✨Final Part of special chapter✨

661 22 7
                                    

Fairy termenung memikirkan perkara yang akan terjadi jika dia buat keputusan terburu-buru. Dia telah melanggar janji orang yang selalu mengugutnya.

"Aku akan hadap semua ni dengan kuat. Nasib aku sempat pergi belajar asas pertahankan diri dengan Akwa." Gumam Fairy sendiri.

Flashback

"Hello Akwa!"

"Ye puan ada apa-apa ke?"

"Erm boleh tak kalau awak ajar saya pertahankan diri?"

"Boleh, tapi kenapa tak suruh Zen je? Zen lagi mahir berlawan daripada saya."

"Erm dia sibuk haa sibuk. Awak je la ajar saya. Nanti say terangkan lebih lanjut kat awak kenapa saya tak nak belajar dengan Zen."

"Okay puan."

Endflashback.

Seorang wanita duduk memerhati setiap perlakuan mangsanya. Dia sudah lama memerhati Fayzen yang sedang bercakap-cakap bersama sesorang tanpa memandang ke hadapan.

Inilah peluang yang dia ada. Dia akan hapuskan satu-satunya suami kawannya. Pedal minyak ditekan dengan kuat.

"ZEN !!!!!"

BUM!

Tubuh Fayzen terpelanting dan jatuh ditengah jalan. Ramai orang mula mengerumuni Fayzen.

"A-adam.."

"Zen jangan cakap Zen. Aku tahu kau akan selamat. Bertahan Zen. " Ujar Adam dengan nada sebak.

"Adam aku tak kuat..."

"Kau kuat Zen.. kau tak boleh jadi lemah macam ni. Isteri kau perlukan kau."

"Kalau apa-apa jadi kat aku.. uhuk... Uhuk.. kau tolong jaga diorang tau. Aku sayang sangat kat diorang." Ujar sebelum menutup kedua belah matanya.

"Zenn... Bangun Zen... Jangan tinggal aku... Zen!!!!!" Jerit Adam.

"Kenapa aku rasa tak sedap hati ? Ada apa-apa yang jadi kat hubby ke?" Fairy meletakkan tangannya didada. Jantungnya berdegup dengan sangat laju.

Kring! Kring! Kring! Bunyi telefon berdering dengan kuat.

Fairy menjawab panggilan tersebut.

"Assalamualaikum puan ni saya Adam."

"Waalaikumusalam ya. Kenapa awak call guna nombor husband saya ni?"

"Saya harap puan bersabar. Zen kena langgar lari masa kami nak pergi meeting tadi. Sekarang ni keadaan Zen kritikal."

Dum!

Fairy tergamam. Dia jatuh terduduk di lantai.

Dunia terasa berhenti dari berputar. Hati seakan berhenti berdenyut menerima khabar buruk yang menimpa suaminya. Jiwa terasa kosong. Sukar untuk percaya samaada ini mimpi atau realiti.

Beberapa saat kemudian baru lah dia mula merembeskan air mata. Pedih, sakit bergabung menjadi satu. Tangisan yang halus mula berubah rentak dan terus bergema di malam itu.

Hatinya meraung memanggil suaminya. Tidak sanggup dia menerima berita buruk ini. Bagaimana dia mahu menjalani kehidupannya selepas ini setelah menerima khabar buruk ini.

Dalam fikiranya sudah memikirkan hal yang bukan-bukan. Dia tak dapat nak cerna benda yang tengah berlaku sekarang ni. Semuanya berlaku dengan sangat pantas .

"Puan? Puan okay ke?" Soal Adam dari dalam talian.

Fairy seperti kembali ke alam nyata. Dia segera melekapkan kembali telefon di telinga.

Be Mine My Baby Flower{C} Where stories live. Discover now