"Shark sini jap."
"Ye miss. Ada apa?" Soal Shark.
"You dah dapat maklumat pasal Fayzen? "
" Dah miss . Setakat ni Encik Fayzen tak ada hubungan dengan mana-mana perempuan. Untuk pengetahuan cik sekarang ni dia ada PA yang bernama Fairy Nurasya."
"Eh jap bukan ke sebelum ni dia tak ada PA ke?"
"Betul , saya pun tak tahu macam mane dia boleh ada PA. Nanti kalau ada lagi maklumat pasal dia saya maklum kat miss."
" Hm aku nak kau dapatkan banyak lagi info pasal Fayzen."
" Baik miss" kata Shark sambil beredar dari tempat itu.
"Adel aku rasa aku nak berhenti kerja la. Aku rasa aku tak layak jadi PA Tengku. Aku tak kuat kalau emosi dia tak stabil macam ni." Kata Fairy sambil memegang tangan Adelia .
"Alaa Sya kau kena kuat . Fairy Nurasya yang aku kenal tak mudah mengalah macam ni. Kau strong girl kan? Jangan la cepat mengalah. Kau tak ingat ke kau pernah cakap dengan aku yang walau apapun ujian dan dugaan dalam hidup ni kau akan terus kuat."
" Tapi Adel aku.."
"No Sya aku tak nak kau menyerah macam ni kau kena bangkit dan terus semangat ni kan cita-cita kau sejak dulu lagi. Pasal perangai Tengku tu kau tak yah risau la. Nanti dia okeyh la tu. Dia jadi macam tu pun sejak arwah isteri dia meninggal."
"Maksud kau dia duda ke?" Soal Fairy .
"Yup dia duda. Dulu dia senyum je kat semua staf, tegur macam biasa tak pernah pun dia marah -marah macam sekarang. Kalau kita orang ada buat salah memang dia nasihat je tak ada tengking-tengking, tapi lepas je arwah isteri dia meninggal dia berubah, dingin, beku ,singa dan semualah . 100 percent perangai dia lain dan kalau kau nak tahu sebelum ni dia tak ada PA sebab isteri dia akan ikut dia datang pejabat."
"Ouh macam tu. Dia tak ada girlfriend ke Adel? Bukan apa setahu aku orang kaya ni ramai girlfriend."
"Takde siapa saja yang mengorat dia memang kena tengking la. Dia siap warning lagi jangan dekat atau cuba ngorat
"Ouh, garang betul kan mamat singa tu. Dah la garang, muka beku pastu annoying. Benci betul aku dengan dia."
"Jangan benci sangat nanti lama-lma sayang baru tahu." Tegur Adel.
" Tak nak aku. Siapa je nak kahwin dengan dia yang perangai macam tu."
" Kau jangan kata macam tu. Nanti kau kahwin dengan dia baru kau tahu. Sekarang benci mana tahu nanti sayang."
"Arghh! Kau jangan nak buat aku stress eh."
"Hehe , sorry-sorry."
"Kau busy tak hujung minggu ni?" Soal Fairy.
"Eem free. Kenapa Sya?"
"Abang aku ada buat majlis kesyukuran sempena majlis hari jadi anak dia. Aku harap kau datang."
" Insyallah nanti aku datang."
"Nak ajak ke tak eh Tengku?" Dengan nada perlahan.
"Ajak la dah majlis kau. Kenapa tanya aku pulak."
"Aku takut nanti dia cakap majlis aku ni tak sesuai dengan dia je."kata Fairy. Fairy dengan overthinking tak dapat dipisahkan.
"Kau ni cuba bersangka baik kat Tengku. Ni tak, belum bagi tahu tapi dah fikir bukan-bukan."
Fairy terdiam. Hatinya masih ragu. Dia dapat rasa yang boss dia marah dia nanti.
Bersambung...
Sorry gais chapter kali ni pendek sikit ❤️
Vote and comment tau ❤️
YOU ARE READING
Be Mine My Baby Flower{C}
Roman d'amourAll idea is mine. Do not copyright ©. Menjadi PA kepada seorang yang serius 24 jam? Itu adalah mimpi buruk untuk seorang gadis yang bernama Fairy Nurasya. "Habislah aku, mesti dia marah nanti. Aku pun satu , first day masuk kerja dah lewat." -Fairy...