Bab 2💕 (FAIRY×FAYZEN)

2.2K 56 0
                                    

Fairy merenung jauh menghadap jendela cermin biliknya teringat syarat-syarat yang diberikan oleh Faiz pagi tadi.

"First I nak you sediakan breakfast I setiap hari tak kira la you busy ke tak. I tak kisah la you beli or buat tapi pastikan setiap pagi ada makanan atas meja I."

"What!! I PA you not your wife boss!!"bantah Fairy dengan suaranya yang meninggi.

"I boss ke you boss ? You berani nak bantah syarat I? Ucap Faiz dengan nada tegas dan memandang tajam ke arah Fairy yang berada dihadapanya. Dia tak sangka wanita itu berani melawan cakapnya.

"Er-rm you boss. T-ak berani." Ucap Fairy perlahan. Dalam hati dia rasa nak meletop je bila mata Faiz tak lepas dari memandang wajahnya.

"Syarat kedua I nak meja you diletakkan dalam bilik I supaya I boleh pantau you dari dekat."

"Seterusnya, I nak you lunch dengan I setiap hari tak kisah la you busy ke tak. Itu saja syarat dari I . Boleh tak Cik Fairy Nurasya?"

"Fairy?? Hello Fairy??" Panggil Faiz sambil melambai-lambai tanganya didepan muka Fairy.

FAIRY NURAYSYA!!!!!! KAU BOLEH BERANGAN MASA AKU TENGAH BERCAKAP DENGAN KAU .Tengking Faiz dengan nada yang tinggi.

Eh-bos sa-ya t-ak se-nga-ja tergagap Fairy menjawab apabila ditengking oleh Faiz.

"Dah kau keluar sekarang aku tak de mood dah nak cakap , ouh by the way lupa aku nak cakap panggil aku Tengku."

"Ba-ik Teng-ku." Tutur Fairy perlahan dan terus keluar dari bilik Faiz.

"Arghhhhh!!! Dia ingat dia ada pangkat besar , nama Tengku, dia boleh sesuka hati nak marah aku.Tengoklah nanti aku akan kenakan dia." Tutur Fairy sambil senyum sinis.

Fairy ni dengar je semua syarat tu. Dia saja tak jawab sebab bosan dengan syarat diberi .

"Eh Iz kau ni kenapa do aku tengok macam banyak masalah je." Tanya Adam.

"Takde ape la cuma PA baru aku tuh dia boleh termenung masa aku tengah bercakap. Mana tak sakit hati aku ni."

"Rilek la bro benda simple macam tu pun kau tak boleh handle ke?Kau tu boss, kau berhak bertindak tegas terhadap dia. Jangan bagi dia pijak kepala kau." tutur Akwa kepada Faiz.

"Tengoklah nanti pandai-pandai la aku handle minah tu.Eh korang aku nak semua berkumpul malam ni kat markas sebab ada benda mustahak aku nak bincang." Wajah Faiz mula berubah tegas. Ada sesuatu yang ingin diselesaikan.

"Alaaaa...aku ada date la ngan awek aku takkan la aku nak cancel Iz."tutur Akwa perlahan takut dimarahi oleh Faiz.

"Aku tak kira aku nak semua ada no excuse. Kalau sorang tak cukup tahu la apa aku nak buat nanti"ucap Faiz sambil bangun dan berlalu pergi .

Hahahahhaha hahahhahah hahahha terbahak-bahak Adam ketawa kerana melihat Akwa dimarahi oleh Faiz.

"Tu la kau dah tahu si beku tu macam tu kau boleh pulak nak excuse sebab nk jumpa awek memang baran la mamat tu. Cauuu aku nak balik . Jumpa nanti." Tegur Adam. Dia yang ada tunang ni pun tak berani nak excuse.

"Apalah nasib aku."Tutur Akwa dan terus keluar dari pejabat Faiz dengan wajah yang mendung .

" Iz hari baru nampak muka, kamu sengaja nak mengelak dari mama ye"tegur Tengku Fazura.

"Mama tahukan kat syarikat tu belambak kerja nak harapkan si kembar tu memang tak la." Balas Faiz dengan riak tenang. Dia dah biasa hadap kerenah mamanya itu.

"Takpela kalau kamu cakap macam tu pergi naik rehat nanti petang turun makan mama ada buat kek kesukaan kamu."

"Yeke ma?Kek coklat eh.  Ni sayang mama banyak  ni muahh"ucap Faiz sambil mencium pipi mamanya dan naik ke bilik untuk berehat.

Tengku Fazura menggelengkan kepalanya perlahan.
"Haih Iz umur dah masuk 31 pun manja lagi dengan mama."

"Apa yang tergeleng-geleng tu yang?" Tegur Tengku Fikri.

"Takde la abang. Iz tu umur dah 31 tapi manja macam budak-budak."

"Biasalah tu yang. Dia je tempat kita mengadu dan bermanja. Awak tahu kan anak kita tu baru je kehilangan isteri dengan anak dia."

"Ye abang saya tahu."

"Abang harap sangat suatu hari nanti dia jumpa pengganti arwah isteri dia."

Vote n komen ❤️

Bersambung.......

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now