advokat möte där jag förhandlade mig fram till att advokaten hade rätt till att stå ensam i rätten, två doktorsundersökningar och ytterligare ett möte om varför jag tackat nej till operationen. Jag vågade inte säga att Harry var anledningen till att jag ändrat mig, det var något jag hellre behöll för mig själv. Under hela veckan hade bara jag och Harry träffats ett par fåtal gånger då antingen jag hade fullt upp eller så repade Harry inför deras konsert.
I veckan hade mamma och Rick satt sig ner och försökt få mig att åka iväg på en weekend med resten utav familjen, men jag hade vägrat. Mamma ansåg att jag behövde komma från London ett tag men jag tyckte tvärt om. Jag har alltid fått lära mig att inte undvika problemen och efter mycket om och men gick de med på att bara de tre skulle åka till Frankrike. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med min lediga helg eftersom den enda kompisen jag hade var Harry och han fyllde år, vilket betydde att han skulle ha fullt upp. På torsdags eftermiddagen då resten hade åkt på sin weekend hade jag tagit mig ner till en affär i centrum för att hitta något litet att ge Harry när jag väl skulle få se honom nästa gång. Det gick rätt enkelt att förklara vad jag var ute efter och expediten som var rätt snygg för övrigt hittade en present som sade: "Jag har inte känt dig så länge men jag uppskattar dig mycket och vill ge dig något ändå".
På fredagskvällen gick jag ut i köket och poppade popcorn och fyllde ett stort glas vatten som jag ställde på soffbordet i vardagsrummet medan jag tog fram min favorit film, The Holiday. Min blick gick upp på klockan som visade att den redan var elva på kvällen. Jag satte i skivan i dvdspelaren och lindade in mig i en filt för att njuta utav min fria helg från slavdrivaren, mamma och hennes två spioner som ständigt haft ett vakande öga på mig enda sedan jag kom hem från sjukhuset. Jag dämpade ljuset i rummet och satte igång filmen. Precis när jag sjunkit ner i soffan och var helt inne i filmen med popcorn skålen i knäet hoppade jag till utav ringklockan som hördes genom huset. Min hand trevade efter fjärrkontrollen för att pausa filmen och tog mig upp från min varma plats i soffan men jag höll fortfarande filten tätt runt mig. Det var inte läge för grannarna att vara vänliga att hälsa på då jag kollade ner på mina bara fötter, svarta tights och en alldeles för stor tjocktröja med Musse Pigg på. Ringklockan hördes åter igen då jag drog mig ut i hallen medan jag drog lösa slingor bakom örat. Tveksamt låste jag upp dörren och öppnade för främlingen utanför. När jag såg vem det var blev jag förvirrad.
"Harry?"
"Hi." han lät andfådd och han såg att jag var förvånad över att se honom här. "So, I've got an amazing party at The Box and..." han andades ut tungt och skakade huvudet för att rätta till hans hår. Jag kollade bakom honom och hans bil stod inte utanför, han måste ha sprungit i en halvtimme för att ta sig hit. "... and when I blew out the candles it kind of hit me that... I've wanted to do something for almost two weeks now." han såg nervös ut där han stod uppklädd i svart kappa och en ytterst underlig skjorta. Jag kollade in i hans intensiva gröna ögon som normalt sätt fick mig att dra undan min blick men denna gången var det omöjligt att inte kolla in i dom. De hade ett litet mörker i sig som jag aldrig sett innan. Han gick långsamt framåt och hans långa kropp tornades över mig när det vara var en decimeter ifrån att vi nuddade vid varandra. Jag kollade upp på honom och det enda som hördes var mina skakiga andetag då jag kände hans stora hand tog sig in under filten och vilade på min svank medan den andra kupade min haka. Han bet sig lite osäker i hans fylliga underläpp innan han släppte den igen och mötte mina läppar. Hans mjuka och ivriga läppar pressades lätt mot mina och utforskade mina särade läppar. Jag släppte taget om min filt och trasslade in mina fingrar i hans lockar och snart kände jag hans händer vandra ner över min rumpa och kupades under mina lår och snart låste jag fast mina ben runt hans midja. Jag fick hålla mig fast runt hans hals med ena handen medan den andra fortsatte över hans lockar. Hela min kropp vaknade till liv av killen som precis våldgästat min film kväll. Snart särade vi på varandra för att kollade in i varandras ögon, vi båda var andfådda. Han satte försiktigt ner mig och stängde dörren bakom sig.
YOU ARE READING
Speak
FanfictionIsabella Grahm är en vanlig tonåring med vanliga tonårsproblem. Hon festar, hänger med kompisar och lever livet till fullo. En kväll då hennes halvfulla kompis kör hem från den senaste festen kör dom alldeles för fort och bilen kör in i bilen som ko...